6 mei 2025, 18:50:04

engelse grasparkiet

Gestart door kuifjewiske, 26 maart 2008, 16:17:24

« vorige - volgende »

kuifjewiske

26 maart 2008, 16:17:24 Last Edit: 27 maart 2008, 16:08:51 by kuifjewiske
hoi,
we hebben 2 valkjes van 1jaar en willen er graag een Engelse grasparkiet bij zetten.
ze zitten in een binnenvoliere.
kan dit of kan dit niet?
we hebben al na vraag gedaan maar sommige zeggen van wel andere van niet.

gr maarten

kuifjewiske

wat moet ik doen
gr maarten

Wilma1

Hoi Maarten,
De verhalen zijn idd erg verschillend en is ook afhankelijk van de vogels die je hebt en die erbij komt, of dat klikt.

Zelf heb ik goede ervaringen met het houden van grasjes en valkjes in  1 voliere ... alleen tijdens het broeden (als je dat wilt doen)  van de valkjes, kan het plots veranderen en moeten ze in die periode uit elkaar worden gehouden.

Grasjes kunnen dan de eitjes gaan stuk maken of zelfs de jongen doden. Bij een hele grote voliere hoeft dit weer niet het geval te zijn.
;) Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Saar

Ik sluit me aan bij t antwoord van Wilma :)
Ik heb ook vanalles door elkaar zitten (tropen, valkjes en grasjes) en het gaat gelukkig ieder jaar goed. Maar het kan inderdaad omslaan. Hoe groot is je voliere? Want houd er wel rekening mee dat grasjes 'opdringerig' kunnen zijn en dat de valkjes dat meestal niet waarderen. Dus zorg er in ieder geval voor dat ze elkaar uit de weg kunnen. Maar wil je het grasparkietje alleen laten zitten dan? Dat is eigenlijk ook wel zielig :-\
Groetjes Saar :-*

kuifjewiske

hoi,
      de kooi is L:58cm
                    B:48cm
                    H:138 cm
er zitten 2 broertjes in de kooi en ze zitten meer uit de kooi dan binnen de kooi.
de pa van de 2 kon heel goed opschieten in de zelfde kooi met 2 kanaries ,2 zeebravinken en een reisvogel.
de 2 zijn wel geplukt geweest.

gr maarten