28 maart 2024, 20:13:16

Zoo med habba tree

Gestart door runenesther333, 16 maart 2008, 14:27:45

« vorige - volgende »

runenesther333

Ik was voor Coco op internat aan het kijken voor een leuke speelboom en kwam deze tegen.



Lijkt me op zich best leuk.......wij hadden dat soort hout ook voor in het aquarium. Vandaar dat ik ff navraag of dit ook voor Valkjes geschikt is!
Volgens de advertentie wel....maar ja ze kunnen zoveel zeggen nietwaar!!

Rianne

Volgens mij is dit van dat speciale tropisch hardhout, wat ze bijna niet kunnen slopen.

runenesther333

Hoi hoi,

Bedankt voor je antwoord! Slopen mag best dat vindt ik niet zo'n probleem, maar ik ben zo bang dat het misschien giftig is. En dat hij er ziek van wordt.
Ik heb al hier in de buurt rond gekeken en het is alleen lastig om hier in de buurt fatsoenlijke takken te vinden voor Coco.
Ik denk dat het dan toch maar het tuincentrum wordt en dan een fruitboompje!! En misschien heeft Pets place een grote dierenwinkel hier in de buurt wel verse takjes....al is het maar om een beetje aan te knagen.
Ik zoek gewoon nog even verder!


Rianne

Wilgentakken mogen ze ook hebben :)

ROCKS

Hoi hoi,

Wauw, wat een leuke takken/bomen!!
Mag ik je vragen waar je die hebt gezien? Welke site?
Volgens mij mogen valkjes dat wel hebben hoor.
Misschien zijn er meerdere kenners hier die dat weten?

Groetjes, Nellie


                                         ROCKY  *R*I*P*
                                          28 maart

Kaatje

Hoi Nellie,

Bij de pets-place verkopen ze dus ook van dit soort bomen, alleen is daar de schors helemaal af zoals op het onderste plaatje ...

Ze hebbe ze in 2 maten, ...één van ongeveer 1.80 mtr en een breedte van 1.50 mtr en ze hebben ze van ongeveer 1.10 mtr hoog bij iets van ik denk 0.70 mtr breedt ... dit met ook echt een soort ring van de boom zelf als onderkant en vrij dik !

Echt ontzettend gaaf en als ik er weer ben dan zal ik zeker mijn camera meenemen en de foto hier plaatsen, ... ik ben er dus zelf ook helemaal wild van maar ja, de ruimte raakt beperkt met al die leuke dingen in huis, hihi ...

Toch heeft Rick gezegd dat hij ook nog graag zo boom wilt hebben en daar zeg ik natuurlijk geen nee tegen  ;D

De bovenste boompjes vind ik ook super leuk ... wat hebben ze toch een variatie aan dierenspullen tegenwoordig hè !?

Groetjes, Karin

Rianne

Volgens mij zijn ze ook best nog wel prijzig of valt dat mee?

Kaatje

17 maart 2008, 10:53:29 #7 Last Edit: 17 maart 2008, 10:55:37 by Kaatje
Hoi Rianne,

Die ik gezien heb, daar kost de grootste € 199,- en de kleinere € 99,- maar ze zijn dus wel echt super en super gaaf !! Het lijkt eigenlijk een beetje op een soort kale knotwilg maar dan met allerlei zijtakken en de boom staat op een echte grote ronde schijf van de doorsnede van de boom want je ziet dus ook echt de ringen erin zitten ...

Wanneer ik weer naar Pets-place ga zal ik zeker de camera meenemen en er wat foto's van maken !!

Ze staan daar ook in de volière zelf en dan zitten er allemaal valkjes en roodruggen op .... echt een waanzinnige aanwinst voor de volière of woonkamer  ;)

Groetjes, Karin


runenesther333

Hoi allemaal,

leuk de reacties...................de prijzen vallen mee hoor!
Ik heb ze gezien bij Zooplus.nl

De bovenste boom is vogens de site  geschikt voor reptielen, vogels en knaagdieren, variërende grootte en dikte van de takken   
- 20 - 25 cm anders  16,09 nu  12,99         
- 30 - 45 cm anders  18,99 nu  14,99         

En de stronk Als attractieve decoratie voor uw terrarium en/of knaagmogelijkheid voor alle vogels en knaagdieren geschikt   
- 50 - 70 cm anders  18,49 nu  15,69     
- 60 - 90 cm anders  22,49 nu  18,69 

Dus de prijzen vindt ik echt reuze meevallen!!
Ik ga vanmiddag even naar Pets place(kan mezelf niet bedwingen hahaha)om voor Coco ff wat speeltjes te halen.
Kan ik gelijk kijken wat ze daar kosten.
Wordt vervolgd..............


