28 maart 2024, 18:27:12

Ontlasting

Gestart door Kolkkie, 5 juli 2003, 14:34:08

« vorige - volgende »

Kolkkie

5 juli 2003, 14:34:08 Last Edit: 5 juli 2003, 14:40:48 by kolkkie
Hoi allemaal,

Ik had 1 vraagje.

Bij Pukkie zitten  hele zaadjes tussen de ontlasting. Is dit erg, of is het normaal voor een vogel van 5,5 week oud? En wat zijn de oorzaken?
Pukkie krijgt normaal valkparkietenvoer met eivoer er tussendoor.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Mandy

Wat zeg je me nou Mariska? :-/
Wat vreemd, hier had ie dat helemaal niet. Je hebt zelf z'n drolletjes bewondert gisteren. :D
Ik heb dat hier echt nog nooit gezien, hij/zij had altijd juist mooie volle drolletjes.
Misschien dat ie toch een beetje van slag is van de reis en alle veranderingen? Dat de spijsvertering dan wat sneller verloopt? Mensen bv. die zenuwachtig/stresserig zijn raken soms aan de diarree.
Kijk het nog maar ff aan... ::)
Misschien mist ie me wel :P, misschien dat ik ff moet bellen dat als tie m'n stem hoort het weer beter gaat, een soort Jomandy instraling via de telefoon! :D
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Kolkkie

Hoi Mandy,

Ik heb net nog een drolletjebewonderd en daar zaten geen zaadjes meer in. Mss toch wat stress, en mist Pukkie je nog.

Ik heb Pukkie trouwens bij Coco en Einstein gezet. Pukkie zit nu het klimtouw te slopen. Als dit maar goed gaat........ :D.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Marianne

Hoi Mariska,

Hè, gelukkig zijn de drolletjes van Pukkie weer goed.
Bij Jewel zijn de drolletjes altijd goed geweest, ze eet langzaam maar wel van alles.
En vinden ze het gezellig zo met zijn drietjes?
Leuke verjaardag gehad ?

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Kolkkie

Hoi Marianne,

Het gaat goed met z'n 3tjes, maar voor de zekerheid houd ik Pukkie nog wel ff apart.  Soms is Pukkie wat onhandig in de kooi, dus mocht hij van de stok afvallen, valt ie minder hard op de grond in de kooi waarin hij nu zit.

Mijn verjaardag mag van mij gestolen worden. De fam. was ongezellig. Ze vonden Pukkie maar niets. Mijn oma's reactie was wat moet je daar nou weer mee, en mijn tante had het over een Puck (ijshockey) en dat ze Pukkie zouden gaan meppen. Echt op een sarcastische manier gezegd.

Alleen een vriendin van mij is nu aangestoken door het valkenvirus. Ze mag er nu ook 1.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Mandy

Gelukkig dat ie weer normaal poept! ;)

En van je familie moet je het maar hebben zeg! >:(
Potverdorie zeg, en Pukkie is nog wel zo'n schatje. :P

En wat leuk dat je vriendin nou ook een valkje wilt!
Ze mag die best bij mij komen halen, maar er is toch wel iets dichterbij's? Ja, maakt mij niet uit natuurlijk, ik vind het alleen maar leuk! Er zit in Apeldoorn toch een valkenkwekerij; "De Valk" geloof ik?
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Kolkkie

Hoi Mandy,

Dat klopt, maar ze had het over waar ik Pukkie vandaan heb gehaald. Dus ik maar verteld dat ik een wereldreis ervoor heb gemaakt, maar dat maakte haar niet uit. En met de trein is ook niet zo ingewikkeld. A'doorn - Zutphen - Roosendaal - BoZ of A'doorn - A'foort - R'dam - BoZ (d8 ik). De eerste optie is iets langer, nl. 2u40 min om 2u25 min.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Marianne

Hoi Mariska,

Ik kan me voorstellen dat je je verjaardag niet zo leuk vind als ze Pukkie allemaal "afkraken"  :'(
Ze zijn dan ook niet besmet met het valkenparkietenvirus dus snappen niet hoe leuk die valkjes wel niet zijn.

Ik heb hem bij Mandy gezien en ik vond het een schatje hoor.
Leuk dat je vriendin ook een valkje wilt, ben benieuwd of ze dan ook op de site te vinden zal zijn.

Kop op ! Wij weten dat valkjes erg lieve beesten zijn.

Groetjes Marianne

Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Barbara

Nou ja zeg, ook al vind je een valkje niet leuk dan zeg je zulke dingen toch niet?! Aso's, ik zou wel boos worden denk ik! ik kan t al niet hebben als mijn vriend zegt dat ze wel s 'overlast' veroorzaken, puh, een btj poep op je hoofd, overal poepjes in huis, veel stof en regelmatig herrie, dat valt toch best mee?!  ;D ;D ;D

Ellen

Ik persoonlijk vind het altijd raar van mensen als zij
degene waar jij van houd ( mens of dier) gewoon maar
gaan zitten afkraken alsof het niets is.
Dat kan je krenken tot in je ziel. Kan mij voorstellen dat
ze voor nu even allemaal gestolen kunnen worden Maris.

Geniet jij maar lekker van je nieuwe maatje Pukkie,
daar heb je geloof ik meer aan op dit moment.
(lekkere oma trouwens)

Gr. Ellen.

Kolkkie

Hoi allemaal,

Vanmorgen zat Pukkie beneden op de lamp. Daar heeft Puk 2x op gepoept. Ik zag er toch weer hele zaadjes tussen zitten.
Wat zou dat kunnen zijn?
Pukkie maakt niet echt een zieke indruk, alleen is hij/zij in de rui. Verder is Puk gewoon actief.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Andrea

CitaatHoi Marianne,

Het gaat goed met z'n 3tjes, maar voor de zekerheid houd ik Pukkie nog wel ff apart.  Soms is Pukkie wat onhandig in de kooi, dus mocht hij van de stok afvallen, valt ie minder hard op de grond in de kooi waarin hij nu zit.

Mijn verjaardag mag van mij gestolen worden. De fam. was ongezellig. Ze vonden Pukkie maar niets. Mijn oma's reactie was wat moet je daar nou weer mee, en mijn tante had het over een Puck (ijshockey) en dat ze Pukkie zouden gaan meppen. Echt op een sarcastische manier gezegd.

Alleen een vriendin van mij is nu aangestoken door het valkenvirus. Ze mag er nu ook 1.

Groetjes,

Mariska

Hoi Mariska,

Ik had dit onderwerp nog niet eerder gezien.
Vandaar een hele late reactie.
Het is altijd wat met jou familie en verjaardagen.
Het is net of het nationale Mariska afzeik dag is (zoals afgelopen zaterdag weer op je vaders verjaardag), uh ik bedoel dus dat ze altijd lopen te zeiken over je valkjes.
Misschien moet een van de drie je oma of je tante maar even een poepje van eigen deeg geven. Of te wel even op de kop kakken
 :D
Ach ja laat ze maar het heen en weer krijgen hoor. Ze weten gewoon niet wat ze missen met zulke lieve beestjes.

Groetjes Andrea

Binkie en Sparkle

mastolk

Hoi Mariska,

Ook een hele late reactie van mij. Maar wat stom van je familiie zeg!!
Mijn oma vond het meteen geweldig. Mijn ouders -ik woon niet meer thuis, maar ik nam Pino in de vakantie mee- vonden het leuk, maar moesten er wel een beetje aan wennen. Omdat ik net zo om ga met mijn valkje als ze met de hond -tja voor mij is het gewoon gelijk hoor, allebei aandachtvretertjes-. Maar nu is mijn vader zelfs al zo gek dat hij er ook wel een -of meer?- wil, en tzt een voillere  :D   :D  :D  :D  :D.
Verder heb ik ook vrienden, en die willen nu ook al een valkje.
Hoezo een ZEER GEVAARLIJK EN BESMETTELIJKE ZIEKTE?  :D  :D

Nou, ik zou gewoon iedereen het heen en weer laten krijgen, en lekker doorgaan met je schatjes.

Groetjes Margrietha en de -inmiddels- 4 valkjes!!!

Kolkkie

Hoi hoi,

Mijn fam. kan mij idd gestolen worden af en toe.

Alleen heb ik nog geen antwoord op mijn vraag.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006