Grit en kiezel gemengd met houtskool, goed of niet?

Gestart door Sjimmie, 27 mei 2008, 20:44:45

« vorige - volgende »

Sjimmie

Hallo,

Morgen krijgen we ons valkje ;D
Vandaag wat laatste inkopen gedaan, alleen kiezel en grit is hier bijna nergens te vinden  :-\
Bij de interatuin grit gekocht apart (beaphar, cana grit) , bij de discus hadden ze grit en kiezel gemengd ook die gekocht (witte molen)

Alleen zag ik ergens staan dat grit en kiezel gemengd met houtskool etc. afgeraden werd.
Maar wat moet ik dan kopen? ze hebben hier alleen het gemengde met kiezel en grit plus dat houtskool er doorheen.
In het grit wat we hebben gehaald zit ook houtskool doorheen, maar ik meen toch echt ergens gelezen te hebben dat dit slecht zou zijn  ???

Waar of niet waar, en is het goed of slecht dat grit en kiezel gemengd met houtskool?
Zo ja, welk ander merk is beter en waar is dat te halen :)

Alvast bedankt ;)

Sjorsje :-)

Gerda

Grit met houtskool is inderdaad niet goed. Houtskool kan goed werken bij vergiftiging omdat het een opnemend vermogen heeft. (denk aan norit)
Dat zelfde opnemend vermogen zorgt er voor dat er ook goede stoffen door de houtskool worden opgenomen en worden uitgescheiden.

Onder andere grit met mineralen van CeDe is goed. Of Bogena vogelmineralen met maagkiezel. Ik geef zelf nog wat extra kiezel bij (kleine kiezels). Ik koop ze in zakjes(Thijssens), maar je kunt ze ook in busjes kopen (maki).

Cede hebben ze onder andere bij dierensuperland en en Bogena vogelmineralen onder andere bij pets place.

Vaak kunnen ze ook voor je bestellen bij een dierenwinkel. Ik heb eerst ook enorm lopen zoeken, want hier in de buurt kon ik ook alleen maar grit met roodsteen en houtskool kopen.

Gerda

Sjimmie

Hallo,

Bedankt voor je reactie.
Hier hebben ze alleen Discus, pets place en nog een 'onbekende' dierenzaak.
We hebben vanmiddag van witte molen een bus gehaald bij de dierenwinkel (Discus), en van Beaphar cana grit (intaratuin) maar niet goed gelezen of er houtskool etc. inzat.
Net toevallig las ik 't, de pets place zit hier gelukkig om de hoek.
Daar zal ik Bogena dan halen, en zal kijken of ze daar misschien CeDe hebben.
Maar dit gaat in ieder geval de vuilnisbak in, of terug naar de dierenwinkel (met de vermelding dat er houtskool inzit wat niet goed is voor de vogel, waarom ze het überhaupt verkopen dan ;))

Groetjes en bedankt!

Sjorsje :-)