20 april 2024, 06:27:39

Zoo med habba tree

Gestart door runenesther333, 16 maart 2008, 14:27:45

« vorige - volgende »

Kaatje

18 maart 2008, 20:40:09 #15 Last Edit: 18 maart 2008, 20:42:46 by Kaatje
Hoi Esther,

Ja hier vinden ze alles leuk, van valkjeshuis ( op de foto te zien ) tot een eigen omgebouwde vensterbak voor het raam ! We hebben als eerste de vensterbank omgetoverd in een soort speelplek / scharrelbak, ... aan de rail boven deze plek hangt een schommel, een spiraal, een stuk hout met touwen waar ze op kunnen zitten en een heel lang touw met allemaal knopen erin.

In de speelbak zelf zit nog een bos takken en een soort klimrekje met wat wilgentakjes die daarin geschroeft zijn.

Boven op de televisiekast staat een tentje ... daarnaast heb ik een "vogelhuisje" zonder standaard want daar staat nu het valkjeshuis op, en daar zit een rieten dakje op ...Dit is allemaal geweldig om te slopen. Dan in de linker bovenhoek van mijn woonkamer heb ik nog een grotere schommel met allerlei rasta slierten met houten kralen hangen  ::)

Buiten de kooi heb een grote papegaaienstok hangen van  ongeveer 30 cm lang en 3.5 cm dik, ook met kralen en touw en daar zitten ze ook graag op !! En dan nog van die dikke buigzame stokken, ... die hangen ook buiten de kooi waar ze op kunnen zitten !!

Tja, en toen Rick ( mijn man ) die boom zag zei hij ook nog van ... die komt ook nog een keer, want ik had deze al laten zien ( de kleine dan, want de grote kan ik echt niet meer kwijt ) en daar was hij ook helemaal weg van !!

Oja, mijn portomonee gilt inderdaad ook niet want daar zit praktisch nooit wat in, maar mijn pinpas wordt soms zo heet dat er bijna rook afkomt ... hahaha  ;D ;D

Lief dat je dochter haar paard aan Coco wilt geven en wie weet daarna wel de boom, in gedachte zie ik Coco al zitten en mijn valkjes in de boom  ;)

Groetjes, Karin  ;)

runenesther333

Hoi Karin,

Wat een heerlijk verwende Valkjes zeg..........boffen maar dat ze bij jou mogen wonen en spelen!!

Datpoppen huis is geweldig zeg.....moest gelijk denken aan een houten poppenhuis van me dochtertje. Ze speelt er toch niet mee(kinderen hebben soms ook gewoon te veel rommel)Maar ik denk als ik het vraag dat Coco hem wel mag hebben.

Maar goed als Coco dus ook makelijk is meet speeltjes dan krijgt hij ook genoeg. Zel dingen knutselen vindt ik ook wel leuk dus komt wel goed!!

Maar als ik in de dierenwinkel loop heb ik het zwaar hoor.......onze caafs hebben niets met speeltjes.
Ik heb het wel geprobeert maar verder dan een oude schoenendoos slopen komen ze niet. Ze vinden het gewoon niet interessant genoeg(het zijn een stelletje luie caafs)

Eerst maar een kijken of Coco lekker los wil en de boel gaat ontdekken en dan zien we wel weer.

Groetjes Esther

runenesther333

Hoi hoi,

Nou ik kon het toch niet laten.....de boom is besteld!!!
Zodra hij binnen is maak gelijk ff foto's. Nu nog maar hoepn dat Coco hem ook leuk vindt.

Groetjes Es

Kaatje

Hoi Esther,

Leuk en gaaf !! Ik denk dat Coco dit zeker wel heel interessant zal vinden, ... eerst zal hij moeten wennen aan dat vreemde iets, maar eenmaal gevonden, en hij is er niet meer bij weg te krijgen gok ik  ;)

Ik ben benieuwd naar de foto's !

Groetjes, Karin

runenesther333

Hoi Karin,

Ik ben ook zo benieuwd!!! Met Coco gaat het super goed hij is nu 2 en een halve week hier en vliegt al uit zichzelf los en is super nieuwschierig dus ik denk dat hij wel toe is aan een leuk boompje (en andere spulletjes)om op te kunnen zitten.
Ik heb nog meer speetljes besteld ;D zoals een ringschommel en een ladderbrug dus Coco heeft ook nog andere dingen om  leuke dingen mee te doen. Maar langzaam opbouwen niet te veel in 1 keer!!!

