12 mei 2025, 14:16:31

thee?

Gestart door ml1ntje, 12 maart 2008, 20:21:42

« vorige - volgende »

ml1ntje

Hallo allemaal,

Mijn schoonheid Dino is dol op van alles en nog wat, maar waar ze het meeste op verzot is is als ik een beker rooibosthee drink. Meestal drink ik het met een smaakje zoals walnoten en aardbeien e.d.
Dino neemt dan niet een slokje, maar wel 10!!!  ;D
Zoveel drinkt ze niet eens uit haar waterbakje.
Mijn vraag is eigenlijk of het wel goed is voor haar, het is geen zwarte thee en er zit ook geen the-ine in.

Ze doet dit al een tijd hoor en ze gaat daarna lekker haar veren poetsen, wat ik me kan voorstellen. Ik drink hele lekkere thee hoor!! heel gezond!!  8)

Kimm

hoi,

ik weet wel dat verse kruidenthee erg goed is. en dan o.a. kamille, salie,tijm, brandnetel en venkelthee. misschien dat hij dat dan ook wel lekker vind.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

ml1ntje

Haha, ze lust gewoonweg alles wat ik ook lekker vind. Ze heeft zelfs een keer gebadderd in mijn glas melk. Ze mag natuurlijk niet alles hebben, maar die thee vind ik zo wonderlijk dat ze dat drinkt. mijn vorige parkiet was ook echt dol op thee.

Brandnetelthee drink ik ook wel vaak en dat vind ze inderdaad superlekker. ;D

mieke rosie

Mijn valkparkieten vechten nergens om, alleen om mee te mogen drinken van mijn thee.
Zelfs als het heel heet is moet ik opletten anders branden ze hun bek. Vooral inderdaad rooibos. Ik vind het wel grappig. Het gekke is dat ze niet meer geiteresseerd zijn als ik voor hen een beetje in een bakje doe. Ze willen het alleen uit mijn theeglas.

ml1ntje

Ja uit een bakje kan toch ook helemaal niet joh!! ;D
Die van mij wil ook weleens van mijn wijn drinken, maar dat mag ze dan niet hebben. OOOOh dan is ze echt pissed op me..hahaha.

Wortel is haar favouriete groente..dat gaat ze dan tussen de veren stoppen en als het winter is en ik maak een keer stoofperen klaar ben ik mijn leven niet zeker, want ik moet echt alle pitjes voor madam eruit halen. Fantastische vogels..ik ga er binnenkort eentje bijzetten. Is voor haar wel zo gezellig.

Rianne

Het kan niet zo heel veel kwaad als je het maar af en toe geeft. :) En let er op dat je geen suiker in je thee hebt.

mieke rosie

suiker in de thee is ook niet goed voor het vrouwtje. Ze zijn bij mij ook gek op broccoli. Eerst legde ik altijd twee stukjes neer, maar dat heeft geen zin . Ze willen toch altijd hetzelfde stukje. En het steeltje en de pitjes van de appels zijn ook veel lekkerder dan het vruchtvlees. Ze zijn inderdaad heel grappig.
Vooral omdat ze samen zijn.

ml1ntje

Suiker in mijn overheerlijke rooibosthee?????????? Yak....hahahaha ;D
Gisteren heeft ze weer gedronken hoor en ze heeft genoten. Daarna lekker haar veertjes poetsen om weer lekker te ruiken. hihi. Het zijn toch geweldige beesten he!

jose

Hier drinken we ook samen een kopje rooibosthee.
Vinden ze heerlijk.kan geen kwaad hoor.
Rooibosthee drink ik als vervanging voor water,dat is namelijk de enige thee die je kan vervangen voor water.