28 april 2024, 22:53:43

Ira, mijn kooikerhondje FOTO

Gestart door ManjaV, 2 juni 2007, 08:23:57

« vorige - volgende »

ManjaV

Hoi Mara,

Ira ligt daar inderdaad lief te slapen he? :D Het is trouwens een reutje ;D Veel mensen denken dat het een 'zij' is omdat hij Ira heet, vaak eindigen vrouwennamen op een 'a'. Maar Ira is een Hebreeuwse, mannelijke naam en betekent 'oplettend'!




Hoi Caroline,

Hihi, je slaat de spijker op de kop. Het is idd een lief lang slungeltje. Het was een paar maanden geleden nog 'erger'. Nu beginnen de verhoudingen steeds beter te worden!




Hoi Romy,

In jouw dagboekje schreef ik inderdaad over Ira! En sorry dat ik nu pas reageer, maar soms heb ik het zo druk dat ik vergeet hier te kijken!




Even een update m.b.t. Ira!

Hij heeft nog een steeds een voorhuidsontsteking en ik word er langzamerhand een beetje moedeloos van. De DA geeft als enige optie laten castreren, maar dat wil ik per se nog niet! Misschien wil ik ooit eens met hem gaan fokken?
Mocht het de laatste optie zijn die zou helpen, dan zou ik dat natuurlijk meteen doen, maar tot nu toe heb ik weinig andere opties gehad.  :-\ Jullie ideeën zijn welkom.

Zijn oogjes zijn ook vaak rood, ik geef hem nu oogdruppels, Lacriforte, het zijn eigenlijk een soort kunsttranen. Ook ga ik zijn oogjes deppen met water.

Maar, verder gaat alles goed hoor. :D Hij begint steeds beter te luisteren en zo lang ik maar consequent blijft, gaat het wel goed komen!
Afgelopen vrijdag ben ik wezen kijken bij de hondenvereniging IJsselstroom, vlakbij de Brienenoordbrug, speciaal voor werkhonden, maar je vind er verschillende rassen. Ik ga daar met Ira de cursus EG1 volgen, de basis gehoorzaamheidscursus dus.
Ze hebben daar allerlei vervolgcursussen, t/m IPO.

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Romy

Hoi Manja

Geeft niet hoor. Ik vergeet ook soms ik bepaalde boekjes te kijken en ineens 'ontdek' je ze dan weer  ;D

Hoe komt het eigenlijk dat Ira zoveel last heeft? Als ik het goed begrijp, sukkelt hij met zijn oogjes en zijn voorhuid? Was dit al zo toen je hem kocht?

Jammergenoeg kan ik je hiermee niet verder helpen  :-\ Hopelijk iemand anders wel!

Groetjes
Romy

Mara

Hoi Manja

Dank je wel voor de uitleg. Ik meende dus ook dat Ira een zij was...had misschien beter moeten lezen.  :-[

Balen van die voorhuidsontsteking. Mhm...kun je niet googlen of er andere opties zijn dan castratie?

Mara

Caroline

Thomas heeft een paar jaar geleden  niet een echte voorhuidontsteking maar wel een flinke irritatie eraan gehad ik moest toen van Betadine, de vloeibare vorm een paar druppeltjes erin laten vallen zeg maar.

Thomas is wel geen hond maar misschien helpt het ook wel bij Ira.  ;)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

ManjaV

Hoi Romy,

Toen ik hem kocht, had ik niet de indruk dat hij ergens last van had, maar al na een paar weken zag ik dat hij een voorhuidsontsteking had (maar ik wist toen niet dat het zo een ontsteking was  ::) ) Dus een hele tijd laten gaan, maar nu begint het echt vervelend te worden. Voor hemzelf, en voor mij.
Zijn oogjes vielen mij ook niet direct op, maar toen ik hem als kleine puppy aan het uitlaten was, merkte iemand wel op dat zijn linkeroogje zo rood was. Toen werd ik er op geattendeerd. En inderdaad is dat oogje later gaan ontsteken omdat het traanbuisje verstopt was. Nu blijft dit oogje nog steeds vaak rood.
Het is wel vreemd he? Het zijn namelijk twee soorten ontstekingen. Bij de DA kom ik ook niet veel verder, want ze zijn terughoudend met het geven van een AB-kuur. En die wil ik juist voor hem hebben, want met die voorhuidscleaner kom ik helaas niet veel verder.  :-\ En ik vind het belachelijk dat ze als enige optie castreren aanraden. Volgens mij willen ze gewoon geld verdienen? Als er geen andere mogelijkheid is, moet ik hem inderdaad maar laten castreren, maar ik voel daar nu nog weinig voor.




