19 april 2024, 10:51:41

raar ademen

Gestart door liekje, 27 oktober 2003, 14:44:05

« vorige - volgende »

liekje

Halo....

Sinds enkele weken heb ik twee valkjes.
Sammie (die heb ik nu het langst) niest veel,al sinds ik em heb en hij ademt zwaar ik had al in de dieren winkel vitamine gekregen en het niesen is nu een heel stuk minder en zijn neusje is nu ook niet meer rood.Aleen dat ademen is nog zo raar.
Hij lijkt er verder geen last van te hebben. Eet gewoon en onder zoekt van alles roept veel, hij is alleen minder actief als Iggie (mijn andere valkje).Maar ik had zelf zoiets van mensen zijn ook niet allemaal het zelfde dus dat zal met Sammie en Iggie ook wel zo zijn.
Maar nu valt me op dat Sammie ook altijd met de puntjes van snavel over elkaar vrijft en soms vreemd gaapt of met zijn snaveltje open zit.Hij wil ook altijd graag bij je in je nek zitten en kroelen,net of ie een warm plekje zoekt.

Maak ik me nu teveel zorgen of is dit normaal.
(nu moet ik zeggen dat ik me vlug zorgen maak hoor over mijn kleintjes)

Ik hoop dat ik vlug antwoord krijg en dat ie niet ziek is ofzo....
groetjes Liekje Sammie&Iggie.

Lique

Hoi Liekje,

Ik denk dat je ook nog een wormenkuurtje zou moeten proberen.
En als je het daarna nog niet vertrouwd, zou ik een vogelarts bezoeken.
Maar zoals ik het lees, is het verder heel onschuldig. Het roepen doet hij, omdat hij jou om zich heen wil hebben.
De snavel over mekaar heen wrijven, is volkomen normaal gedrag, dit doen ze vaak voordat ze willen slapen.
Dat vreemde gapen, wat je bedoelde, is ook heel normaal.
Dat zijn puntjes om je totaal niet druk over te maken.
Maar als hij nog geen wormenkuur heeft gehad, lijkt me dat wel heel verstandig.

groetjes Lique

liekje

hoi lique...

bedankt voor je snelle antwoord...
Wat voor wormenkuur zou ik kunnen geven dan, gewoon dezelfde die je aan de hond geeft???(of zeg ik nu iets raars)
En hoe moet ik die die toedienen ik denk dat Sam het dus nooit gaat accepteren dat ik iets in zijn snaveltje wil stoppen.
Ben blij dat ik me geen zorgen hoef te maken mijn moeder zei dat ook al hihi.

Groetjes liekje,sammie&iggie.

Kolkkie

Hoi Liekje,

Je hebt een speciale wormenkuren voor vogels. Vaak moet je het oplossen in het drinkwater van je valkje, dus hoef je ook niet te vechten met je valkje om het in zijn snavel te krijgen.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Lique

Hoi,

Nee, je moet totaal niet dezelfde als voor de hond gebruiken.
En het is geen rare vraag.
Je kan in de dierenwinkel worm middel kopen, voor vogels.
Zelf gebruik ik op het moment van Bogena.
Je kan het rechtstreeks in de snavel druppelen, maar ook door het drinkewater.

groetjes lique

liekje

Nou allemaal heel erg bedankt!!!
Mijn bezorgdheid is nu helemaal weg, ik ga snel naar de dieren winkel om dat middel van bogena, of zo iets, te gaan halen.

Bedankt van liekje sammie&iggie...

mastolk

HOi LIiekje,

Dat bezorgd zijn om je schatjes kan ik me voorstellen. Toen ik Pino net had, zag ik ook dat hij 'zo raar'met zijn bekkie heen en weer schoof en soms gaapte, ik dacht toen dat hij stikte dus ik helemaal schrikken. MEteen naar een dierenwinkel hier in de buurt (papagaaienhuis) om te vragen wat het kon zijn. Nou dat was dus inderdaad gewoon onschuldig.  :) Ik gerustgesteld, dus je bezorgdheid kan ik me heel goed voorstellen.
Ik heb zoiets van, beter te voorzichtig en bezorgd dan een keer te lang wachten met vragen stellen en je beestje is er niet meer.

Succes met Sammie.

Groetjes MArgrietha

Paul

Hoi Liekje,

Zoals Angelique al zei doen ze dat knarsen met de snavel vaak voor het slapen gaan.
Dat is juist een teken dat ze zich heel erg fijn op hun gemak voelen en dat is een gezond teken :-)
Hier doen er elke avond een heleboel dat knarsen met de snavel is soms om gek van te worden als er een stuk of 10 dat tegelijk doen :-)
Maar ik ben blij dat ze het doen dan weet je dat ze zich lekker voelen.

Groetjes, Paul

liekje

Ik wilde iedereen nog even heel erg bedanken voor jullie advies ,ik ben weer helemaal gerustgesteld :).
Dus bij deze allemaal BEDANKT hihi.

(ow margrietha ik wist niet dat je in de binnenstad van dort woonde joh,geen slecht zaak he,het papagaaienhuis hihi)

groetjes liekje Sammie&Iggie

mastolk

Hoi Liekje,

Ik woon idd in de binnenstad (achter de voorstraat!!), het is wel een goede zaak, maar die man heeft Pino maar aan een kant gewiekt, terwijl aan twee kanten beter is. Nu heeft Pino nog maar een hele en een halve vleugel  :-/, ik wil de andere kant ook laten wieken. Maar dan moet mijn man ff mee naar de winkel -ik ben zwanger, en alleen lukt het me niet meer- maar hij werkt altijd tot laat dus beetje lastig.  :-/
Woon jij ook in Dort?!

Groetjes MArgrietha