9 juni op vakantie naar Tenerife!

Gestart door Rianne, 22 maart 2008, 16:37:40

« vorige - volgende »

Rianne

Van 9 t/m 20 juni gaan we lekker op vakantie naar Tenerife.
We hebben gekozen voor een relatief goedkoop appartementen complex in Puerto de la Cruz, Pez Azul genaamd. Een luxe appartement hebben we niet nodig, je hebt je kamer alleen nodig om te slapen en douchen dus waarom daar veel geld aan uitgeven? :)
In Puerto de la Cruz bevind zich ook het Loro Parque, voor mij een van de redenen om naar Tenerife te gaan. Ook het gunstige klimaat (zelden regen en rond 24 graden) sprak ons erg aan.

Wie is er nog meer naar Tenerife geweest en weet nog een paar leuke of mooie dingen die je daar kunt doen?

Anja

Hey Rianne,

Zelf ben ik nog niet op Tenerife geweest. Heerlijk dat klimaat zeg. Jij gaat een heerlijke vakantie tegemoet zeker weten.

Misschien heb je iets aan onderstaande link.

http://www.canaries-live.com/UK/puerto.html

Groetejs Anja

Romy

Hoi Rianne

Heel veel plezier alvast!
Ik ben er 3 keer geweest en vind het een fantastisch land. Jammergenoeg was ik toen nog niet zo'n valkjesliefhebber, anders zou ik zeker naar Loro Parque geweest zijn!

Ik lees dat je in Puerto de la Cruz verblijft. Hou er rekening mee dat je een regenjas meedoet en dikke truien. Het kan er regenen en hard waaien, omdat het de noordkant is en en de wolken daar blijven hangen omdat ze niet voorbij de Teide raken omdat die zo hoog is. Maar hopelijk hebben jullie er geen last van!
In het zuiden is het over het algemeen altijd zonnig.

Wat ik toen héél leuk vond, was met een brommertje rondrijden. Zo heb ik met m'n vader hele grote ritten gemaakt, waar zelfs het verhuurbedrijf van opkeek  ;D
Masca is een erg mooi stadje, maar ik denk dat het verwoest is geweest. Het ligt in het zuid-westen tussen de bergen in een dal. Maar ik weet dus niet zeker of het er nog is. (dat hebben we trouwens met het brommertje gedaan).
Oh ja, ik herinner me ineens dat het stadje afgebrand is toen er bosbranden waren...

Als je naar de uithoek in het zuidwesten gaat, (vanaf Buenavista del Norte) dat is een prachtig baantje dat langs de rotsen loopt, waar je steil naar beneden recht in zee kan kijken, echt prachtig. Als je het baantje te einde rijdt, kom je als het ware in niemandsland :) Daar heb je enkel nog de vuurtoren! Het is een echt spektakel om dat baantje eens af te rijden. Wel is het dikwijls gesloten als er teveel wind is, want dan is het te gevaarlijk. Het is ons maar 1 van de 3 keer gelukt om het te doen.

Toen we naar dat baantje toe reden, moesten we langs een hele lange muur rijden, en ineens was daar een inhammetje in en daar zat iemand in met allemaal kleine pekineesjes, een beetje een hippie-type. Heel bizar hoor. We hebben even terug achteruit gereden om het goed te bekijken, want we dachten eerst dat we het verkeerd gezien hadden  ;D

Verder is het zeker de moeite om met een huurwagen de Teide te bezoeken. Dat is de vulkaan. Je kan er ook met een bus naartoe en dan krijg je heel veel uitleg. De eerste maal hebben wij dat zo gedaan, de andere keren met een huurwagen.
Het landschap is heel erg indrukwekkend, je krijgt er het gevoel dat je op de maan bent! De film 'planet of the apes' is in de gebieden rond de Teide opgenomen.
Er zijn ook verschillende rotsformaties die namen hebben gekregen naargelang hun vorm. Zo meen ik mij een beer te herinneren en ook 'de duim van God'  ;D
Je kan met een kabellift naar de krater van de vulkaan, maar ook dat is afhankelijk van het weer. Als er teveel wind en/of mist is, blijft de lift beneden.
Als je deze uitstap zou doen, raad ik je ten stelligste aan om je warm te kleden, want het kan er erg koud zijn. (maar niet altijd). Soms ligt er zelfs sneeuw :)

