2 mei 2025, 19:49:21

kibbelen

Gestart door foeke-s, 8 april 2008, 22:10:18

« vorige - volgende »

foeke-s

hallo ik heb sinds gister een valkparkiet aan geschaft een mannetje van drie jaar bij de mensen bij wie ik hem heb gekocht was die al tam , nu heb ik heb thuis en als ik heb uit de kooi wil halen dus ik doe me vinger onder zijn buikje of ik wil gaan doen doet hij zijn bekje open en begint te kibbelen en zachtjes te bijte is dat normaal ? of ?
en als ik hem met mijn vinger of iets anders in de buurt kom doet hij het weer ,,

weten jullie wat dat is ...

alvast bedankt voor reacties

groetjes foeke

groetjes foeke en zn valkjes

Kimm

hoi foeke,

aangezien je het valkje nog maar net hebt, moet hij toch wel aan jou wennen natuurlijk. ik zou even niet je hand in zijn kooi doen maar ga er gewoon even lekker voor zitten bij zijn kooi en ga dan lekker tegen hem praten. doe dit een paar dagen en hou dat vol. dan kan hij eerst even aan jou wennen. dus niet gaan opdringen dat hij moet opstappen op je vinger. ook is het zo dat zijn kooi zijn plekje is en daar kom jij nu met je vinger in. geef het de tijd en dan zal hij aan jou gaan wennen en dan komt hij vanzelf wel.

succes!!!

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

foeke-s

hallo kim,

bedankt voor je reactie ik zal het doen, maar als hij bv. op mijn schouder zit dat is die rustig en gaat die zit schoonmaken en doen

foeke-s

8 april 2008, 23:52:55 #3 Last Edit: 9 april 2008, 18:20:29 by Sanna
zie hier

Kimm

hoi foeke,

hij is erg mooi hoor!
je kan ook als je thuis bent gewoon de kooi open laten en hem wat trosgierst uit je handen laten eten.

foeke-s

ja is goed gister gaf ik hem een stukje jodenkoek vond die heerlijk :D

Kimm

hoi foeke,

laat je nog even weten hoe het verder gaat? zou leuk zijn!

foeke-s

hallo kim ik heb vanmiddag een tuigje gekocht en bij hem omgedaan vond die niet zo leuk ;D maar het kibbelene doet die nog steeds een beetje ik heb het gevraagd bij een van valkparkietenkwekerij in de buurt en ze zij dat een van haar valkjes het ook had en lied het zien en niet erg was .

Kimm

hoi foeke,

nee dat kibbelen is ook niet erg, maar geef hem maar lekker de kans om aan jou te wennen, dan wordt het ook wel minder. een valkje zal altijd af en toe een keertje bijten. dit moet je gewoon negeren hoor. hihi wat ga je met het tuigje doen? ga je met hem naar buiten?

foeke-s

haha ja ik ben met hem buiten geweest hier bij ons bij de wagen op het gras kijk

en hier met me vader ;D

haha hij vond het helemaal niks het omdoen en toen ik buiten was vond die het prachtig

Kimm

hihi wat grappig zeg! dat heb ik nog nooit gezien, maar toen hij dus buiten was vond hij het dus leuk? dat is fijn!

foeke-s

ja hij vond geweldig als je er ook 1 wilt hebben kun je ze hier bestellen http://www.valkparkiet.net en dan naar bijzonderheden en dan tuigje  is wel lollig voor van de zomer kan je lekker met je valkje buiten wandelen

Karin

Citaat van: foeke-s op  9 april 2008, 19:29:40
ja hij vond geweldig als je er ook 1 wilt hebben kun je ze hier bestellen http://www.valkparkiet.net en dan naar bijzonderheden en dan tuigje is wel lollig voor van de zomer kan je lekker met je valkje buiten wandelen

Even een waarschuwing : helaas zijn er al valkjes uit zo'n tuigje ontsnapt. Ik zou het zeker niet gebruiken !
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

foeke-s

ja ik begrijp je punt ik heb hem daarom ook kort gewiekt ;)