18 juli 2025, 11:21:59

Vakantie

Gestart door Patries1304, 1 april 2008, 12:00:40

« vorige - volgende »

Patries1304

Ik wil deze zomer mijn 2 valkjes meenemen op vakantie. Mijn oppas gaat zelf mee dusja,ik moet wat he,haha.
Nu gaan we met de auto en caravan (naar Spanje) en wil de kooi vastzetten in de gordel. Maar zijn er nog tips of suggesties wat ik wel en niet moet doen of laten?

Alvast bedankt!

groetjes Patries

rust zacht lieve Karel..(?-08-2006/18-08-2010)
27-07-2011 is mijn lieve Snowy weggevlogen in Spanje..

beatrice

Dat is leuk dat ze meemogen maar hoe ga je ze laten vliegen in een caravan?

Patries1304

De mijne zijn allebei geknipt dus vliegen niet. Mogen er nu heel de dag uit en daar ook en ook in de carvan.

trienke

Hoi

Het is daar wel erg heet, zouden ze daar geen last van krijgen?
En ik weet het niet zeker maar als je een dier over de grens neemt zou het waarschijnlijk een paspoort moeten hebben waarin staat dat het gezond is.

Groetjes Trienke

Patries1304

Tja??? Tis toch een " tropische"  vogel? En we hebben airco en die zetten we op normale temperatuur dus ook weer niet harstikke koud ofzo.

En nee dat is niet nodig,ik heb de dierenarts al gebeld over hoe en wat. Je hebt nix speciaals nodig zoals paspoort of bep inentingen.

gr Patries

Valerie

Hoi Patries,

Ik zou alle schommels en belletjes (alles wat in de kooi heen en weer kan bewegen) eruit nemen. Anders kunnen je valkjes zich verwonden of schrikken tijdens de rit.
Zet de kooi wel heel goed vast in de gordels en zorg dat je niet TE veel bodembedekking erin laat. Denk aan iets harder moeten remmen en alle bodembedekking in je auto. ;)
Ik zou ook een lang kleed of laken achter de kooi doen (wat er evt in noodgevallen ook overheen kan). Zo bespaar je jezelf van poepjes op de autozetels (die er later niet meer uitkunnen). Ik spreek uit ervaring, want toen ik nog alleen woonde (Duitsland) reed ik regelmatig naar Antwerpen (ouders) met kooi op de achterbank.
Wees wel voorzichtig met het loslaten van je valkjes daar. Ook al zijn ze gewiekt, een briesje onder de vleugels kan er nog voor zorgen dat je ze kwijtbent.
Hou ze dan in de voortent/caravan of probeer een tuigje uit.

Patries1304

Hoi Valerie,

ja daar had ik ook al aan gedacht. Alleen aan die bodembedekker had ik niet gedacht en ook niet aan die deken... Bedankt daarvoor!

Ja,ben ik ook wel hoor. Vind het al heel fijn dat ze erbij zijn en laat ze denk ik alleen maar los in de caravan.
Tuigje? Heb ooit eens een konijn gehad met tuigje,dat was geen succes en met zo'n vogeltje helemaal niet denk ik haha.

Nogmaals bedankt hoor!

Kimm

hoi patries,

wat leuk dat jij je valkjes meeneemt op vakantie. heb je dat al eerder gedaan of is dit de eerste keer. ik denk het wel he? ik ben erg benieuwd hoe dat zal gaan!
smeer ze goed in hoor met zonnebrand olie ;D  ;D  ;D

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Patries1304

Hoi Kim,

ja is de eerste keer. Hopelijk gaat het goed en ja heb factor birdie  ;) al gekocht haha.

gr Patries

Valerie

Haha, we willen wel foto's zien van zonnebadende valkjes in bikini, hoor.  ;D

Patries1304

:D haha ja,die zal ik maken ...

Rianne

Let goed op dat de temperatuurverschillen niet te groot zijn. In huis scheelt het ongeveer zo'n 6 graden met dag en nacht en loopt dat geleidelijk af. Pas dus ook goed op met de airco. :)

Patries1304

ja,ik weet 't... ik zweet wel wat meer.... zodat zij het goed hebben haha..

Romy

Hoi Patries

Ik heb nog gehoord dat airco erg slecht is voor valkjes. Zelf vervoer ik mijn valkje 2 keer per week in de auto, een rit van ongeveer 1,5u. Daarbij heb ik altijd bewust de airco uit gelaten. Maar ik kan wel begrijpen dat het erg heet kan worden in de auto in Spanje... En dat is dan ook weer niet goed.
Dan zou ik er wel voor zorgen dat er geen zonlicht door het raam in de kooi schijnt, want dat is hartstikke warm voor ze. Dat idee van het deken (of laken, dat is niet zo dik), is dus een goede oplossing.

Let er ook op dat je de drinkbakjes niet te vol doet, zodat het niet in de auto gaat klotsen  ;D
Daarbij moet je dan ook weer goed controleren dat het water niet uit geraakt, dus eventueel eens bijvullen indien nodig.

Zorg ook dat ze niet kunnen knabbelen aan de gordel  ;D Dat heb ik eens meegemaakt en nu is die gordel geen zicht meer  :-[

Ook zou ik je aanraden om je valkjes al eens mee te nemen in hun kooi in de auto, en er een ritje mee te doen. Zo wennen ze eraan.
Er zijn valkjes die erg schrikken en paniekerig in het rond gaan vliegen. Dat wil je echt niet meemaken als je vertrekt op reis he.

Heel veel succes en plezier!
Romy

Karin

Ik ben bang dat het in de caravan snel te warm zal worden als de deur dicht zit en jullie weg zijn. Het komen dan wel van origine uit Australiƫ, maar dat is een hele andere warmte ( droog ) en ze kunnen zelfs de koelte opzoeken als het te gek wordt, tussen bladeren enzo.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves