Bo&Dirkje eten eitje op!!Wat kan ik nu t beste doen ?

Gestart door Peggy, 17 maart 2008, 13:46:39

« vorige - volgende »

Peggy

Heb niet zo'n goed nieuws helaas en weet ook niet wat ik nu het beste kan doen maar ik zag Bo&Dirkje zojuist eten van hun bevrucht eitje  >:( :( :'(  zo akelig,zo zielig om te zien...ik zag dus weer een groot gat in het eitje en toen ik goed keek zag ik dat ze er beide van zaten te eten. Ik heb het eitje weggepakt en je ziet duidelijk een klein inimini valkje te zitten. Nog lang niet volgroeid maar je ziet wel duidelijk het hoofdje,de oogjes,het lijfje enzo dus dat ziet er zo sneu uit!  :'(
Dat betekent dat ze wrsl ook zelf het gat erin gepikt hebben bij het vorige eitje.  Heb net weer even de overige eitjes bekeken en ik zie nog maar bij één eitje rode adertjes te zitten en dit eitje zit er ook nog mooi gaaf uit. Dus wrsl nog maar één bevrucht eitje over. Nu zit ik eraan te denken om dat evt naar Petra te brengen,haar koppeltje heeft nu net weer eitjes en mss verhoogd dit de kans op het wel uitkomen van dit eitje.

Wat kan ik nu het beste doen ?

Ze broeden nu op 3 eitjes; 1 bevrucht,1 wrsl toch niet bevrucht en 1 nepeitje.

Gr Peggy

Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje

Voor ons dagboek; klik hier

*Yvon

Hoi Peggy

Jeetje,dat is balen zeg.  :-\
Het lijkt me ook verschrikkelijk om zoiets tezien gebeuren.
Weer zo'n moment van machteloos zijn.  :-\
Om alle vervelende risico's te vermijden zou je het eitje idd naar Petra kunnen brengen.
Als het eitje dan maar niet teveel afkoeld.
Zeker als het al een ervaren koppel is,kan het heel goed.

Hopelijk hebben andere ook goede ideeén.

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Caroline

Ik had je al op hyves beantwoord maar wilde ook hier nog even zeggen dat ik het super sneu voor jullie vind.

Echt balen .... om het laatste donsje te redden lijkt mij inderdaad de enige optie, dit eitje bij Petra te leggen ..... alleen hoe zit Petra dan met leeftijdverschil tussen dit eitje van jou en haar eigen eitjes??

Heel veel sterkte maar ook succes, hopelijk is het éénmalig geweest maar ik heb daar niet veel vertrouwen in.  :-\ Het is ook zeleden dat een koppel éénmalig plukt.  :-\

Groetjesssssssss
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

carco

Wanneer zou dit eitje bij jou uitgerekend zijn?
Want als het leeftijdsverschil te groot is zou ik het zeker niet doen.
Hum, jammer ik zie dat je nogal een eind bij mij vandaan woont anders zou ik het eitje ook hier bij kunnen leggen evt.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Peggy

Dank je wel voor jullie reacties.

Dit eitje zal wrsl gelegd zijn op 2 of 5 mrt dus vanaf de 23ste kan ik eigenlijk een donsje verwachten, toch?
De eitjes van het koppeltje van Petra zijn volgens mij pas enkele dgn oud dus dat scheelt wel..ik wil natuurlijk niet dat die eitjes dadelijk niet meer uitgebroed gaan worden als ''mijn'' eitje eerder uitkomt daar.
Ik heb het er nog even over met Petra en anders laat ik de natuur gewoon zijn gang gaan...het is ook zo raar want Bo broedt echt zo goed en beschermt de eitjes ook echt heel goed en dan opeens zie ik ze ervan eten  :o ???  Het is ook wel een jong koppel maar ja dat hoeft niet persé fout te gaan...ik zal straks eens even met Petra bellen.  ik houd jullie op de hoogte.  alvast bedankt hè.

