29 maart 2024, 00:27:23

*-*Huize valkjespret*-* Heel veel foto's!

Gestart door Christine, 30 maart 2008, 20:58:55

« vorige - volgende »

Christine

Alles gaat hier heel goed!
Het lijkt wel of Nicky heeft ineens zijn leventje een stuk verbetert!
Aangezien ze nog altijd eitjes bij leggen en er in het begin niet echt wouden opzitten gaat het nog even duren voor ik kan zien of ze bevrucht zijn! Warm zijn ze iig wel! Dat was de vorige keer niet!
Toch niet de laatste dagen. Toen waren ze constant koud.
Wat ik wel merk is dat Nicky zo beschermend is. Hij blijft constant bij Ricky ookal als ze eitjes moet leggen. Achja, is hun eigen leventje ;)
Hopelijk hebben ze deze keer wel meer geluk met al hun eitjes!

Groetjes
Christine

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

trienke


Sally

Hallo Christine,

Fijn dat alles goed gaat, en nu hopen dat ze de eitjes tot helemaal op het laatst warm houden eh! :)

Groetjes Sally

Christine

Citaat van: Sally op  9 april 2008, 17:50:51
Hallo Christine,

Fijn dat alles goed gaat, en nu hopen dat ze de eitjes tot helemaal op het laatst warm houden eh! :)

Groetjes Sally

Daar hoop ik nu ook op!
Het gaat nog altijd goed, Nicky zit er lekker op wanneer Ricky wilt eten en ook andersom.
's avonds zitten ze constant samen. Blijkbaar gewoon twee koppige karaktertjes met hun eigen HOGE :o eisen in een nestblok!
Liever het liggend nestblok in plaats van een staand! ;D
Achja, het is de valkjes hun wensje dus ik pas het ook aan! ;)

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

trienke


Christine

Jammer genoeg waren de eitjes niet bevrucht...
Ze zijn gestopt na vier eitjes en zaten constant te broeden maar geen adertjes of niets... Eigeel begon ook al mee te bewegen en dan zit het echt niet goed.

Op dit moment zitten Amy, Cathy, Snowy en men vriendje Toby bij mij op de kooi van Nicky en Ricky!
Dit gaat super goed! Ouders bij kindertjes :P
Anders krijgen die beneden niet de kans om hun vleugeltjes te strekken....
Ouders doen daar een beetje moeilijk over! :-\

Even verder leren voor Frans en genieten van men schatjes!
Christine

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

trienke

Jammer van de eitjes, hoop dat de volgende ronde beter gaat

Groetjes Trienke

Christine

Citaat van: trienke op 16 april 2008, 19:50:04
Jammer van de eitjes, hoop dat de volgende ronde beter gaat

Groetjes Trienke

interresse in hun nestblok is nog altijd niet weg!
Ricky wordt er zelfs agressief door naar mij ::)
zelfs als ik hun eten wil geven komt ze nog naar mij om mij aan te vallen! Auw dus!
Achja, nestblok blijft voorlopig staan en heb hun nu aan eivoer gezet zodat Ricky een beetje kan aansterken!

Trienke! Wat doe jij toch met de valkjes?? Snowy is al weer aan het eten aan een snoepstaafje! Ze is een prachtige ronde meid hoor! ;D

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

trienke

 ;D

tja

Ze komen van een dik koppeltje :D, alle jongen van flip en flippie zijn lekker rond en stevig ;)

Groetjes Trienke

Christine

Aangezien het al een tijdje redelijk warm weer is heb ik besloten om twee valkjes buiten te laten!
Dit zijn dan ook men tamme valkjes Toby&Snowy, ze waren binnen al een koppeltje maar werden tegengehouden door de twee zusjes van Toby. Nu sinds ze in de voliere zitten zijn ze constant bij elkaar!

De eerste avond heb ik hun zelf binnen gelaten in het nachthok omdat ze nog moesten zoeken waar ze konden slapen etc. Daarom heb ik hun even gepakt en binnen gelaten. De dag daarna zijn ze mooi zelf naar binnen gegaan.
Ik heb die dag ook een deel foto's genomen. De beste laat ik jullie nu zien.

Tijd voor foto's!!
Baïsha


Snowy


Een deel valkjes genieten van de zon!


Flutty, Freya en Sunny




Prachtige Snowy in de zon!


Toby verbaast rond aan het kijken!




Dit waren de valkjesfoto's

En ook deze van Gino!!




*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

trienke

Hoi Christine

Ik heb genoten van je mooie foto's en snowy ziet er heel goed uit :)

Groetjes Trienke

Christine

Na een hele tijd niets van me te laten horen, hier toch maar nog eens een berichtje van mij!

Met de valkjes gaat alles goed in de voliere.
Ze zijn wel druk aan het leggen maar hebben zelf geen nestblok omdat ik op vakantie ben geweest.
Aangezien men broer en zen vriendin op de vogeltjes gingen letten wou ik hun dat niet aandoen.

Sinds gisteren vliegt er een valk rond.
Vandaag juist deze middag hoorde ik een enorm gekrijs bij men valkjes. De valk zat op de voliere!
Al de valkjes in paniek, ik wegjagen en de valkjes kalmeren. Nu zitten ze heel stil op hun plaats en durven amper te bewegen! :-\ :o .
Gelukkig is er geen schade en komt alles wel goed!
Ik weet één ding zeker! Ik ben zo boos op die valk! Van mijn beessies moet ie echt afblijven! >:(

Zo even kleine update!
Christine

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

trienke

Hoi Christine

Dat was even schrikken.
Gelukkig gaat nu alles weer goed.

Groetjes trienke

Christine

Citaat van: trienke op 23 augustus 2008, 12:45:11
Hoi Christine

Dat was even schrikken.
Gelukkig gaat nu alles weer goed.

Groetjes trienke

We zijn gisteren naar een vriend geweest van mijn papa.
Daar vertelde we dat we dachten dat het een valk was.
Hij bevestigde dat een valk veel kleiner was dus,
zei hij dat het een buizerd moest zijn.

Ik heb die buizerd sindsdien niet meer gezien, ook niet bij de kippen dus voorlopig is hij weer weg!

Christine

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Christine

26 augustus 2008, 14:23:24 #29 Last Edit: 26 augustus 2008, 14:45:19 by Christine
Even update hier!
Op dit moment liggen er drie bevruchte eitjes onder
de staanden van de drinkbak van de valkparkieten.
De drinkbak en ook eetbak staat op de grond zodat de kwartels er ook aan kunnen.
Als ik heel goed heb kunnen zien zijn de eitjes van Freya en broeden bijna al de valkjes op de drie eitjes!
Als dat maar goed komt!

Morgen ga ik naar een kweker in Wilsele drie valkjes ophalen!
Het zullen
1 bonte man


1 cinnamon witmasker
Helaas geen foto van

1 fallow(hopelijk deze keer wel een fallow want kon het op de foto niet goed zien was te donker)


Zij gaan mijn voliere versterken en hopelijk partner worden van Amy, Cathy en Diega.
Morgen dus uitgebreid verslag en ook foto's!

Christine :D

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**