18 april 2024, 16:01:51

vliegt weg van m'n hand

Gestart door andrevandriel, 20 maart 2008, 19:28:05

« vorige - volgende »

andrevandriel

Hoi allemaal,

Ik heb een Lutino popje van zo'n 3 maanden.
Ze komt al op je hand zitten,dat lukt wel.
Het probleem is dat wanneer ik haar de kooi haal zij meteen wegvliegt naar haar "klimspiraal"wat aan het plafond hangt.
Dat gaat iedere keer zo en daar word ik wel eens een beetje niet goed van om het zo maar te zeggen :(.
Moet ik dat speelgoed gewoon maar effe weghalen of hebben jullie andere tips om haar niet zo snel te laten wegvliegen?

Groetjes,
Andre.

Sanna

Hoi Andre,

De sleutel is: geduld. Jij zult moeten blijven volhouden, je valkje moet vertrouwen in jou leren krijgen. Wat je eventueel kunt doen is eerst goed met haar in de kooi trainen dat ze goed op je vinger komt zitten. En als ze dat goed doet, zal ze buiten de kooi ook makkelijker bij je blijven omdat ze je beter vertrouwt. Je kunt een beestje nou eenmaal niet dwingen. Ik zou die spiraal niet weghalen, dan haal je 'veilige plekjes' van haar weg.

Maar kijk ook nog eens goed naar het stappenplan:
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,12896.0.html

Wanneer je dit getrouw volgt, moet je toch al gauw verbetering zien. Succes!

Groetjes, Sanna

andrevandriel

Hoi Sanna,

Bedankt voor je reactie,

Mijn valkje komt ook al in de kooi op je hand zitten en wil ook wel trosgierst uit je hand eten. (meestal ;))
Alleen soms is ze het wel eens beu denk ik en dan wordt het niks meer.
Alleen dat wegvliegen moeten we nog even aan werken dan ;).
We hebben nog een valkje die we hebben overgenomen laatst en die is heel erg tam. Daar zal ik wel teveel op focussen misschien..
We gaan gewoon door! ;D

Groetjes

Sanna

Citaat van: andrevandriel op 21 maart 2008, 09:18:48
We hebben nog een valkje die we hebben overgenomen laatst en die is heel erg tam. Daar zal ik wel teveel op focussen misschien..
We gaan gewoon door! ;D

Groetjes


Haha, ja dat verwent een mens hè? ;) Maar eigenlijk is dat juist goed. Blijf ook heel veel met dit vreselijk tamme valkje bezig, verwaarloos die niet. Zo kan je popje langzaam leren dat jullie niet eng zijn en heb je dikke kans dat zij jullie vanzelf op gaat zoeken omdat die andere steeds bij jullie zit. Maar zoals ik al zei, het neemt de nodig tijd in beslag.

Succes!

Groetjes, Sanna