28 maart 2024, 16:15:21

Valktastic update 2009

Gestart door trienke, 9 maart 2008, 12:43:05

« vorige - volgende »

trienke

Hoi sally en an

Dankje jullie wel.

Groetjes Trienke

trienke

Het gaat weer iets beter met de jongen.

De lutino gaat het ook een stuk beter mee. De slijm is eigelijk zo goed als weg. Alleen hoor je der af en toe nog wat ademene.

De jongen van Yellow en Spot zijn vanmiddag ook weer goed gevoerd, dus de donkere kropjes zijn verdwenen :D

Groetjes Trienke

•=Bonnie=•


trienke

Hallo allemaal

Met de jongen gaat het nog steeds hetzelfde.
Ik heb ook wat foto's gemaakt:































































Ik hoop dat jullie genoten hebben van de foto's

Groetjes trienke

Anke

Hoi,
Zeker heb ik genoten van je foto's ;D ;D
Mooi,mooi,mooi!
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Caroline

Echt wel, je hebt hele lieve foto's geplaatst.  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

*Yvon

Hoi hoi

Wat fijn dat het met de donsjes weer een stuk beter gaat !!  :D
De foto's waren zeker weer een genot om naar te kijken.  :-* :D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Kaatje

16 juni 2008, 11:31:27 #592 Last Edit: 16 juni 2008, 11:33:50 by Kaatje
Hoi Trienke,

Ook hier liep ik aardig achter maar ik heb alles dubbel en dwars ingehaald en vanaf nu ga ik je boekje weer met regelmaat volgen  :D

Wat een prachtige man is Kenji, hoe oud is Kenji nu !? En Soekie is inmiddels verhuisd las ik en eet keurig zaadjes  :D

Wat heb je toch heerlijke jongen en je hebt ook weer geweldige foto´s gemaakt van je koppels met grut ! Wat sneu dat het ene donsje last heeft van slijm, ... hoe gaat het daar nu mee !?

Ook heel erg leuk om te lezen dat er een Albino en een Fallow geboren zijn en de ene is ook nog eens gelijk gereserveerd, echt super  :D

Hoeveel valkjes heb je nu nog over van al je nestjes !?

Fijne dag vandaag,

Groetjes, Karin

trienke

Heb net een jong dood gevonden in het blok, vermoed nu echt een ziekte ofzo, aangezien een andere jong nu ook al last heeft van slijm :(

Ik ga de da maar eens bellen

Groetjes trienke

Kaatje

Hoi Trienke,

Ik lees net het slechte nieuws en ik wil je ontzettend veel sterkte wensen ! Ik hoop niet dat er iets is waardoor de jongen last krijgen van slijm, bahhh vind dit echt ontzettend vervelend en droevig voor je  :(

Nogmaals sterkte,

Groeten, Karin

•=Bonnie=•

Citaat van: trienke op 16 juni 2008, 11:32:41
Heb net een jong dood gevonden in het blok, vermoed nu echt een ziekte ofzo, aangezien een andere jong nu ook al last heeft van slijm :(

Ik ga de da maar eens bellen

Groetjes trienke


He ve@#$@! Trienke :(

Dit klinkt als een schimmel of bacterieinfectie, luchtpijpmijt is ook niet uitgesloten. Zie je bij de ouders wel een kokhalsende bewegingen of regelmatig niezen?

Ik zou het jong opsturen, zelf hoor ik hele goede dingen over de secties bij de kliniek voor vogels in Meppel.

Misschien is het heel simpel te verhelpen. Ik duim voor je dat het snel over is. Mocht er iets naars zijn, dan mag je mannetje uiteraard wat langer blijven voor de veiligheid.

trienke

Hoi Kaatje
dankje

Hoi Bonnie
Ik heb net gebeld naar drachten.

Hallo

Ik heb dus net gebeld naar drachten. Ze zouden even overleggen met de vogeldeskundige.

Er word zowiezo sectie gedaan op de dode vogel, en waarschiijnlijk moet ik ook een jong mee nemen die dus ziek is, maar ik vertelde dat dat eigelijk niet mogelijk is omdat die te jong is.

Ik zou dan ontlasting moeten meenmenen.

Ik word later nog terug gebeld.

Groetjes Trienke

trienke

Hoi Bonnie
Nog een antwoord op je vraag over de ouders, aan hun zie en merk ik niks. Is alleen de jongen, en niet allemaal, echt vreemd dus.

Groetjes trienke

•=Bonnie=•

Citaat van: trienke op 16 juni 2008, 11:43:31
Hoi Kaatje
dankje

Hoi Bonnie
Ik heb net gebeld naar drachten.

Hallo

Ik heb dus net gebeld naar drachten. Ze zouden even overleggen met de vogeldeskundige.

Er word zowiezo sectie gedaan op de dode vogel, en waarschiijnlijk moet ik ook een jong mee nemen die dus ziek is, maar ik vertelde dat dat eigelijk niet mogelijk is omdat die te jong is.

Ik zou dan ontlasting moeten meenmenen.

Ik word later nog terug gebeld.

Groetjes Trienke


Ik weet niet hoe het zit met luchtpijpmijt en of die niet de vogel verlaten op het moment dat die sterft, sommige virussen doen dit ook. Ik zou in elk geval vragen of ze een uitstrijkje kunnen maken van de krop en dat op kweek zetten als dat bij een dode vogel nog zin heeft?

Bah, hopelijk ben je er snel achter.

trienke

Ik word in ieder geval straks terug gebeld of ik het zieke jong ook mee moet nemen.
ze ging overleggen met de vogelarts en die zou toch wel moeten weten over een uitstrijkje enzo.

In ieder geval een poepje van het zieke jong en het dode jong moet ik mee nemen.

Groetjes trienke