steeds eitjes leggen in hok binnen volliere

Gestart door Gerdy, 12 maart 2008, 00:47:52

« vorige - volgende »

Gerdy

Ik heb een koppeltje waarvan het popje steeds de eitjes op de bodem van het binnen hok in de volliere legt..ik heb al een blok opgehangen..maar daar gaan ze dus niet in..ze heeft al ruim 5 weken op een aantal eitjes gezeten en die heb ik toen maar een voor een weggehaald en tot mijn verbazing liggen de eitjes nu weer op de bodem en niet in het broedhok..wie weet wat ik hier aan kan doen.

gr gerdy

Saar

Hoi gerdy,
Ik heb dat probleem ook al een paar jaar met een koppel. Het enige wat je kan doen is ze stimuleren om een blok te nemen door bv het binnenhok tijdelijk af te sluiten en ze inprincipe te dwingen. Bij mijn pop heeft het een half jaar geholpen, maar ze heeft toen ook helemaal geen eitjes meer gelegd. Vanmorgen lag er sinds een lange tijd weer een eitje van haar in het binnenhok. Ik heb alleen besloten om ze geen jongen meer in het binnenhok te laten krijgen. Mijn ervaring is dat de jongen het zelf dan ook gaan doen, en dat is niet altijd prettig. De andere valkjes leggen alleen in het binnenhok een ei als ze hem buiten niet kwijt kunnen. Zoals nu heb ik de blokken nog niet hangen...
Succes en sterkte ermee!
Groetjes Saar :-*