20 juli 2025, 20:38:56

Valktastic update 2009

Gestart door trienke, 9 maart 2008, 12:43:05

« vorige - volgende »

trienke

trienke

Jongen van Yellow en Spot

waarschijnlijk zijn ze alle 3 geelwang, graag jullie mening

trienke

en de laatste foto's van romeo en julia:

Ook worden deze jongen helaas erg geplukt

Ik hoop dat jullie weer genoten hebben van de foto's

Groetjes Trienke

•=Bonnie=•

Hey Trienke, lekker veel foto's :)

Wat betreft de jongen van Yellow en Spot kan ik je niet helpen, mijn Kierewiet hier dacht ik ook een tijdje van dat hij geelwang was (had gekunt) omdat zijn wang een gele rand heeft en het lang duurde voor het oranje door kwam. Altijd lastig te zeggen zolang de oortjes nog niet overgroeid zijn vind ik.

trienke

Hallo allemaal

Vandaag heb ik me dag niet echt. Vanmorgen toen ik opstond heeft een kat lucky te pakken gehad bij haar pootje :'(. Er zit een wondje op die ik goed ontsmet heb, het bloede wel en heb het eventjes laten bloeden en daarna pleisterspray opgedaan. Helpt echt super (zag de dierenarts dit ook eens doen)

lucky zat gewoon in de kooi bij de tralies heb gehoord, en de kat is in de kooi gesprongen :-[ Gelukkig zat mijn vader in de kamer, alleen mogen de katten niet in de kamer blijven.

Verder kwam ik er achter dat het jong dat bij hun ligt, spreidpoojes heeft, dat verhaal staat bij ziek en gewond.
Ik hoop dat iemand me er iets over kan vertellen wat ik moet doen, aangezien het jong een stuk achter in zijn ontwikkeling ligt.

Met de rest gaat het super

Groetjes Trienke

Anke

Hoi Trienke,
Wat een schrik, een kat bij je valkje :o
Hopelijk houdt ze er niks aan over.
Het was weer genieten van de foto's!!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

trienke

Hoi Anke
dat was zeker even schrikken

Hallo allemaal
De behandeling van de spreidpootjes is gestart. hoe en wat moeten jullie maar lezen bij ziek/gewond.
Voor lucky heb ik ook antibiotica mee genomen, maar het is niet zeker of het mag als ze jonkies hebben, dus ik kijk het eerst nog eventjes aan.

Ik heb net even in de voliere gekeken, en daar werk ik wel een beetje blij van, bij yellow en spot lijken ze toch echt alle 3 geelwang ze zijn, en die gele is zo prachtig, ech heel erg vel geel :D

Vandaag heb ik ook een zieken/warmte kooi aangeschaft. Is erg handig om 1tje achter de hand te hebben. hij was maar 32 euro en werkt goed.

Groetjes Trienke

*Manon*

Hoi Trienke,

Hoe gaat het met het zieke patientje die is gepakt door een kat?
Brrrr... wat zul je geschrokken zijn!

In ieder geval zijn je fotootjes weer prachtig  ;D

Groetjes Manon

trienke

Hallo Manon
Het gaat iets beter met lucky, maar heeft nog wel last van haar pootje. We zijn erachter gekomen dat het een klauw moeten hebben zijn of dat ze ergens achter is gaan haken, want die kat zijn bekje kan nooit door de tralies en zijn pootje eigelijk ook niet.

We zijn zeker geschrokken.

Groetjes Trienke

trienke

Hallo allemaal

Met lucky gaat het super weer. Ze gebruikt haar pootje weer goed en eet en drinkt goed. Op dit moment zit ze lekker te badderen.

Ukje met het spreidpootjes word nog steeds goed gevoerd. Ik zal vandaag eens proberen met touwtje het vast te binden met elastiek werkte niet, elastiek was te groot en om gevaar te voorkomen moest ik er een stukje afknippen, en uk had die in een kleine tijd er weer af.

