19 maart 2024, 03:01:15

Rode trostgierst

Gestart door bernadette, 13 november 2002, 16:58:44

« vorige - volgende »

bernadette

beste Angelique en Peter,
 
Ik heb in een  dierenzaak rode trosgierst gekocht
mijn vraag is.
 
is het waar dat de rode gezonder is dan de gewone ?want dat is wat mij vertelt werdt in de zaak


linda

hoi bernadette, ik heb die trosgierst ook zien liggen en ik heb er ook niet achter gevraagd wat het was , stom eigenlijk. Het ziet er roodbruin uit en de trossen zijn kleiner als ik goed gekeken heb .Als iemand daar iets over weet had ik het ook graag geweten want afwisseling is voor de vogels ook wel leuk.
groetjes linda en co

bernadette

Ja hoor dat had ik gevraagd en ze zeiden dat het heel goed was voor valken. Ik had het ook nog nooit gezien  8)

Peter

Hoi allemaal,

Er zijn meerdere soorten trostgierst, we zullen wat foto's er van maken en dan op de voedingspagina plaatsen. Of de een nu beter is als de ander dat weet ik niet. Ze vinden het allemaal wel lekker :) :)
Je hebt:
* Trosgierst rood (ook wel chinese genoemd)
* Trosgierst frans


Tijdens mijn zoektocht over het internet vondt ik ook een aanbieding van een trostgierst dit is een pdf-bestand http://www.cocollec.freeler.nl/kooiacce.pdf

Dit vondt ik ook nog ergens op het internet:
Trosgierst: Mijn ervaring met trosgierst is dat het volstrekt afhankelijk is van de kwaliteit of de Catharina's ervan eten. Bij de dierenwinkel waar ik 'dikke' stengels trosgierst meekreeg kreeg ik als reactie van de Catharina's een snelheidsspel wie er het eerst bij was. Het maakte de parkieten dan niet s uit of ze op hun kop moesten eten, horizontaal of normaal. Maar recent haalde ik bij een andere dierenwinkel trosgierst dan kreeg ik niet die reactie en negeerden ze de hele week praktisch de stengels. In het laatste geval zag de trosgierst er minder vol uit en leek ook minder goed gedroogd te zijn dan bij de eerste winkel. Het is wat u probeert maar wel raadzaam om trosgierst van meerdere leveranciers te verstrekken.
Trosgierst is overigens een goede aanvulling op hun basisvoer en het eten ervan vormt ook een afleiding van het dagelijkse leven.


Groetjes,
Peter

cisca

Hoi Allemaal.
het klopt helemaal dat er ook rode trosgierst is deze komt inderdaad uit een andere streek,het kan gebeuren dat als je valken de gele gierst gewend is zij kunnen schrikken als er plots rode gierst is.
het is niet alleen de trosgierst die van kleur afwijken het gebeurd ook wel dat het normale voer donkerder toont dan zit er meer rode milet als gele milet doorheen maar dit is geen probleem kwa kwaliteit is het net eender.

Tara

Hoi, ik gebruik van die rood-bruine trosgierst, die andere trosgierst die ik ken is net geelachtig zo, 'k weet niet echt, maar ze zeggen dat die langere trosgierst meer geschikt is voor papegaaien, en mijn valkjes zijn dol op de trosgierst die ik heb.
groetjes Tara&co