28 maart 2024, 23:22:29

*-*Huize valkjespret*-* Heel veel foto's!

Gestart door Christine, 30 maart 2008, 20:58:55

« vorige - volgende »

Christine

30 maart 2008, 20:58:55 Last Edit: 27 augustus 2008, 17:56:41 by Christine
Ik heb wel nog een verhaaltje maar als ik daar
in verder moet schrijven moet ik sowieso heel mijn eerste pagina veranderen dus dan kan ik even goed een nieuw verhaaltje maken ;)

Op dit moment heb ik al ondertussen 15 valkparkieten!
Ik ga ze even voorstellen...

Flutty: wildkleur mannetje vermoedelijk van 2004


Freya: gepareld popje vermoedelijk van 2004


Jazzy: gepareld mannetje eigenkweek van 2005


Baïsha: cinnamon bont opaline witmasker popje eigenkweek van 2006


*rechts* Ricky: wildkleur popje eigenkweek van 2005
samen met haar partner *links* Nicky: cinnamon vermoedelijk 2004


*rechts* Miko: cinnamon witmasker van 2005 met partner *links* Tosca: cinnamon bonte witmasker popje van 2005


Sunny: mijn zonnetje in de voliére: cinnamon geelwang popje: eigenkweek van 2007


Diega: cinnamon witmasker popje: eigenkweek 2007: haar had ik eknipt omdat ze normaal ging verhuizen maar dat was toen niet door gegaan dus heb ik haar zelf gehouden. Tevens crossover want Miko en Tosca kunnen geen cinnamon witmasker popjes krijgen  ::)


Toby: wildkleur mannetje eigenkweek: 2007 samen met zijn vriendinnetje Snowy: rasechte Friese dame: komt van bij Trienke: 2007


Cathy: cinnamon geparelde geelwang popje: eigenkweek 2007 met haar lieve zusje Amy cinnamon geelwang popje eigenkweek 2007 (ze zijn samen het zonnetje in huis!) *-*even geprobeerd met een doek achter hun kooi voor foto's te maken ;) )


Dan heb ik nog een gepareld mannetje van 2006 maar daar heb ik nog geen foto's van...
Die zal ik wel hier eens bijvoegen.

Ik hoop dat alles duidelijk is!
Christine

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Sally

Hallo Christine,

Je hebt wat valkjes zitten zeg... Ze zijn allemaal prachtig!
De geelwangentjes van 2007 zijn toch de zusjes van Kenji he? Of ben ik verkeerd?
Nu vroeg ik me iets af...
Aangezien Kenji geelwang zusjes heeft, zou hij dan ook Geelwangen kunnen krijgen?
Want de ouders zijn ook geen geelwangen he...
Of zit ik helemaal verkeerd.

En heb je al blokken ophangen bij de koppeltjes in de voilere?


Groetjes Sally

Christine

Citaat van: Sally op 30 maart 2008, 21:05:20
Hallo Christine,

Je hebt wat valkjes zitten zeg... Ze zijn allemaal prachtig!
De geelwangentjes van 2007 zijn toch de zusjes van Kenji he? Of ben ik verkeerd?
Nu vroeg ik me iets af...
Aangezien Kenji geelwang zusjes heeft, zou hij dan ook Geelwangen kunnen krijgen?
Want de ouders zijn ook geen geelwangen he...
Of zit ik helemaal verkeerd.

En heb je al blokken ophangen bij de koppeltjes in de voilere?


Groetjes Sally

De geelwangen zijn idd zusjes van Kenji:
Sunny is van het vorig nestzusje van hem, samen met een geparelde lutino popje ;) deze heb ik zelf niet gehouden...
Cathy en Amy zijn de nestzusjes van Kenji en ook Toby :D

Hier even de berekening van Nicky&ricky
Het zijn er wel twee want er zit bij men laatste nestje (bij de zusjes van Kenji) crossover...

Eerste berekening...

Moeder:wildkleur
Vader:cinnamon split voor {X1:  lutino gepareld} {X2: geelwang}

man afkomst:
50% wildkleur split voor {X1:  cinnamon lutino gepareld}
50% wildkleur split voor {X1:  cinnamon geelwang}

pop afkomst:
50% cinnamon lutino gepareld
50% cinnamon geelwang *-*Amy*-*

Tweede berekening:

Moeder:wildkleur
Vader:cinnamon split voor {X1:  lutino} {X2: gepareld geelwang}

man afkomst:
50% wildkleur split voor {X1:  cinnamon lutino}
50% wildkleur split voor {X1:  cinnamon gepareld geelwang}

pop afkomst:
50% cinnamon lutino
50% cinnamon gepareld geelwang *-*Cathy*-*

Kenji zijn splits hangen dus echt af van de crossover dus ja, ik kan het niet met zekerheid zeggen... Wie weet zal Kenji ook crossover hebben ;)

