11 mei 2025, 06:57:38

heimwee ?

Gestart door pluisje, 18 juli 2008, 16:03:11

« vorige - volgende »

pluisje

Hallo ,Ik heb het valkje van mijn schoonzus voor 4 weken op vakantie.Thuis fluit hij melodietjes,geeft kusjes ,schommelt en het leeft en is verschrikkelijk verwent.
Nou is hij zaterdag bij ons gekomen en doet niks meer,zelfs eten doet hij bijna niet,spelen,fluiten bewegen,niks van dit alles.
Hij zit in zijn eigen kooi,maar niet in zijn omgeving en zelf heb ik 7 valkjes hier in een binnenkooi,daar reageerd hij matig op.
Kan het zijn dat hij heimwee heeft en dat ik hem in zijn eigen omgeving moet terug brengen ?
Mijn nichtje is wel thuis ,maar die moet werken maar dan hoort hij af en toe wel een bekende stem.
Wat kan ik nou het beste doen ,is het bekent dat ze ook heimwee kunnen hebben?
Tot hoors groetjes Corrie
corrie

Kimm

hoi corrie,

als je hem terug brengt, zit hij dan de hele dag alleen? en kan je nichtje er voor zorgen? dat zou ik even afwegen. en hoe oud is dit valkje?

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

pluisje

Hallo Kim
Dank je wel voor je reactie,hier de antwoorden op de vragen.

Het valkje is 1 jaar,maar thuis is normaal mijn schoonzus de hele dag om hem heen en met langslopen blijft ze steeds staan en praat dan met hem.
Mijn nichtje kan hem verzorgen maar dan is ze de hele dag werken tot ong.19.00 daarna is ze over het algemeen wel thuis dat vind ik zielig want dan zit hij ook maar alleen.
Als het echt niet anders kan en het me wordt aangeraden ,breng ik hem terug .
Als ik een valkje van ons voor de kooi hou,dan fluit hij en geeft kusjes,dat wel.

Groetjes Corrie
corrie

Kimm

hoi corrie,

ik zou nog even afwachten, want het valkje 4 weken alleen is erg lang hoor. hou het eten van hem maar even in de gaten. weeg hem desnoods even en kijk of hij ook afvalt. misschien gaat hij een dezer dagen wel wat eten.

groetjes kim

pluisje

Hallo Kimm

Ik wil even laten weten,toen we de kooien waren aan het schoonmaken,begon ieder tegen elkaar te fluiten,dus ook de loge.
Alles was klaar en schoon en waarachtig begon hij te klimmen en te eten,nou is hij in rust-stand met 1 pootje opgetrokken.
Ik ben heel blij met dit gebeuren en geloof er nou ook in dat het goed komt.
Heel erg bedankt voor de adviezen
Groetjes Corrie
corrie

Kimm

hoi corrie,

dat is geweldig nieuws :D
waarschijnlijk was hij toch wel even van slag en dat is logisch. geniet er maar lekker van en hij vind het vast ook wel leuk om wat vriendjes daar bij jullie te hebben!

groetjes kim

Hermien

Moest dus duidelijk even aan de andere omgeving wennen. Fijn, dat het nu beter lijkt te gaan. ::)