23 mei 2025, 01:48:04

Geslacht van Chicco

Gestart door Willeke, 26 oktober 2003, 13:40:39

« vorige - volgende »

Willeke

Goed, Chicco is inmiddels gearriveerd  :) en is al helemaal mijn maatje geworden. Hij zit het liefst de hele dag op mijn schouder (en ook nu terwijl ik dit stukje zit te typen). Ik vraag me echter af welk geslacht hij heeft  ::).

Ik zeg bewust hij omdat zijn vorige eigenaars zeiden dat het een mannetje is...maar na het lezen van het stukje hier over geslachtsbepaling ben ik (eigenwijs als ik ben) er van overtuigt dat het een pop is :o. Even de kenmerken....

Het is (heb ik van horen zeggen) een bonte parkiet en hij heeft grijze stukken met parels op zijn vleugels (oh ja, hij is 1 jaar oud). Hij maakt amper geluid behalve als hij in het deurtje van zijn kooi zit en hij wil opgehaald worden  :) omdat wij ergens anders zijn (hij kan niet vliegen). Zijn vleugels zitten altijd op z'n lijfje en dus niet breedt uit staan of zo.

Foto's heb ik helaas nog geen  :(, dat komt na het weekend wel.

Mijn vraag is dus...is Chicco idd een mannetje of toch een pop? :-/

Willeke

Marianne

Hoi Willeke,

Misschien moet Chicco nog een beetje wennen aan de nieuwe omgeving en is daarom wat rustiger.
Ik zou het nog even afwachten.
Trommelt, fluit en doe hij niet macho na bv. een week dan zal het misshien wel een popje zijn.
Even geduld, denk ik.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Barbara

Als Chicco een jaar is en nog net zoveel parels heeft als voor zijn eerste rui (als het goed is is die na ca. een half jaar gekomen), is hij voor 95% zeker een popje zou ik zo zeggen. Die verliezen namelijk geen parels en mannen wel, meestal zelfs na een paar keer ruien allemaal.