Groetjes
Christine

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

trienke

Hoi Chris

Wat en leuke foto's. Leuk dat je een nieuw dagboekje bent begonnen.
En snowy ziet er goed uit hoor :p
ennuh amy is van mij :P:P:P lol

Groetjes Trienke

Christine

Citaat van: trienke op 30 maart 2008, 21:20:01
Hoi Chris

Wat en leuke foto's. Leuk dat je een nieuw dagboekje bent begonnen.
En snowy ziet er goed uit hoor :p
ennuh amy is van mij :P:P:P lol

Groetjes Trienke

Amy is nog altijd men schatje hoor!
Maar ja, ik kan er ook niet veel aan doen dat ze zo een lieverdje is :)

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

trienke

hihi, scheelde weinig of had haar meegenomen in me handtasje he :P


Kaatje

Hallo Christine,

Wat een prachtige valkjes heb je zeg en ook de valkjes van je eigen kweek zijn wonder schoon !! Heel erg leuk dat we dit boekje weer vanaf het begin kunnen volgen  :D

Ben je inmiddels aan de kweek begonnen of sla je dit jaar een keer over !?

Spannend allemaal hoor  ;)

Groetjes, Karin

Christine

Citaat van: trienke op 30 maart 2008, 21:23:46
hihi, scheelde weinig of had haar meegenomen in me handtasje he :P


Amy is natuurlijk zo een engeltje!
Kijk maar op deze foto!



@ Karin:
Op dit moment zitten Nicky&Ricky apart.
Hun eerste ronde van dit jaar hebben ze zo goed als in de steek gelaten...
Ik had dan ook de eitjes open gemaakt.
Vijf eitjes: 1 lutino, drie gele donsjes met zwarte oogjes en rood lensje en dan nog één waar ik niet zeker van was...
Vier waren mooi volgroeid maar helaas afgestorven in het ei...
Dan maar nieuwe kansen gegeven en ze hebben inmiddels al een paar keer gepaard, nu is het gewoon nog even afwachten!

Groetjes
Christine

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Sally

Dus het zou wel eens kunnen dat Kenji ook geelwangen kan krijgen? of lutino? Of cinamon? Of zie ik het nu verkeerd?
Nuja, t zal altijd spannend zijn moest mijn Pietje een popje zijn en moesten die 2 eens een nestje hebben... Ik weet niet of Pietje splits ofzo heeft, want die komt van een dierenwinkel...
Maar misschien is het ook wel gewoon een man. :P
De tijd zal het uitwijzen...

Dankjewel voor de berekeningen

Groetjes Sally

Christine

Citaat van: Sally op 30 maart 2008, 21:30:39
Dus het zou wel eens kunnen dat Kenji ook geelwangen kan krijgen? of lutino? Of cinamon? Of zie ik het nu verkeerd?
Nuja, t zal altijd spannend zijn moest mijn Pietje een popje zijn en moesten die 2 eens een nestje hebben... Ik weet niet of Pietje splits ofzo heeft, want die komt van een dierenwinkel...
Maar misschien is het ook wel gewoon een man. :P
De tijd zal het uitwijzen...

Dankjewel voor de berekeningen

Groetjes Sally

Idd, Kenji is gewoon een toverbolletje...
Ik ben ook wel eens benieuwd wat ik uit mijn Toby en Snowy zou krijgen...
Als het wat warmer wordt gaan al de valkjes naar de voliere, dan heb ik er geen één meer binnen zitten, dus rust in huis en enorm stil, dit ben ik echt niet gewend... :-[

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Christine

Op dit moment is het kweekseizoen opnieuw begonnen.
Nicky&Ricky hebben hun eerste eitje van de tweede ronde!
Ik ben benieuwd of ze het deze keer wel goed willen doen...
Ik duim alvast! :D

Groetjes
Christine ;D

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Christine

Ondertussen hebben N&R al twee eitjes!
Er is er natuurlijk weer eentje op komst! Ik heb de indruk dat Ricky om de dag al een eitje aan het leggen is...
Nicky die neemt het nestje tijdens de avond en nacht over... Alles is dus veel beter dan de vorige ronde. Ik heb nu een ander nestblok gebruikt: een liggend nestblok die ik in de kooi heb geplaatst. Ricky zit op de rand van het nestblok en Nicky zit in het nestblok op de twee eitjes! Super dus!
Ik duim weeral!

Christine

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Christine

Op dit moment lukt het heel goed bij het broeden van Nicky&Ricky.
Ze hebben nu al vier eitjes! Dus ja, ik weet nog niet of er bevruchte eitjes zijn. Daarvoor wacht ik nog voor!

Ik hou jullie op de hoogte!
Christine

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Sally

Hallo Christine!

Spannend weer, ik hoop dat het nu allemaal goed gaat gaan!
Daarvoor gaan we allemaal duimen he.

Groetjes Sally

trienke