Luchtvochtigheidsgraad bij binnen broeden

Gestart door Martha, 6 april 2008, 17:10:27

« vorige - volgende »

Martha

Hallo, wij willen binnenkort een nestkastje voor Oezie en Pino op gaan hangen.
Nu wonen ze bij ons in de huiskamer en ik las dat de luchtvochtigheidsgraad van belang is tegen uitdroging.

Nu vroeg ik me af hoe je een luchtvochtigheidsgraad kunt verhogen, misschien door de houtsnippers in het begin vochtig te maken of dagelijks met een plantenspuit in de omgeving van de kooi te verstuiven?

Ze zijn niet gewend aan kou dus buiten zal helaas niet gaan...

Alvast bedankt voor jullie antwoord.

Groetjes Martha, Oezie, Pino en Piebe.

Mijn website!
www.valkenvriendjes.nl

R.I.P. Pino 2006-22/07/2008
R.I.P. Soekie 04/2008-12/12/2008

Gerda

Bij mij zorgden de valkjes zelf voor de goede luchtvochtigheid. Ik had een bord staan met een laagje water. De valkjes gaan dan zelf badderen en met natte buik broeden.

Wanneer de centrale verwarming niet aanstaat, is de luchtvochtigheid vaak wel redelijk in huis.

Maar er zijn ook mensen die het precies bijhouden en meteen. Met een hygrometer kun je kijken hoe hoog/laag de luchtvochtigheid is.

Je kunt het beste geen houtsnippers in het blok doen, en dit ook niet natmaken.
Kies zaagsel voor knaagdieren en druk dit goed aan in een flinke laag. Dit is lekker zacht en de eitjes liggen nooit op een kale bodem.

Je krijgt vast nog reacties van mensen die een luchtbevochtiger gebruiken.
Maar ik heb elke keer de valkjes het zelf laten regelen.

Succes, Gerda

trienke

Ook mijn valkjes zorgen zelf voor de vocht op hun eitjes door te baderen. Soms besproei ik de valkparkieten wel eens, maar dan moeten ze er van houden. Sommige valkjes bij mij houden er niet van.

Groetjes Trienke

Martha

Oooh nou dan komt het vast goed, Oezie is dol op douchen dus dat zal geen probleem worden.

Heel erg bedankt voor jullie antwoord, ik zal binnenkort met een gerust(er) hart twee nestkastjes gaan kopen (kunnen ze kiezen).

Groetjes Martha en cornuiten...
Mijn website!
www.valkenvriendjes.nl

R.I.P. Pino 2006-22/07/2008
R.I.P. Soekie 04/2008-12/12/2008