28 maart 2024, 11:01:22

Twinky - Onze kleine boef + vriendje

Gestart door TwinkyenPico, 23 december 2008, 20:44:32

« vorige - volgende »

TwinkyenPico

23 december 2008, 20:44:32 Last Edit: 22 maart 2009, 13:07:47 by TwinkyenPico
Hallo allen,

Eind juni hebben mijn vriendin en ik besloten om een valkparkietje te kopen. We woonden net samen en waren beide thuis huisdieren gewend, dus vonden we het fijn om ook in ons nieuwe huis een vriendje te hebben.

Toen we bij de lokale kweker gingen kijken waren we eigenlijk meteen verkocht door ons huidige parkietje. Zijn eigenwijze koppie met zijn kuif altijd rechtop was voor ons de reden om voor dit beestje te kiezen.

Op de terugweg hebben we hem/haar de naam Twinky gegeven.

Okay, zo is Twinky in ons leven gekomen, nu maar even voorstellen!

Twinky is geboren op 13 mei 2008 als een wildkleur valkparkiet. Hij/Zij was dus nog maar net 6 weken toen we hem kregen en ook al meteen handtam. Op dit moment is hij al lang niet meer weg te denken in ons huis.

Oh ja, we praten nog over een Hij/Zij omdat we nog niet helemaal 100% weten of het een Pop is of een mannetje.
We hebben macho gedrag en kippetje zitten voorbij zien komen, dus onze gok gaat naar een pop.

Nog even een foto'tje!
Groetjes,

Ernea en Stefan,
Twinky en Pico.

Kimm

hoi

gefeliciteerd met je valkje!
wat een knapperd zeg!

volgens mij krijgt hij-zij al een aardig geel kopje?
als dat zo is dan is het een mannetje.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Dierenfreackske

Hoi , gefeliciteerd met je mooie valkje hoor en een fijne kerst ook ! Grtjs Ann



TwinkyenPico

Zo, na enige tijd toch maar een "kleine" update.

We hebben sinds vorig jaar november zitten tobben of we een tweede valk erbij zouden willen. Omdat we nu zeker wisten dat twinky een pop was, leek het ons leuk om er ook een mannatje bij te nemen. Aangezien we toen wisselvallige berichten kregen of het nu wel of niet verstandig was werden we overgehaald door een mannetje valkparkiet bij de lokale tuincentra. We vonden hem zo grappig dat mijn vriendin en ik overgehaald waren.
Helaas was dat mannetje niet tam en aangezien het een koppel betrof die ik niet uit elkaar wou halen gingen we verder zoeken.

De kwekers die we gebeld hadden waren al "volgeboekt" dus zijn we marktplaats afgestruimd. Hier viel onze ogen al snel op een bericht van iemand die de valk weg moest doen. Het betrof een wildkleur mannetje die ongeveer even oud was als Twinky. Perfect dus.

De precieze datum kon niet gezegd worden omdat de vogel eerst opgevangen is in een dierenwinkel en geen ring heeft.

We hebben beide vogels eerst apart gehouden en af en toe buiten, maar ook in de open kooi kennis laten maken. Vooral in het begin was het even wennen maar het gaat steeds beter. Nu na ongeveer twee weken zijn ze allebei continu bij elkaar en samen slapen is ook geen probleem meer.

Voor dat ik het vergeet, stel ik je nog even voor aan Pico!


En hier zijn ze zoals gewoonlijk alletwee bezig ons huis en spulletjes te terroriseren =)
Groetjes,

Ernea en Stefan,
Twinky en Pico.

Gerda

Wat een schattig stel bij elkaar!



Ja lekker slopen, dat is hier ook een van de grootste hobby's.
Fijn dat ze het samen goed kunnen vinden.

Veel plezier met ze.
Groetjes, Gerda

Kimm


ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

TwinkyenPico

Bedankt,

Het is samen echt een leuk stel inderdaad.

In het begin konden ze het niet zo heel goed met elkaar vinden, vooral in de kooi niet.
Aangezien we zijn kooi/voilere overgenomen hebben had Pico er moeite mee om dit te delen.
Nu ging het overdag nog redelijk, maar zodra het licht uit ging brak de h*l los.

Dit hebben we opgelost door elkaar maar een extra week uit elkaar te houden 'S nachts en een tweede zitstok boven in de kooi geplaatst. Nu moet Twinky nog wel eens wijken als ze op de verkeerde stok in slaap valt, maar dat gaat ooit ook nog wel over denk ik :)

Tot nu toe vinden we dat we een goede keus hebben gemaakt met een tweede vogel.

Groetjes,
Ernea en Stefan
Groetjes,

Ernea en Stefan,
Twinky en Pico.