De hoofdstad, Santa Cruz de Tenerife is ook mooi om te bezoeken. Ik herinner me dat er langs de kust grote beelden staan met krijgers, maar ik herinner me niet meer wat ze precies betekenden.

De drakenboom is ook wel indrukwekkend om te zien. Dat is een hele oude boom, ik dacht 700 jaar en die kan je zien in Icod de los Vinos. Fijn om even te bezoeken, maar dan moet je dit integreren in een daguitstap, want enkel naar de boom gaan kijken is wat magertjes.

Het noorden waar je naartoe gaat, is het groene gedeelte van het land, aangezien er de meeste regen valt. De natuur is er dus veel mooier, het zuiden is rotsachtiger.
Je hebt er prachtige bloemen, onder andere 'papegaaibekken'. Ik weet niet of dit de officiële naam is, maar dit werd toen zo genoemd. Je zal ze vast wel zien  ;) Je kan ze overal kopen.

Let wel ERG goed op voor Time Sharing! Je wordt regelmatig aangesproken door mensen die proberen om een apartement aan je te verkopen voor HEEL weinig geld, maar uiteindelijk komt het erop neer dat je dat apartement enkel voor 14 dagen of 3 weken op een jaar gekocht hebt. Dus het apartement is niet (alleen) van jou. Gewoon pertinent weigeren om met zo'n mensen mee te gaan want eens je ermee weg bent, ben je een hele dag kwijt.

Als je eens goed wil uitgaan, dan is Playa de las Americas de geknipte plek :) Ook wel leuk om overdag te bezoeken. Dit is hét toeristische centrum van Tenerife. Toen ik er op reis ging, zaten wij telkens hier in de buurt op hotel.

Vanaf Playa de las Americas kan je verschillende boottochten doen. Zo heb ik samen met m'n vader met een catamaran meegegaan om naar dolfijnen te gaan kijken. Dat was een prachtige ervaring! De boot vaarde dan ook nog een stukje verder en dan mochten we zwemmen, echt heerlijk!

Vanaf Playa de las Americas kan je ook met een boot naar La Gomera. Dat is een klein eilandje met een prachtige natuur.

Er is ergens langs de kust een hele grote rots wat uit het zeewater oprijst. Daarvan werd verteld dat de vroegere inwoners van het eiland moesten vluchten omdat de vulkaan uitgebarsten was. Maar ze konden nergens heen. De lava kwam steeds dichter en dichter, en toen zijn de bewoners naar die rots moeten zwemmen om zichzelf te redden. Maar waar die rots zich bevindt, dat weet ik niet meer.

Ik wens je héél veel plezier!
Volgt er ook een verslagje als je terug bent?  ;)

Groetjes
Romy

Rianne

Hoi Anja,

bedankt voor de link! :D

Romy, ook jij bedankt voor de tips! :D We willen sowieso een auto of quad of wat dan ook huren, en het hele eiland bekijken :)

Rianne

Vannacht is het zover! :D
Dan brengen mijn ouders ons naar Schiphol. Heb er echt onwijs veel zin in en hoop met een lekker kleurtje en veel mooie foto's weer thuis te komen! :D

Kimm

hoi rianne,

ik wens je heel veel plezier en een hele fijne vakantie!

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Rianne


Yvette

Ik wens jou alvast heel veel plezier in Tenerife
Maar ik ben zelf daar nog nooit geweest en ik kwam niet verder dan Zuid-Frankrijk

Anja



Geniet er maar lekker van Rianne.

