valkparkiet    knaagt aan de muur (kan imand helpe

Gestart door sousou, 26 oktober 2003, 20:10:22

« vorige - volgende »

sousou

HELPohallo,
mijn valkparkiet knaagt aan verf en aan muren
kusjes/:soumaya
 
p.s. komen er reacties aub

Kolkkie

Hoi,

Waar bloed je valkje? Als het niet meer bloed, dan moet je er verder niets meer aan doen. Als je aan het korstje gaat peuteren kan de wond weer open gaan.

Als je valkje versuft is en stil is, dan heeft hij ws een hersenschudding. Dan moet je hem zo en zo goed in de gaten houden en desnoods naar de dierenarts gaan.

 
Ik weet niet wat voor een verf je hebt gebruikt, maar het is zeer ongezond voor een valkje. Hij kan na een paar keer ervan eten al vergiftigd worden en doodgaan.
Dit het is ten zeerste aan te raden om je valkje in een andere kooi te zetten, en bij de andere kooi de verf er af te halen.
Verf op waterbasis in minder giftig als gewone verf, maar alles verf die je valkje binnen krijgt heeft ernstige gevolgen voor danwel de korte als lange termijn.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

sousou


sousou

Kan iemand me helpen?? :-/ :'( :-* :-X :-[ ??? :(




Tara

Hoi,

je kan het hem in ieder geval niet afleren, je moet ervoor zorgen, dat hij op een plaatsje vrij kan, waar die verf niet is. Anders kan je hem best niet los laten, wat dus wel jammer zou zijn. Heb je overal die verf dan? Is er niet ergens een plaatsje waar die niet is? Het zou jammer zijn, dat er was misgaat, omdat je valkje knaagt aan de verf.

Groetjes, Tara

Paul

Hoi Sousou,

Valkparkieten knagen graag aan heel veel dingen helaas.
Je zou wigentakken kunnen neerleggen daar kangen ze liever in dan in muren en ze laten de muren dan misschien met rust.
Hier kangen ze soms ook aan muren en aan geverfde kasten maar meestal eten ze het niet op hoor en ik heb daardoor nog geen zieke valkjes gehad.
Probeer dus je valkje dingen te geven waar ie wel aan mag knagen en daardoor laat ie de muren en verf met rust.
Heb je wel een groot kalkblok in de kooi hangen dat kan ook wel eens een reden zijn dat ze aan muren knagen namelijk.

Groetjes, Paul

Mandy

Goh ik had hele gaten in de muren en stukken uit m'n houten meubels! :o Ze knaagden er gewoon op los toen ze nog binnen zaten. Wat voor anders ik ze ook aanbood, niets hielp, dus helaas, ik kan je niet helpen... :-/
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl


ziralioness

Hihi, ik ken het; hier is ook een hoek weggeknaagd...  ::) Veel kwaad lijkt het niet te kunnen, want ze waren al een aardig eindje op weg voor ik het ontdekte, maar ik dek het vaak af met een wcpapiertje. Dat helpt wel goed. :)

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

sousou

hallo,
En maar mijn valkparkiet knaagt aan de een gat aan de muur en aan de kast maar wat mowet je dan kopen  of kan je ze het nog afleren???

Natanella

Hoi Soumaya,
Je zou het kunnen proberen met Bitterspray, dat kun je kopen of bestellen bij de dierenarts en misschien ook wel bij een dierenspeciaalzaak.
Dit is een bitter goedje dat speciaal is ontwikkeld voor (of liever gezegd tégen) dieren.

scucces! Anita