Hoi Mara,

Op diverse sites las ik dat een AB-kuur wel eens wil helpen.
Maar dan moet de DA het je wel willen voorschrijven.  :-\  ::)
Geeft niks hoor, dat je dacht dat Ira een zij is. ;D




Hey Caroline,

Bedankt voor je handige tip. Is dat een flesje dat je ergens kunt kopen? Moet het daarna nog uitgespoeld worden?

Groetjes,
Manja



MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

carco

En een andere dierenarts raadplegen, is dat geen optie??

Bethadine heb je inderdaad in flesjes.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Caroline

Volgens mij gewoon bij de apotheek te verkrijgen zonder recept.

En .... niet uitspoelen, bij een hond lijkt me wel even opletten dat hij het er niet gelijk aflikt.  :P  ;)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Romy

Hoi Manja

Als je nog eens met Ira naar de DA gaat omwille van die voorhuidsontsteking, dan kan je het hen ook gewoon rechtuit vragen (dat zou ik toch doen denk ik).
Waarom ze geen AB willen proberen vooraleer te castreren. Ik vind het ook een beetje vreemd klinken dat castreren het enige hulpmiddel is...

Misschien een beetje een vreemde opmerking, maar is het niet mogelijk om de voorhuid te laten wegnemen zonder te castreren? Zoals een besnijdenis bij mensen? Want wat er niet meer is, kan niet meer ontsteken he :)
Misschien is het een domme opmerking, maar ik weet niet of je er mee kan geholpen worden???

Groetjes
Romy

ManjaV

Hey Caroline,

Dat zou inderdaad een optie zijn en wil ik deze maand ook gaan doen, als het salaris weer binnen is.
Ik laat het er niet bij zitten, maar mocht er geen andere optie zijn, dan laat ik Ira castreren.




Hey Caroline,

Bedankt voor de tip! Ik zal dan aankomende week eens bij de apotheek langsgaan. Baat het niet, dan schaadt het niet?




Hoi Romy,

Dat is helemaal geen domme opmerking hoor. ;D Ik dacht er namelijk zelf ook aan. Maar ik weet niet of het kan.  :-\ Het is wel zo dat ze soms de voorhuid verwijden...dus dat het dan minder makkelijk kan gaan ontsteken.
Ik vind het ook stom hoor, dat ze geen AB-kuur meegeven. Alsof je er om moet gaan smeken.  ::)

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Caroline

Vaak is het zo dat het ondanks de AB het steeds terug keert en elke keer AB hiervoor geven is niet goed.

En een hond besnijden .... is helemaal geen gezicht hoor.  :o jullie hebben vast wel eens een mannetjes hond gezien met "zijn potlood" eruit, zoiets ziet het er dan ook ongeveer uit.  :P

Ik zou gewoon die vloeibare betadine eens proberen.  ;)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

carco

Heb je nog iets van Ira gehoord of het goed gaat?

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Caroline

Is Ira niet meer bij je Manja?? ???
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Anja

Citaat van: Caroline op  8 maart 2008, 13:18:34
Is Ira niet meer bij je Manja?? ???


Idd Caroline. Of is hij inmiddels gecastreerd dat hij nog bij de DA is?

Groetjes Anja

imv

Hee.. heb ik iets gemist??  :o
Ira weg... valkjes weg....  ??? ??? ???

Is er iets mis gegaan of zo?
In je dagboek van de valkjes las ik dat je je vogels wilt laten vliegen...
Maar hoe zit dat met Ira dan? Je was er zo stellig van dat je een kooiker wilde...

groetjes,
IRene