24 april 2024, 01:21:14

Valktastic update 2009

Gestart door trienke, 9 maart 2008, 12:43:05

« vorige - volgende »

trienke

hallo allemaal

Heeel veel foto's  ;) Ook groepsfoto's met zijn allen























trienke




trienke

En de laatste foto's








Ik hoop dat jullie er van hebben genoten :)

Groetjes trienke

xx-inge-xx

ik wist dat je veel jonge valkjes had , nmaar zoveel dat had niet verwacht :o haha... mooie foto zo alle valkjes bij mekaar.
ik las zonet je vorige berichtje over grijsje dat het jonkie er net zo uit komt te zien, die is wel heel mooi, dan is het toch een mannetje of heb ik dat verkeerd?

trienke

Hoi Inge

een gezellige bende he. 22 stuks ;)
Grijsje is een vrouwtje.
die witmaskers in het blok worden ook al lekker groot en dikke valkjes :)

Groetjes Trienke

moonwitch (diana)

Hoi Trienke

Heb weer genoten van je foto's :D.
Arme jongen die zo geplukt worden, tis net een nest met giertjes ;D.
En de cinamon witmasker zijn ook super mooi.
ik heb nu 1 jong uit mijn opaline cinamon witmasker pop en opaline cinamon bonte witmasker man.
Hopelijk komen er nog meer en net zulke mooie als bij jou uit.
Groetjes diana
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

Kaatje

Hoi Trienke,

Ik heb weer lekker wat kunnen inhalen hier en ik ben dus gelijk getrakteerd op hele mooie foto's  :D

Wat zijn de kleintjes toch ontzettend snel groot aan het worden en wat een heerlijke lieve snuitjes hebben ze allemaal !

Deze foto vind ik toch wel heel erg lief hoor, zo allemaal lekker bij elkaar het is net een baby opvang  ;)



Fijn dat het met Lucky helemaal goed gekomen is en ook heel fijn dat het met Uk en zijn spreidpootjes weer de goede kant op gaat ... ziet er wel even raar uit hè met zo'n touwtje, maar het belangrijkste is dat het helpt !

Ik heb werkelijk genoten !

Groetjes, Karin

Gerdy

wat geweldig die groeps foto's..helemaal top..en wat zijn het er veel ..het lijkt wel een kinder opvang.

wet je nog wel wie bij welke ouders hoord..ik zou het echt niet meer weten..denk ik.

gr gerdy

Rianne

Hoi Trienke,

het zijn inmiddels ietwat oudere foto's, maar dit zijn de enige die zo gedetailleerd zijn:
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,27255.0.html

Saar


trienke

Citaat van: -•=Bonnie=•- op 16 maart 2008, 09:43:11
Hoi Trienke,

Nou dit vind ik wel heel bijzonder. Het is wel een bronzefalow niet een cinnamon-geelwang palefallow?

Dan lijkt het toch de combinatie cinnamon bronzefallow te zijn wat de vogels zo geel maakt, misschien nog versterkt door het geelwang.

Mooi hoor, ben benieuwd naar je jongen! :)


Hallo Allemaal

Dit bericht hierboven is al van een tijdje terug. Maar bonnie heeft gelijk. Ik heb namelijk contact gehad met nanda over het koppel Yellow en Spot omdat ik toch wel erg benieuwd was:)

De Pop:
een pale fallow-geelwang kans op split bronze fallow

De man:
wildkleur split cinnamon-geelwang en bronze fallow, kans op split opaline en bont (overige mutaties weet ik niet want de ouders van deze valk zijn niet door mij gekweekt)

Dit kan dus wel kloppen aangezien de geelwangen cinnamon zijn.
Maar de gele ben ik nog niet helemaal over uit. Dat word me toch echt een vreemde vogel :P
Maar zo goed als ik nu kan zien, is ze knal geel van voren en van achteren erg licht tegen het witte aan,
Het zou dan een cinnamon bronze fallow geelwang moeten zijn split voor pale fallow ;D

Hier nog eens de berekeningen:
Vader:
Wildkleur split voor Bronze fallow {X2:Cinnamon} {X2:Geelwang}

Moeder:
Pale fallow Geelwang split voor Bronze fallow

Nageslacht man:
12.5% Bronze fallow split voor Pale fallow {X2:Geelwang}
12.5% Bronze fallow Geelwang split voor Pale fallow {X1:Cinnamon}
25% Wildkleur split voor Pale fallow Bronze fallow {X2:Geelwang}
25% Geelwang split voor Pale fallow Bronze fallow {X1:Cinnamon}
12.5% Wildkleur split voor Pale fallow {X2:Geelwang}
12.5% Geelwang split voor Pale fallow {X1:Cinnamon}

Nageslacht pop:
12.5% Bronze fallow split voor Pale fallow
12.5% Bronze fallow Cinnamon Geelwang split voor Pale fallow
25% Wildkleur split voor Pale fallow Bronze fallow
25% Cinnamon Geelwang split voor Pale fallow Bronze fallow
12.5% Wildkleur split voor Pale fallow
12.5% Cinnamon Geelwang split voor Pale fallow

Opzich mooie jongen die er uit komen, Maar wel een beetje jammer dat ik nu toch niet bij de jongen kan zien wat het geslacht is.

Groetjes Trienke

ps rianne bedankt


trienke

Hallo allemaal

Ik heb weer foto's. Vandaag heb ik de geplukte jongen ook eens goed in de vaseline gezet. Ik hoop dat dit het plukken een beetje tegen gaat.

































































Groetjes Trienke