22 juli 2025, 23:05:03

Valktastic update 2009

Gestart door trienke, 9 maart 2008, 12:43:05

« vorige - volgende »

trienke

Hallo allemaal

De eerste 2 jongen zijn naar een nieuw baasje. IK had het er wel even moeilijk mee.

De cinnamon geelwang en de cinnamon bonte witmasker.
De geelwang was vandaag presies 6 weken oud, maar at al heel goed  ;)
Ze hebben even mijn voliere bekeken, en zijn daarna weer weggegaan.

Morgen gaat de cinnamon opaline naar een nieuw baasje. Dit gaat wel erg vlug vergeleken met vorige jaar.

Groetjes Trienke

Martha

Ach, dus je hebt afscheid moeten nemen van je eerste pluisjes!

Altijd moeilijk lijkt mij.

Gelukkig is Soekie wat langzamer, dan kun jij er ook nog wat langer van genieten  ;)

Jammer dat ze nog niet zelfstandig wordt, maar wat niet is kan nog komen natuurlijk!
Is het al een gezellig valkje? Houdt ze al van kroelen???

Nou, veel succes nog met de rest van je grut...

Groetjes Martha en de kippies...
Mijn website!
www.valkenvriendjes.nl

R.I.P. Pino 2006-22/07/2008
R.I.P. Soekie 04/2008-12/12/2008

Anja

Hoi Trienke,

Dat lijkt me elke keer toch weer moeilijk hoor. Veel sterkte voor morgen met afscheid nemen.

Groetejs Anja

trienke

Hoi Martha
Ze kruipt al lekker tegen je aan ja, maar dit is meer om eten te krijgen die vreetzak ;) En een heel druk valkje als ze eten wil.
Ze is gelukkig weer een gram aangekomen dus dat gaat de goede richting uit weer.
Ik zal ook van deze tijd zeker genieten van soekie, het is toch echt een scheetje. Maar ieder afscheid doet me weer wat.

Hoi Anja
Het is inderdaat iedere keer weer moeilijk en afwachten of ze maar weer op een goed plekje komen.
Bedankt voor je steun.

Groetjes Trienke

trienke

Hallo allemaal

Vanmiddag is de 3e jong vertrokken naar een nieuw huisje. Ik ben er van overtuigd dat dat wel goed komt.

Ook heb ik weer een jong naar binnen gehaald om zelfstandig te worden.

Groetjes Trienke

monica

Hoi Trienke,

Wat een prachtige cinnamons had je daar, m.n. het geelwangetje :D

Groetjes Monica.

trienke

Hallo allemaal

Ik merk aan soekie dat ze erg moeite moet doen om te poepen, ik heb al een berichtje bij ziek/gewond neer gezet, aangezien ik niet weet wat het is.
Hieronder het gekorpieerde bericht:

hallo Allemaal

Ik heb een jonge valkparkiet van rond de 6 weken oud.
Ik had haar eerst op 2 voedingen, maar aangezien ze afviel ben ik terug gegaan op 3 voedingen sinds gisteren.

Sinds vandaag merk ik dat ze echt moeite heeft met poepen, dan komt er af en toe een hard dingetje uitvallen, maar vlak daarna heeft ze een aantal waterige poepjes (meer drupjes)
Verder heeft ze ook een viese kont.

Verder is ze levendig, speelt, en zeurt lekker om eten.

Weet iemand wat ik eventueel hier aan kan doen? of wat het is? Mocht het morgen niet over zijn bel ik een vogelarts.

Groetjes Trienke

Hoi Martha
Je zal wel geschrokken zijn van dit bericht.
Ik hoop dat het vals alarm is, maar dit heb ik nog nooit meegemaakt.
Ik doe me best voor soekie. :-*
Als het nodig is om langs te gaan naar een vogelarts of een poepje op te sturen dan doe ik dat.

Groetjes Trienke

Anja

Hoi Trienke,

Wat vervelend zeg. Ik heb geen antwoord op je vraag helaas. Ik hoop dat het weer over gaat en dat Soekie snel weer normale poepjes krijgt.

Ik zal voor jullie duimen. Sterkte ermee.

Groetejs Anja

trienke

Hoi Anja
Dankje wel.
Het is gewoon zo enorm vreemd, de ene keer zeg je dat ze aan de diaree is, en daarna poept ze snel weer een hard poepje :s

Groetjes Trienke

Anja

Misschien omdat ze aan de pap is? Zijn dan de poepjes ook niet anders? Of de combinatie van pap en zaadvoer?

Ik roep maar wat Trienke en ik wou dat ik je kon helpen.

Groetejs Anja

trienke

zaadjes eet ze eigelijk nog niet, maar met pap vogeltjes heb ik dit niet eerder mee gemaakt.

Ik weet dat je me wilt helpen hihi

Gerdy

Hoi trienke,

Wat is het moeilijk he om afscheid van je valkjes te nemen..iedere keer is er weer dat gevoel..ik wil ze niet laten gaan..maar ja een overvolle volliere dat gaat ook niet..

Ik zou ook geen oplossing weten over die poepjes..ik wind het wel heel vervelend voor je..je maakt je er toch zorgen om

gr gerdy

trienke

Hoi Gerdy
Inderdaat ik kan ze ook niet allemaal houden, dan zou ik moeten stoppen met kweken, maar al dat kleine grut is ook weer super leuk te zien op groeien, en dan die blije mensen die dan een valkparkiet komen ophalen :)

Ik maak me er zeker zorgen om, Ik hoop dat het morgen bter gaat, anders bel ik even naar een dierenarts/vogelarts.

Groetjes Trienke

trienke

Hallo Allemaal

Het 1ste poepje wat ik zien heb van soekie ziet er iets beter uit.
Verder is ze nog steeds lekker levendig, en nog steeds dezelfde soekie.
IK heb vanmorgen haar kontje ook eens gewassen, want die was echt vies. Ze zit nu haar lekker op te poetsen in het zonnetje :D

Ik denk dat yacult wel een goede oplossing zal zijn, en iets minder dikke pap. Ik zal haar natuurlijk nog steeds goed in de gaten houden.

Groetjes Trienke

Martha

Poeh gelukkig! Ik heb er vannacht al nachtmerries over gehad  :'(

Gelukkig ziet het er nu wat beter uit!!!!  ;D :D :-*

;) Groetjes Martha
Mijn website!
www.valkenvriendjes.nl

R.I.P. Pino 2006-22/07/2008
R.I.P. Soekie 04/2008-12/12/2008