4 mei 2025, 14:10:33

Welke Mutatie is onze Kiki

Gestart door Emiel_en_Martina, 26 oktober 2003, 19:50:45

« vorige - volgende »

Emiel_en_Martina

Hallo allemaal

Wij hebben sinds 5 dagen onze Valkparkiet Kiki in huis
De verkoper zij dat het een Bonte Valkarkiet is en een mannentje maar wij twijfelen daar een beetje aan. Ik heb wat foto's van mutaties bekeken en een bonte heeft volgens mij vrij veel grijs op zijn rug. Nu lijkt volgens ons Kiki het meest op een Lutino, maar hij heeft aan de twee zijkanten van zijn rug lichte grijze vlekjes zoals een Geparelde die ook heeft maar die heeft er een heleboel en Kiki maar een paar en heel licht grijs gekleurd. Dus mischien kan iemand die er wat meer kijk op heeft dan ons vertellen of Kiki nu toch een Lutino is of toch een andere Mutatie.

p.s. De foto is niet echt duidelijk omdat kiki nog niet uit zijn kooi is geweest omdat we hem eerst nog wat verder tam willen maken voordat Kiki zeker zijn vrijheid in de kamer krijgt.

Alvast Bedankt
Martina en Emiel

Speedy

Hoi Martina en Emiel,

Volgens mij is het een bonte lutino...mooi valkje.

Groetjes,
    Trudie

Sander

Hello

Op het eerst zicht zal Kiki waarschijnlijk een bonte zijn maar dan met zeer veel geel.De verkoper had dus waarschijnlijk gelijk!

groetjes
sander

Tara

Bonte lutino's bestaan toch niet? Anders zouden bonte valkjes gelijk kunnen worden vernoemd naar bonte lutino's, volgens mij is dat wat hetzelfde. Ook al heeft ze een klein plekje bont, ze behoort bij bont, maar dan niet bij het rasachtige bont, waar heel veel bont in zit. Maar wat is Kiki een schatje zeg :)

Emiel_en_Martina

Hoi,

en vast al bedankt voor jullie reakties. Nou het zal dan wel een bonte zijn denk ik en of Lutino of geen Lutino maakt toch niet zoveel uit  ::)

En ja het is een schat heel lief (maar dat zegt zeker bijna iedereen over zijn valkparkiet :D), we hebben hem eerst paar dagen en ook is hij al paar manden oud, dus we zijn beetje bang geweest dat hij niet tam zou worden, maar vandaag kwam hij al voor het eerst  op mijn hand zitten dus ik ben blij toch voor hem gekozen te hebben. Ik zag hem in de winkel en dacht die moet het zijn, twee dagen later was hij dan bij onz. ;D

vele groetjes Emiel, Martina en Kiki  :P

Mandy

26 oktober 2003, 22:39:18 #5 Last Edit: 26 oktober 2003, 22:42:22 by Mandy
Kiki is een heel mooi valkje en noemen we bont vanwege het grijs dat er in voor komt. Lutino is gewoon lutino en bont gewoon bont ook al is het met zo weinig grijs. Je kan ook valkjes met heel weinig geel hebben, maar die zijn dan toch bont.
Kijk hieronder maar eens bij mijn handtekening, Pino en Pipo zijn bont. Pino is gewoon bont en Pipo is cinnamon gepareld bont. En dan heb ik nog 4 bonte witmaskers; Jil, Kuifje, Suske en Wiske, en toch zijn ze alle 4 anders. Alleen Jil noemen we dan een cinnamon geparelde bonte witmasker, Suske is een gepareld bonte witmasker en Kuifje en Wiske zijn gewone bonte witmaskers, maar wel heel verschillend! ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Annemieke

Hoi Martina en Emiel.

Jullie hebben een mooie valk hoor en het uiterlijk komt me wel heel erg bekend voor.
Kijk maar eens hier: http://www.valkparkiet.com/cgi-bin/forum/yabb/YaBB.pl?board=verhaal;action=display;num=1054373832

Daar staat het verhaal van onze valk.

Ook wij dachten dat het een mannetje was, maar ze ging eieren leggen! Dus toch een pop!  :o
Dat was een verrassing.

De mutatie: Die van ons noemen ze Lutino/bontgepareld.

Veel plezier met je valkje.
Groetjes,

Annemieke, Teddy & Punky

Hermes_Lucy_nest

hallo,

Volgens mij is het gewoon een bont valkje met weinig bont.
en annemieke het is toch gewoon bont gepareld? :-/
of vergis ik me?

gr.

Valérie

Tara

28 oktober 2003, 20:30:17 #8 Last Edit: 28 oktober 2003, 20:30:36 by tara_dewulf
Hoi Valérie,

hij is bont gepareld, als je goed kijkt, zie je daar enkele parels zitten in het bonte stukje.

Groetjes, Tara

Annemieke

Hoi allemaal.

Onze Teddy wordt eigenlijk steeds Lutino/bontgepareld genoemd, omdat ze toch wel heel veel wit in haar verenkleed heeft zitten. ( Daarom houd ze ook niet op foto's  ;D)
Groetjes,

Annemieke, Teddy & Punky

Jaimy_en_Viggo

hey hey,

Volgens mij is het gewoon een lutino met poep op zijn rug.. :D Nee hoor..hijs mooi bont.. :P ben benieuwt wat zijn ouders voor mutaties waren.. :-/

Dikke  :-* Jaimy en haar zooitje

Emiel_en_Martina

Hallo,

Ja onze Kiki zou dan wel een bonte valk zijn als Bonte Lutino niet bestaan. Hij heeft echt veel weg van een Lutino witte veren aan de zijkanten net als een Lutino alleen een paar geparelde grijze vlekjes aan de bijde zijkanten van zijn rug.

Wat voor Mutatie zijn ouders zijn weten we niet, maar het lijkt er op een Lutino en een Bonte maar wij hebben er geen idee van wat en wie zijn ouders zijn.

Vandaag heeft Kiki zijn eerste vliegles gehad denken wij, we hebben het kooitje open gezet en in het begin moest hij niets weten van zijn vrijheid, Onze kooi heeft ook een opening aan de bovenkant met daaronder een stang waar hij op kan zitten. Na eerst wat rond te hebben geklommen en beneden de open deur gewoon gepasseert te hebben kwam hij uiteindelijk op het trosgierst af wat helemaal boven zat, na eerst weer een hele poos boven op de stang te hebben gezeten en later wat boven op te hebben rond gelopen en geklommen begon hij met zijn vleugels te vladderen terwijl hij zich nog goed vast hielt met zijn pootjes maar toen begon hij aan zijn eerste vrije avontuur............... :D

Groetjes Martina, Emiel en Kiki

Ellen

Het is gewoon een schitterend valkje. Buiten kijf.

Heel veel plezier met elkaar.
Groetjes Ellen.