Groetjes Trienke

trienke

Hallo allemaal

Ik heb vandaag toch eens navraag gedaan bij nanda over Yellow en Spot die daar zijn geboren? Ze kon mij vertellen dat in Spot nog cinnamon zat. Dus dat zou betekenen dat in alle popjes cinnamon zit, erg handig  :D Dat zou dus ook verklaren waarom die kleine roodoog bij hun zo knalgeel is. Het is dus een zij, cinnamon bronze fallow geelwang ;) en zo goed als ik kan zien ook nog opaline, maar daar word nog naar gevraagd hoe dat mogelijk is.

De berekeningen:
Vader:
Wildkleur split voor Bronze fallow {X2:Cinnamon} {X2:Geelwang}

Moeder:
Bronze fallow Geelwang

Nageslacht man:
25% Bronze fallow split voor {X2:Geelwang}
25% Bronze fallow Geelwang split voor {X1:Cinnamon}
25% Wildkleur split voor Bronze fallow {X2:Geelwang}
25% Geelwang split voor Bronze fallow {X1:Cinnamon}

Nageslacht pop:
25% Bronze fallow
25% Bronze fallow Cinnamon Geelwang
25% Wildkleur split voor Bronze fallow
25% Cinnamon Geelwang split voor Bronze fallow

Het is weer foto tijd ;D Kijk en geniet, en reageer:p

Jongen van Beatle en Juice:

Jongen Flip en Flippie:

Jongen Friemel en Frutsel:

Jongen Poekiewoekie en Luti:

Jongen Romeo en Julia:

De mooie geelwangetjes van Yellow en Spot:

en als laatste het jong met de spreidpootjes, ziet er erg zielig uit:

Dat waren de foto's weer voor vandaag ;)

Groetjes trienke

Kimm

hoi trienke,

ik kan niet anders zeggen, wat een mooie valkjes allemaal zeg :o
ik heb genoten van je foto's en ik ben blij voor je dat het met lucky goed is afgelopen.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Gerdy

hoi trienke

Wat een mooie valkjes en het zijn weer super foto s vooral die cinamon kleintjes zijn toppies..ik heb zelf één cinamon witmasker ..ze zijn zo mooi.

Wat zal je genieten als je ze in je hand hebt voordat je foto s maakt..ik vind het al geweldig als ik die drie van mezelf vast heb.

Wat zal je verschrikkelijk geschrokken zijn zeg maar ben echt blij dat het met Lucky allemaal weer goed gaat..de schrik zal er behoorlijk in hebben gezeten.

gr gerdy

xx-inge-xx

hoi, Trienke wat zijn het mooi foto`s geworden ;D ;D.
ik hoop dat het met het ook met het andere jonkie goed komt.
dit met het spreidpootjes.
daar zullen we over duimen :) :).
groetjes inge

trienke

hallo Kim
Dankje, Ik ben ook zeker bij dat het wat beter gaat met haar.

Hoi Gerdy
Dankje, ze zijn ook super mooie ;)
Ik geniet er inderdaad elke dag weer van :)
Ik was zeker geschrokken van lucky

Hallo allemaal
Het gaat hier goed. Ukje met spreidpootjes had vanmorgen het touwtje nog mooi om de pootjes. Heb het wel weer iets strakker gezet.
Lucky's pootje geneest weer helemaal. Gelukkig maar.
Update over de rest komt later.

Groetjes Trienke

Hoi inge
Dankje ;D. En jou jonkies komen er goed uit te zien hoor ;). Die witmasker die is nu nog wat kaal om zijn kopje :-\. Maar dat doen de ouders, daar kan ik momenteel weinig aan doen, maar zodra ze bij de ouders weg zijn gaat het helemaal goed komen. Ik weet niet of je de foto's hebt gezien van grijsje en snowy vooraan in mijn verhaaltje? Maar dat zijn ook jongen van het koppel van Flip en Flippie. De witmasker komt er dan uit te zien als grijsje