29 maart 2024, 14:54:46

Volwassen valkje bijvoeden??

Gestart door ziralioness, 4 april 2008, 13:20:57

« vorige - volgende »

ziralioness

10 april 2008, 14:08:56 #30 Last Edit: 10 april 2008, 14:13:41 by ziralioness
Kiko was de afgelopen twee dagen (gisteren, vandaag) enorm onrustig. Heen-en-weer weven op de stok, roepen... Ze maakte zich nogal druk.
Aangezien het hier mooi en zonnig is, vond ik dat ze wel even met kooi en al in de voliere kon staan. Beetje zon opvangen, haar vrienden om haar heen... misschien dat ze zich dan wat prettiger zou voelen.

Dat vond ze een geweldig idee. Sterker; mevrouw wilde eigenlijk maar één ding... eruit. Haar mannetje Chiko was ook dolblij zijn partner terug te zien; die zat direct bovenop de kooi.

Ik heb wat luikjes opgezet, en Chiko kroop al snel bij haar in de kooi. Niet veel later volgde ook dochter Bontje en zaten die drie ineens naast elkaar op het stokje!  ;D

Bontje en Chiko hadden het na een tijdje wel gezien, dus die klommen weer de kooi uit. Kiko werd weer ontzettend druk, dus wat mij betreft mocht ze kiezen; erachteraan, of niet?

Na een paar minuten maakte mevrouw het besluit; erachteraan!!! Ze klom de kooi uit, sprong op de grond, en ging finaal op d'r snavel.  ;D Tja, handigheid moest ze weer even krijgen.

De grote hamvraag bleef echter... kon ze vliegen?

Dat bewees ze al binnen vijf minuten. Ze kan nog steeds goed vliegen, en de handigheid kwam ook al snel weer terug. Ze was duidelijk happy, ze zocht direct haar dochter Dina weer op, ging een hapje eten en bezocht ook direct het nestblok, waar zij en Chiko bezig waren geweest met hun eerste nest dit seizoen, toen ze haar ongeluk kreeg.

Nu ze weer vrij kon bewegen, kon ik direct zien dat ze wel wat afgevallen is. Ze is nog steeds niet te mager (het borstbeen steekt niet uit), maar een beetje dikker mag wel weer.

Volgens mij voelt ze zich nu weer stukken beter. :D Ik denk dat ze zich wel weer red. Ik houd haar in de gaten. Ze is in elk geval een stuk happier nu. Kennelijk was het, wat haar betreft, hét moment om terug te gaan.


Onze zieke kwarteldame heeft nog wel wat meer tijd nodig. Voor zover ik kan zien, is en blijft ze vooral slapjes. Voorlopig maar wat rust en goed voeren, ik denk dat ze dan wel weer opknapt. Wat mij betreft mag ze, als ze weer beter is, onze eenzame kwartelman binnen gezelschap gaan houden. Die werd niet door de groep geaccepteerd, en alleen is ook maar alleen...

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

monica

Fijn dat het nu zo goed gaat :D!
Die beesten blijven je verbazen he? ;)

ziralioness

Ja, ze blijven je zéker verbazen. :) Dat onze Kiko sterk was, wist ik... maar dat ze zo snel van zoiets heftigs zou herstellen, dat vind ik echt ongelooflijk!  :o :D

Ik wil iedereen nogmaals enorm bedanken voor alle tips!! Echt geweldig!  :-* Heel veel dank!

En een extra dankje aan Rianne; jou eivoer-tip heeft absoluut haar leven gered!!  :)

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

trienke


Rianne


ziralioness

Het gaat prima met Kiko hoor! Haar partner wijkt niet van haar zijde, en ze eet ook goed.  :D

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...