Tweety maakt rare hoofdbewegingen

Gestart door Ann, 30 maart 2008, 18:50:33

« vorige - volgende »

Ann

30 maart 2008, 18:50:33 Last Edit: 30 maart 2008, 18:52:13 by Ann
Hey iedereen

9 januari had ik hier al eens een Topic geopend over Tweety die mankte
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,27279.0.html

Dit bleek dan ouderdomsreuma te zijn. Na wat traantjes te hebben gelaten dacht ik : ze is nog levenslustig genoeg en zolang het het pootje maar is...
Maar nu sinds 14 maart heeft ze een tweede symptoom bijgekregen:
Ze krijgt precies kleine stuipjes in haar hoofd. Haar hoofd draait ongecontroleerd in alle richtingen. Ze draait het volledig om (ze kan dus recht naar achteren zien) of volledig plat zijwaarts. Dit lijkt niets, maar die bewegingen kunnen echt snel achtereen komen en dit is écht een vies zicht. We hebben alle hoge stokken al uit haar kooi verwijderd, want ze was 2x naar beneden gevallen en we willen niet dat ze haar pijn doet. 2 lage stokken hebben we nog laten hangen. Ze heeft eten en drinken op de grond.
Ik weet dat ik haar binnenkort zal moeten laten gaan, maar vraag mij af of hier iemand al ervaring heeft.
De dierenwinkel in ons straat vertelde dat zij dit fenomeen wel eens zien bij vogels met een Calciumtekort. Ze krijgt nu vitaminen bij, maar echt beterschap is er niet.
Van de 14e tot ongeveer een weekje geleden kwam ze nog graag uit haar kooi en kwam ze nog kopje krabben vragen, dus nam ik die vieze stiuipjes er maar bij. Nu sinds een week zit ze steeds in een hoekje (ze heeft zelfs een ei gelegd dat ook véél te klein is) en slaapt ze. Ze zit steeds met haar oogjes toe. Ze geeft ook een vermoeide indruk.
Nu wilde ik haar daarnet even uithalen (want ze kwam toch nog eens op haar stokje zitten)... en al diegenen die met broedse poppen zitten kennen de enorme "ei-uitwerpselen" wel. Met die fantastische geur. Mijn broek hing tot aan mijn knie echt vol. Ze zijn groot, maar dit was immens! Dat is volgens mij al haar vocht!
Dus nu vraag ik mij af: wat is het beste voor HAAR?

Ik hoop dat iemand ervaring heeft.

Alvast bedankt.

Groetjes
Ann

The sincerest form of flattery is to be pooped on by a Cockatiel

Centje bijverdienen?
http://gpt-ptc.goedbegin.nl

Kaatje

Hoi Ann,

Ik heb werkelijk geen idee wat het beste voor haar is, wat dat betreft denk ik dat je het beste bij de VA advies kan vragen. Het klinkt in ieder geval niet fijn, zowel voor jou als voor haar en ik begrijp maar al te goed dat je dit ontzettend veel verdriet doet om haar zo te zien  :(

Ik wens jullie enorm veel sterkte en probeer nog flink van haar te genieten want mijn gevoel zegt dat jullie dit samen nog even flink kunnen gebruiken !!

Geef je valkje maar een hele dikke knuffel van me en ik leef erg met je mee !!

Groetjes, Karin

Ann

Hey Karin

Bedankt voor je antwoordje. De knuffel is gegeven :).

We zullen inderdaad terug naar de DA moeten. Ik was er nu juist mee bezig, en er zit nog wel levenslust in haar hoor. Als je tegen haar praat zie je langzaamaan het oude vetrouwde lachje terug verschijnen en je ziet dat ze geniet van de aandacht. Eruit komen wil ze echter nog steeds niet. Ben bij haar gebleven tot ze weer in haar hoekje kroop met haar oogjes toe.
Ach zo zal ze wel het minste last hebben, zeker? Ik laat haar rustig doen...

Groetjes
Ann

The sincerest form of flattery is to be pooped on by a Cockatiel

Centje bijverdienen?
http://gpt-ptc.goedbegin.nl