21 juli 2025, 23:55:59

Valktastic update 2009

Gestart door trienke, 9 maart 2008, 12:43:05

« vorige - volgende »

trienke

Hallo allemaal

Uk is de nacht weer door gekomen, alleen niet aangekomen.
Ik maak me toch wel zorgen om hem, vanmorgen had ie veel lucht in de krop, en wat geluid bij het ademhalen.

Uk loopt dan ook erg achter, mischien dat er toch wat mis is met dit jong.

Groetjes Trienke

trienke

Hallo allemaal

Vandaag is het 1e jong uitgevlogen :) de cinnamon, opaline, bonte witmasker van friemel en frutsel. Wat zit daar een pit in zeg, wow.

Groetjes Trienke

Anja

Hoi Trienke,

De eerste uitvlieger alweer. Wat gaat dat snel zeg.

Arme Uk. Ik hoop dat het toch allemaal goed komt met hem.

Groetejs Anja

•=Bonnie=•

Ja die bronzefallow geelwang is helemaal geweldig... ik kan niet wachten tot de eitjes van Bingo en Belle uitkomen... als ik heel veel mazzel heb kunnen ze daar ook uit komen.

Ik ga haar dan ook niet zelf houden denk ik, ik heb al twee geelwangen en ze broeden geen van beide dus daar ben je dan druk zat mee  :-\

Maar die van jou met die split palefallow is welk extra leuk!

trienke

Hoi Anja
Gaat zeker snel, en met uk gaat het iets beter

Hoi Bonnie
Ze is zeker mooi, ik hoop dat er bij jij ook mooie valkjes zitten in de eitjes

Hallo Allemaal
Vandaag zijn er nog 2 jongen uitgevlogen, nog 1 bij friemel en frutsel en 1 bij beatle en juice.
Het jong dat Inge heeft gereserveerd bij mij.

Met uk gaat het iets beter, ik merk dat uk nu veel beter word gevoerd dan voorheen. Hij is dan ook ongeveer 3 gram aangekomen.

Groetjes Trienke

trienke

Hallo allemaal

Nog geen lader binnengekregen met 2 accu's. baal er wel van, had ze gisteren al verwacht.
Ik heb terug gemaild naar die particulier.

Ik zal proberen om met een oude simpele toestel wat foto's te maken. Er zijn namelijk al 6 valkjes uitgevlogen.
Deze morgen heb ik ook een aantal buiten het blok gezet, omdat het erg begint te zweten in die blokken, wat wil je ook met zijn 5en in een blok.

Verder gaat het goed met ze. Ukkie komt ook steeds kleine beetjes aan elke dag, die is vandaag 3 weken, maar ziet er echt nog uit als 1 van een week.

Even een verhaaltje voor martha over soekie
Met soekie gaat het prima, ze heeft nog wel een kale kop. Ze ziet er ook smerig uit, door met zijn 5en in een blok. Ze loopt nu ook lekker op de grond om met haar broertjes en zusjes.
Ze is nu 4 weken dus nog ongeveer 4 weken komt ze naar jou toe :D

Voor Inge
Hallo Inge met jou 2 valkjes gaat het ook super. De geparelde ziet er super uit, en zit al goed in de veren. Ze is woensdag uitgevlogen, en komt geregeld bij me zitten als ik in de voliere bezig ben. Ze word dus al lekker tam.
Met de witmasker gaat het ook goed, op zijn kale kop na. Deze is ook uitgevlogen, maar zit nog veel op de grond. Ik kan hem/haar wel gewoon pakken als ik wil ;).
Kortom het gaat goed met jullie vogeltjes.

Groetjes Trienke

trienke

hallo allemaal

Foto's maken lukt helaas niet, de fotocamera die we hier hebben is een en al prut, en zie je weinig tot niet, erg jammer.

Groetjes Trienke

Kaatje

Hoi Trienke,

Ik was even je boekje kwijt maar deze staat nu bij Dagboeken !! Welkom hier en leuk dat je je boekje hebt laten verhuizen  :D

Wat een geweldige foto's heb je weer geplaatst en wat een hoop !! Hier heb ik lekker lang en uitgebreid van kunnen genieten ! Wouw al meerdere valkjes uitgevlogen, wat gaat dat toch ontzettend hard zeg !

Je hebt werkelijk prachtige koppels en schattige donsjes, fijn dat het met Uk ook alweer wat beter lijkt te gaan en de ouders toch weer zijn gaan voeden !

Geniet er nog maar lekker van want voor je het weet zitten ze straks allemaal bij een nieuw baasje  :D

Groetjes, Karin

trienke

Uk is er niet meer :'(
Ik heb uk net van zijn pijn moeten verlossen :'( :'(

Vanmorgen werd uk niet meer warm gehouden, en toe ik hem zag heb ik eens gekeken naar zijn pootjes hoe die stonden. Ik zag dat zijn pootje gebroken was toen ik de ringen van zijn pootjes haalde.
Uk piepte de hele tijd en hapte naar zijn pootje. Ik heb besloten om daar een einde aan te maken.
O mensen maar ik zal jullie vertellen, ik kan dat echt niet  :'(

Ik heb dus net een klein weerloos vogeltje vermoord :'( Ik ben er echt even kapot van

Saar

Gerda

Hoi Trienke,

Je hebt Uk niet vermoord, maar een einde aan zijn pijn gemaakt!
Wanneer je niet had ingegrepen was Uk allang dood gegaan, je hebt nog geprobeerd hem een kans te geven.

Het was een moedige beslissing om Uk leven te beeindigen! Je hebt voor Uk gekozen en niet voor jezelf!  Maar ik kan me voorstellen hoe je je voelt.

Liefs, Gerda

*Yvon

Hoi hoi

We spraken elkaar al net op msn maar ook hier wil ik je even zeggen dat je echt een kanjer bent !!

Ik vind het heel moedig en goed van je dat je het hebt gedaan.
Uk kon zo niet verder leven,je hebt 'm gewoon gered van heel veel pijn.  :'(

Sterkte !!

Meelevende groetjes,
Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Martha

5 mei 2008, 11:14:42 #327 Last Edit: 5 mei 2008, 18:51:55 by Martha
Hé jakkes, wat dapper van je, het is het beste geweest hoor!
:'(
Het klinkt hard voor buitenstaanders maar zo bespaar je dat kleintje een te kort leven vol pijn....

Nou, voel je niet te schuldig, je hebt gedaan wat je kon...

Groetjes martha, Oezie, Pino en Piebe....
Mijn website!
www.valkenvriendjes.nl

R.I.P. Pino 2006-22/07/2008
R.I.P. Soekie 04/2008-12/12/2008

trienke

Ik da Uk zometeen begraven in de tuin. :'(

Ik weet dat uk zo geen leven zou hebben gehad. Zijn pootjes stonden altijd nog erg scheef, en nu dus ook nog een gebroken pootje er bij. Uk ligt ook eigelijk al 3 weken lang met zijn snuit op de grond, wat allang omhoog moest staan.
Uk zag er uit als een jong van een week :-\

Rust zacht Uk, Doe de groeten aan de anderen :-*

Rianne

Hoi Trienke,

ik vind het erg dapper van je. :) Je komt liever niet voor die keuze te staan, maar jij hebt echt pech gehad en hebt die keuze wel moeten maken. Het is echt goed zo, Uk had geen leven gehad, als hij al ouder had mogen worden. Veel sterkte ermee!