Gr Peggy

Kaatje

Hoi Peggy,

Ik ben dus ontzettend benieuwd of iemand dit herkent !! Ik heb er werkelijk nog nooit van gehoord dat valkjes hun eitjes kapot pikken om vervolgens de ongebore baby op te gaan eten, en ik kan niet uit je woorden opmaken dat je dit met eigen ogen hebt gezien, of ik moet er helemaal naast zitten  ::) ::)

Zijn er mogelijk nog andere opties die je kunt bedenken !?

Jemig, ... ik wens je in ieder geval sterkte !!

Groetjes, Karin

Peggy

Ik heb bij twee eitjes iig een groot gat gezien en bij het laatste eitje zag ik echt zelf dat ze beide het eigeel of wat het ook is,aan het eten waren...ze zaten in het gat te pikken en zaten te eten..
het babyvalkje zat nog in het vliesje en ik heb het eitje natuurlijk gelijk weggehaald dus ik weet niet of ze ook het babyvalkje zelf zouden gaan opeten..bah,  akelig idee.

ik zou de natuur zijn gang kunnen laten gaan...gaat het mis,dan gaat het mis of ik probeer het eitje over te leggen maar hoe vervoer ik dan dat eitje,  kan ik het warm genoeg houden?

Gr Peggy

•=Bonnie=•

Ik zou:

Het ei niet naar Petra brengen vanwege het verschil in leeftijd straks, dat gaat 70% zeker mis met haar eigen jongen.

Je vogels hardgekookt ei en meer kalk geven, ze hebben er behoefte aan.

Het overgebleven bevruchte ei aanvullen tot 7, dus met het twijfel geval er bij er 5 neppers tussen leggen. Op die manier verklein je de kans dat ze in het goede ei gaan zitten knagen. Zodra je zeker weet dat er maar 1 ei bevrucht is kan je er in totaal 6 neppers omheen leggen.

Caroline

Balen dat het leeftijdsverschil zo groot is.  :'(

Goeie tips van Bonnie.

Jammer dat mijn Eros & Perle zelf al 5 bevruchte eitjes hebben, deze zijn namelijk gelegd 1-9 maart, dus precies dezelfde week als die van jou.  ::)

Mocht je nu liever niet bij Peet leggen, kijk het dan even aan wat de ouders gaan doen als ze straks 5 neppertjes erbij hebben, zoals Bonnie adviseerde.

Komen hier straks niet alle eitjes uit (is al vaker gebeurt) en je zoekt nog steeds een adresje, mag je me altijd bellen, Immen of mailen.  ;)

Maar voor een onervaren koppel vind ik 5 eigen jongen genoeg.

Sterkte.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Kaatje

Hoi Peggy,

Hopelijk gaat het nu gewoon goed met het laatste eitje en de tips die je hebt gekregen .... Veel succes meid, en ja ... ik weet ook niets uit te brengen dan dat dit een afschuwelijk gezicht voor je moet zijn geweest  :(

Groetjes, Karin

Rianne

Hoi Peggy,

is het echt niet mogelijk geweest dat ze het ei per ongeluk gesloopt hebben?

Je hebt ook nog een onervaren koppel, hopelijk doen ze het een volgende ronde beter. Ik begrijp dat je daar nu niks aan hebt, daar is de teleurstelling te groot voor.

•=Bonnie=•

p.s. Ik had een koppel catharina's dat hun eerste jaar bij de eerste twee nestjes ook alle eitjes opgegeten hebben. Ik heb toen gedaan wat ik jou als tip gegeven heb. Het derde nest kwam er een jong uit en daar schrokken ze zo van dat ze in paniek het nest verlieten, ik zag het gebeuren. Dat jong heeft het niet gered want ze hebben het niet verzorgd en ook de rest van de eitjes in de steek gelaten.

Het jaar er na ging alles goed. Soms heb je gewoon opstart problemen, dat hoort er helaas een beetje bij hoe lullig het ook is. Het kan best nog goed komen allemaal. Sterkte ermee :)