19 april 2024, 12:33:05

Hoe mijn voilere gaat worden

Gestart door Dierenfreackske, 31 maart 2008, 17:49:39

« vorige - volgende »

Dierenfreackske

Hoi ...omdat ik het makkelijker vind om een nieuw topic te openen over de voilere en hier ga ik alles posten over de nieuwigheden in de voilere dan ...eerst over de opbouw wat die gaat nu pas echt beginnen , morgen gaan we houten stijltjes en draad halen en ijzer nog om het laatste te lassen , het laatste en dat is om de stijlen in te plaatsen .....beetje bij beetje zal je zien hoe mijn voilere evalueert ook !Grtjs

De foto's van vandaag
1 de grootte   6 m. op 3,80m en 2,90mhoogte ...

De opbouw








Maandag 1 april 2008    grtjs Ann




Anke

Hoi Ann,
Leuk dat je een topic over je voliere hebt geopend.
Nu kunnen we het goed volgen :)
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Dierenfreackske

Hoi Anke ....bedankt he , ik vind het ook overzichtelijker nu en makkerlijker ..dan hoef ik het niet bij Suske en Wiske te zetten , en kunnen jullie het inderdaad veel beter volgen  ! Grtjs Ann



Kimm

hoi ann,

jee wat gaaf zeg! ik ben heel erg benieuwd hoor. super :D

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Dierenfreackske

Vandaag alles klaargezet om morgen stijltjes te plaatsen







ROCKS

 :o :o :o'

Uhm...met hoeveel mensen ga je erin wonen??
Man, die voliere is nog groter qua kubieke meters dan mijn woonkamer ;D
Wat zal die mooi worden!
Super voor de bewoners, wat ga je erin zetten?
Als ik dit zie denk ik: ik wil ook....ik wil ook....
Succes, enne...blijf ons verblijden met foto's? :)

Groetjes, Nellie


                                         ROCKY  *R*I*P*
                                          28 maart

Dierenfreackske

Valkparkieten en Grasparkieten ga ik erin doen , enne ...over de hoogte heb ik me vergist....ze komt even hoog dan de garage dus maar 2 m. ipv. 2.90m  Al de rest blijft zo ! Vandaag beginnen we aan de houten stijlen te plaatsen , er zal daar ook een stuk werk aan zijn he ! Ik hoop tegen het weekend de kader af te hebben ! We kunnen ook alleen maar van 14.u tot 18.u werken ,. Ik maak wel foto's en zet ze er deze avond of morgenavond op , dan zal je zichtbaar verandering zien he ! Grtjs Ann



Rianne

Leuk dat je hier een topic bijhoudt, zo kan iedereen die in de toekomst ook een voliere wil, kijken hoe jij het gedaan hebt. :)
Schrijf je ook erbij wat voor materialen je gaat gebruiken? :)

Dierenfreackske

Hoi Rianne ...ja , het is overzichtelijker ook he , en ik schrijf erbij met welk materiaal het gemaakt is hoor , nu het laswerk gedaan is kunnen en de beton droog is kunnen we de stijlen zetten , de kader zeg maar en dat wordt er een in hardhout
5 cm op 5 sm dikte en gegalvaniseerde draad zal het zijn van 2,5 mm dikte .De eerste stijlen zijn  gezet waar de grasjes moeten komen . Vanavond maak ik foto's en morgen plaats ik die. Grtjs Ann




Rianne

Hoi Ann,

heb je ook een bouwvergunning aan moeten vragen vanwege de betonnen fundering? Of was alleen een melding voldoende?

Dierenfreackske

Hoi Rianne... ik heb het gevraagd in de gemeente en bouwvergunning is niet nodig , ik heb wel een bewijsje gekregen met de melding om een voiliere te mogen zetten zonder vergunning . Grtjs Ann

Vandaag verder doen he , want het regent niet dus maak ik foto's en zet ik ze deze avond op het forum ! Grtjs Ann



Kaatje

Hoi Ann,

Heel erg leuk dat je ons hier op de hoogte gaat houden van de opbouw van jullie volière ! Tot nu toe ziet alles er heel erg goed uit en ik weet zeker dat hij aan je verwachtingen zal voldoen als hij straks helemaal af is  :D

Ik zal dit topic dan ook zeker blijven volgen, leuk om te zien allemaal !!

Groetjes, Karin

Dierenfreackske

Hoi Karin , wat leuk dat je in dit topic komt kijken . Ik denk het wel , maar hij geraakt niet af tegen eind van de paasvakentie , pas eind mei denk ik ! Maar het komt wel in orde hoor ! Grtjs , hier de vorderigen even op foto

Het hout is uit Rio De Janairo heel hard en je moet alles erin vijzen dus geen nagels kloppen ...veel te hard , dus daarom hebben ze nog te veel werk eraan he ! Maar het komt goed hoor !












Anke

Hoi Ann,
Er wordt hard gewerkt daar hoor,het wordt vast prachtig!!
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Anja

Hoi Ann,

Ik zie nu pas dit topic van je. Wat een gigantische voliere wordt dat zeg.

Echt prachtig meid. Kei te gek dat je ons zo op de hoogte houdt.

Ben nu al reuze benieuwd naar het eindresultaat maar dat zal zeker wel verpletterend zijn.

Groetjes Anja