Zodra hij binnen is maak ik ff foto's en de maten erbij!

Groetjes Esther

Kaatje

Hoi Esther,

Wat gaaf om te lezen dat Coco na al zo'n korte periode lekker los kan vliegen en het naar zijn zin heeft ! Je bent hem lekker aan het verwennen, .... zo'n ladderbrug vind ik ook echt supergaaf en zo'n ringschommel is ook vaak erg hot onder de vogels  :D

Je kan als je dat leuk vindt ook een verhalenboekje of dagboekje openen, dan kan je elke keer wat leuks schrijven en ons daar ook verwennen met een hoop foto's want daar zijn we echt dol op  ;D

Ik ben benieuwd wanneer je hem binnen krijgt, ... ook zou je kunnen afwisselen met de speeltjes, dan lijkt het net alsof hij telkens wat nieuws krijgt  ;)

Groetjes, Karin

runenesther333

Zo ff een update.....het pakketje is onderweg! Spannend!
De betaling liep via het buitenland en het pakketje komt uit duitsland maar als het goed is is het begin volgende week hier.

Coco is wel aan een extra plekje toe hoor. Vanmiddag heeft hij een poos op de Cavia kooi gezeten om naar de Caafs te kijken mar dat lijkt me nu niet echt lekker zitten dus word thet echt tijd dat we meer plekjes gaan creeƫn waar hij...en binnenkort Tika zich kunnen gaan vermaken.

Ik hou jullie op de hoogte!!

runenesther333

Tada tada tadatda..........
hier de boom.....hij is 25 cm hoog en 45 cm breed van tak tot tak. Coco heeft er al op gezeten!!




Coco op de boom
g]

En hier de rest van de speeltjes en takken.


Coco vond het wel leuk maar ook nog wel en beetje spannend!!
We gaan nu het dienblad op de salontafel veranderen en daar en speeltuintje voor de valkjes van maken! Want ik moet eerlijk zeggen het ziet er ook gewoon leuk uit om zo neer te zetten!
Groetjes Esther





Kaatje

Hoi Esther,

Wouw, ik moet eerlijk bekennen dat deze boom er ook ontzettend gaaf uit ziet ! Wat fijn dat Coco het allemaal leuk en spannend vindt, .... geweldig toch  :D

Nog heel erg veel speelplezier voor Coco, en natuurlijk voor jou als je Coco er op ziet genieten  ;)

Groetjes, Karin

Dierenfreackske

Hoi ...wat een leuke klimbomen zeg , ik ga direct eens een kijkje nemen bij Pets-place....lijkt me heel tof voor Suske en Wiske , haha ! Grtjs Ann



runenesther333

Hoi hoi,
Hoi Karin,
Ja het boompje is helemaal leuk hoor!!In het echt ziet hij er nog leuker uit zelfs........hij staat nu op de salontafel....kunnen ze er gezellig bij zitten.

Hoi Ann,
Ik had hem bij zooplus besteld. Hij kost 14,95....moet zeggen dat ik eerst een beetje huiverig was met het vooruitbetalen naar een buitenlands rekeing mar dat is helemaal goed gegaan en nog redelijk snel eigenlijk ook!!
En de rest van de speeltjes zijn ook gewoon  prima van kwaliteit en hier in de winkel betaal je er soms het dubbele voor!!

Groetjes Es

Dierenfreackske

Hoi ...is dat zo van dat hout dat ze in aquariums doen ? Dat zou leuk zijn want in mijn straat is zo'n aquariumwinkel en zou er misschien kunnen gaan kijken voor ook zoiets he ! Grtjs Ann



runenesther333

Hoi Ann,

Ja dat is idd van dat Mopani hout(tenmisnte zo heet dat geloof ik) Wij hebben het ook in een aquarium gehad. Als je een beetje handig bent kan je denk ik met stukken aquarium hout ook leuke dingen maken!!

Groetjes Esther

Dierenfreackske

Hoi , bedankt voor de tip ! Grtjs Ann



jose

Wij hebben bij intratuin(was rondom de kerst)druivenstronken gekocht.Drie flinke stronken die op een of andere manier mooi op elkaar pasten.Die staan op het kozijn en ze zitten er dagelijks op te knagen en te klimmen.
Ik denk dat we nog geen 10 euro kwijt waren.
Die beesten hebben lol,en zijn er helemaal gek op.