28 maart 2024, 13:26:15

Warmtebron

Gestart door LekkerDier, 25 maart 2008, 11:24:35

« vorige - volgende »

LekkerDier

Kan je als warmtebron voor een zieke vogel ook een gewone infraroodlamp gebruiken? Zo een die je ook voor je spieren gebruikt?
Weet iemand of het wel veilig is om deze de hele dag aan te laten staan?
Volgens mij is het zo een zelfde lamp die ook bij biggen wordt gebruikt.

Kaatje

Hoi hoi,

Ik heb pas geleden een orignele biggenlamp geleend omdat mijn valkje ziek was ... Misschien dat je even in de webwinkel van het forum kan kijken, ... want de lamp die ik geleend heb is dus de originele biggen infraroodlamp van dit forum !

Ik denk dat je deze best kan gebruiken maar ik zou even een thermometer erbij leggen voor de exacte temperatuur,... te warm is ook weer niet goed want anders droogt je valkje uit !

Sterkte en succes !

Groetjes, Karin

LekkerDier

De temperatuur voor de vogel is wel oke, ze kan zelf beslissen om bij de warmte te zitten, ze kan ook op een plek uit de warmte te zitten. Ze zoekt juist de warmte op.

Ik ben alleen een beetje bang dat de lamp zelf in de brand kan gaan ofzo. Een lamp voor je spieren in natuurlijk niet bedoeld om 24 uur te laten branden. Aan de andere kant is het volgens mij een zelfde lamp als voor de biggen, alleen in een wat luxere houder die je neer kan zetten.

Hopelijk weet iemand meer van lampen dan ik!

monica

De lamp zelf kan niet gaan branden hoor ;)
Heb er zelf ook 1, gebruik hem al jaren, als je ziet hoeveel dat ding al is gebruikt, en waarvoor...ze zijn er echt wel voor gemaakt hoor :)
Wel idd. zorgen dat de vogel ook bij de warmte wegkan.

LekkerDier

Inderdaad, de lamp staat al de hele dag aan en er is gelukkig nog geen brand uitgebroken... wat dat betreft ben ik echt een angsthaas. Het valkje geniet duidelijk van de lichttherapie en zoekt de warmte zelf heerlijk op.
Bedankt Monica voor de geruststelling, dat had ik even nodig.

monica

Heel herkenbaar hoor, ik ben normaal ook een angsthaas als het op electrischiteit, brand ed. neerkomt.
En als je het zelf toch nog niet helemaal vertrouwd, kan je altijd nog een echte biggen-kuikenlamp halen, welkoop heeft ze en sommige tuincentra ook,ze zijn qua aanschaf helemaal niet zo duur :)

Kaatje

Je hoeft voor een originele biggenlamp niet eens de deur uit !! Je kan hem hier zo in de webwinkel bestellen, erg makkelijk met dit weer  ;)