Groetejs Anja

Romy

Hoi Rianne

Hoe is je vakantie geweest?

Groetjes
Romy

Rianne

Super! :D
Veel zon gehad, ook nog verbrand en factor 20 was te kort voor mij ;D
De laatste 3 dagen hebben we niet zo veel gedaan, het was veel bewolkt en de laatste dag moesten we om 12 uur al van de kamer af.

We zijn naar Loro Parque geweest, waar ze een enorme collectie Amazones hebben. Daar hebben we 4 shows gezien: Zeeleeuwen, Dolfijnen, Orca's en Papegaaien. Echt heel mooi! De foto's staan op de pc maar het zijn er zoveel... moet er echt een dag voor gaan zitten!
Ook zijn we naar Jungle Parc geweest, en daar hadden ze een spectaculaire roofvogelshow, alles vloog in de rondte en de arenden vlogen op wel 30 meter boven ons. Ook werden er stukjes vlees tussen het publiek gegooid dus kwamen de vogels heel dichtbij!
Ook de papegaaienshow was in de open lucht, in tegenstelling tot Loro Parque, waarbij dat overdekt was. Mooi gezicht hoor, om die ara's zo hoog boven je te zien vliegen!

De eennalaatste dag zijn we met een catamaran meegegaan om dolfijnen in het wild te zien. Al snel had de kapitein een groep gezien en konden we zo'n 12 dolfijnen rond zien zwemmen. Na een kwartier gingen we weer verder en kwamen we weer een groep tegen. Echt heel gaaf om dolfijnen in het wild te zien. Helaas waren ze niet aan mensen gewend en kon je er niet mee zwemmen.

Natuurlijk zijn we naar de vulkaan de Teide geweest, met een Jeepsafari. Heb prachtige foto's daar gemaakt, ook onderweg toen we ons boven de laaghangende wolken bevonden. Echt een heel ander landschap daar bovenop.

In Puerto de la Cruz, waar we zaten, bevond zich ook een Botanische tuin met wel honderden verschillende soorten bomen en planten. Ook was daar een orchideeentuin, hoewel de orchideeen niet in de tuin stonden maar in een overdekt stukje in potjes tussen wat planten ;D Maar het was de oudste Engelse tuin op Tenerife, het huis en de tuin zijn al eeuwen in bezit van een Engelse familie. Ook stonden daar 2 drakenbloedbomen, waarvan 1 van 600 jaar oud.

De drakenbloedboom van 2000 jaar oud hebben we ook gezien, gecombineerd met een bezoek aan de vlindertuin.

We zijn ook naar het strand van Saharazand geweest, dit is het enige gele strand daar, voor de rest zijn ze allemaal zwart. Het was gigantisch warm, na 2 uur hadden we het bekeken daar. Er zit daar verder niks, op een paar eettentjes na. Er rijd een bus tussen Santa Cruz en het strand, kost haast niks daar!

Het eten was goedkoop, lekker en veel! Van de 11 dagen zijn we 9 keer naar hetzelfde restaurantje geweest, het beviel ons daar prima! De andere keer zijn we naar de Mac geweest ;D en we hebben langs de eettentjes boulevard gelopen en daar bij een restaurantje Lasagna gegeten, die we niet echt lekker vonden.

Zo gauw ik de foto's wat uitgezocht heb, zal ik ze hier plaatsen! Het zijn er dik 400 dus verwacht niet dat ze hier morgenvroeg al staan! ;D

Anja

Hoi Rianne,

Wat een fantastische vakantie als ik het zo lees. Doe maar rustig aan met het plaatsen van de foto's. We wachten het (on)geduldig af hoor :P :P :P

Groetejs Anja

Romy

Hoi Rianne

Wat fijn dat je zo'n supervakantie hebt gehad!
Ik herken veel van toen ik er geweest ben, en ben dus heel erg benieuwd naar de foto's!

Groetjes
Romy