kan mijn valkje blind /slechtziend zijn ?

Gestart door Ilse_Jaimy, 4 mei 2008, 12:44:12

« vorige - volgende »

Ilse_Jaimy

heeyyy

mijn valkje van nu dik een halfjaar klopt geloof ik niet hellemaal ...
hij heeft op 2 plekken in zijn verenkleed erg rare veren ( ze kleven aan elkaar en zijn wat geel )
ik heb geen idee wat et is , en als hij onder de douch is geweest is het ook weg .
maar naar paar dagen zit het er weer op dezelfde plek .
nu durf ik hem alleen niet meer te douchen omdathij laatst een aanval heeft gehad onder de douche !
ik dacht egt dat hij dood ging ! hij viel steeds om enzo en ging moeilijk ademen .
( ik was zijn hoofdje nooit dus kon heen water in zijn neus mond hebben gekregen )

toen hij een maand of 3 oud was is hij gekortwiekt .
ging hij overal mee naar toe , wat hij naar mijn idee wel leuk vond . toch vond ik het kortwieken wel wat sneu dus hij kan nu gewoon weer vliegen :) en dat laat ik zo .
maar het probleem is hij vliegt overal tegen aan !
teden de kast , stoelen , deuren , ramen enz.
en niet zacht ! echt gewoon met dikke vaart !
en dan bloed soms zijn vleugel !
ik weet  nu niet precies wat ik moet doen ...
kortwieken wil ik eigenlijk niet meer omdat hij dan minder evenwicht enzo heeft , maar overal tegen aan vliegen is ook niet goed en hij kan ze nek breken ...

mijn valkje is trouwens een albino ...

Gerda

Hoi,

KLevende gele plekken klinkt als pus! Dus misschien een ontsteking bij de uitgroei van de veren. Ik zou je valkje een keertje goed na laten kijken door een vogelarts.

Ino's (lutino's en witmasker-lutino's hebben vaak wat last van slechter zien en nachtblindheid, maar dit klinkt wel extreem.

Ik zou dit ook meteen aan je vogelarts vragen.

Succes, Gerda

*Yvon

Hoi hoi

Je hoeft je valkje niet helemaal te wieken.
Je kan ook alleen de langste vleugelveren wat inkorten.
Zo kan die nog wel vliegen maar niet echt hoogte maken.
Voor die gele plekken in zijn veerdek zou ik ook zeker even goed naar laten kijken.

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Jacqueline

Ik sluit mij helemaal aan bij de voorgaande antwoorden.

Ilse_Jaimy

bedankt voor de reaties :)
het gele word ook niet meer of minder , zal zo ff proberen om het op de foto te doen .
ik wil hem eigenlijk zoizo niet weer laten kortwieken ....
ik denk ook niet dat het pus is , want er zit geen wondje of dergelijke op zijn huid ...

Ilse_Jaimy

zo hier de fotos :)
wat me ook opviel is dat hij er ook vaak eten heeft zitten op de plek waar het geel is ...
hij zit wel bij een andere valk in , mischien dat zij dat doet ?

weet niet of jullie het kunnen zien , maar het zit hem in zijn hals .

dit is op zijn rug , heb de veren wat aan de kant geschoven zodat jullie het beter kunnen zien .

het zijn ook niet `normale `veren , zijn van die rare vervromelde dingen ...

Kaatje

Hoi,

Misschien dat het toch een soort van onderhuidse ontsteking is. Ook zou het heel goed kunnen wat Gerda zegt ! Ik heb namelijk een valkje gehad waarbij er in het begin van de doorkomende pennen pus zat, daarna kwam het bloed en daarna ( als hij geluk had ) vervormde veren  :-\

Ik zou gewoon even langs een vogelarts gaan en dit laten bekijken, dan heb je ook gelijk zekerheid van wat het wel of niet kan zijn !

Karin