Hermien

Inderdaad heb ik ze bij pets Place ook gezien en ik ben er weg van. Heb alleen nog niet een aangeschaft, want ik ben nu maar zo bang dat mijn valkjes er niet op gaan zitten! Ik heb nl. ook al een dergelijke tak bij de keuken hangen en daar wordt dus niet naar omgekeken. Mijn vliegtuig knaagt liever aan mijn wandmeubel......
Toch denk ik er nog wel steeds over. Ik vind de vorm nl. ook erg artistiek en aangezien er ook al nauwelijks planten in huis staan (vanwege mijn valkjes dus) zou dit dus wel een mooie aanvulling zijn. Dus wie weet.....

runenesther333

Hoi hoi,

Nou ik ben bij Pets place geweest en die takken zijn erg mooi maar ook erg duur. Idd 99 en 199. Maar moet wel zeggen dat die bij pets place er wel erg degelijk uitzien. Groot massief onder plateau van mooi hout(doorsnede boomstronk) en dan grote mooie takken. Ik denk dat het prijsverschil in de kwaliteit zit....maar moet zeggen dat ik wel erg nieuwschierig ben naar die van Habba.......misschien probeer ik het wel. Als ik het toch probeer dan laat ik het gelijk ff weten!!

Groetjes ESther

Kaatje

Hehehehe,

Ja die van de Pets-place zijn echt heel erg gaaf !! Ik heb al aardig wat dingen maar toch staat die grote boom nog steeds op mijn verlanglijstje  ::)

Maar ja, ik moet ook aan de ruimte denken want zo'n grote woonkamer hebben we niet ...dus als er een boom komt dan wordt het die van 99,- euro !!!!


runenesther333

Hoi hoi,

Die boom van 99 euro is ook erg mooi hoor......maarja je moet het idd wel kwijt kunnen. Misschien dat ik toch zo'n kleine probeer...........het is zo verleidelijk en de prijs trouwens ook!!
Denk denk denk...........lastig. En mischien kijkt Coco er helemaal niet naar om. Dan is zo'n boomje van 15 euro minder pijnlijk voor de portemonnee dan eentje van 99 euro.

Zucht het blijft lastig om te beslissen!!

Groetje ESther

Kaatje

Hoi Esther,

Die kleine boom kan ik nog wel kwijt en zou nog op mijn televisie kast passen !! Ik denk wel dat ze er hier naar om gaan kijken, ...ik heb inmiddels best wel veel dingen en naar alles wordt zeker omgekeken en zo hebben ze elke dag wel iets anders wat dan weer favoriet is  ;)

Enuhhh wat die portomonee betreft, die hoor ik hier af en toe wel eens gillen hoor ;) ;)

Groetjes, Karin

runenesther333

Hoi Karin,

Het is allemaal zo verleidelijk!!! Die boompje sook het is zo leuk. Maar ja eerst Coco tam zien te krijgen en dan ontdekken wat hij leuk vindt.
Dus jou valkjes vinden dat wel leuk.....tja dan is het toch wel erg leuk zo'n grote boom......weer eens wat anders dan een bloemetje of plantje.

Ja dat van de gillende portemonnee herken ik wel....alleen zucht de mijne als ik me pinpas weer trek hahahaha.
Voor kleertjes voor mijn dochtertje zijn echt een zwak punt!
Tja ik moet nog even met Coco aankijken wat hij leuk vindt.

Ik heb nu een katoenen geknoopt touw met houten blokjes, een trappetje en mijn dochterje kwam(heel schattig) aanzetten met een balletje met een belletje eraan. Ik heb het dus rustig gehouden.......de rest komt nog wel als Onze Macho man gesettelt is. Mijn dochter heeft ook al haar roze prinsessen hobbelpaard aan Coco beloofd dus dat scheelt ook weer ;D :D ;D zie hem al zitten onze witte prins op het roze paard  hahahaha.

Groetjes Esther