Jonge Chinese dwerg kwartels bij Snip en Snap en hun vriendjes !!

Gestart door Snip en Snap, 6 juli 2008, 12:10:31

« vorige - volgende »

*Yvon

Hoi hoi

Valkjes zijn idd net als kippen in hun broedstijd.  ;D
Ik denk dat je ze niet echt van de leg kan krijgen in een voliere.  ::)
Je kan de inrichting wel tig keer veranderen,maar als ze het eenmaal in hun bolletje hebben...... :D
Wat je ook kan doen om ervoor te zorgen dat de eitjes niet uitkomen is een gaatje prikken.
Zo kunnen de eitjes niet verder ontwikkelen.
Gelukkig dat alles verders helemaal goed gaat.  :D

Groetjesssss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Saar

Dat gaat prikken helpt ook niet altijd Yv...
Heb ik vorig jaar oook gedaan en er kwamen gewoon jongen uit t ei ;D

*Yvon

Citaat van: Saar op 14 mei 2009, 09:03:42
Dat gaat prikken helpt ook niet altijd Yv...
Heb ik vorig jaar oook gedaan en er kwamen gewoon jongen uit t ei ;D

Als je het goed doet helpt het wel.  :P  :D
De naald er goed inprikken en een beetje dieper in het eitje
zachtjes roeren.
Beetje een raar idee,maar moet wel helpen.  ;)

Groetjessss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Kimm


ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Snip en Snap

Er is al een hele tijd niks geschreven hier, onze veronschuldiging hier voor maar ja....druk druk en nog eens druk.
We hebben ook het 1 en ander weer meegemaakt verdrietig nieuws en nu ook weer leuk nieuws.
Het verdrietige nieuws is dat Grizzly overleden is.... :'( en dat heeft bij mij heel wat verdriet gedaan....we hebben gelukkig kinderen van der, en ze hadden snieke snieke weer een nestje, en nu voed Ruffle beide kinderen helemaal alleen met zijn 2 dochters van het vorige nest.
Ze hadden het nes t precies achter en onder een boomstam in het binnenhok.... ??? waar ik dus nooit gekeken had....
Maar de 2 jongen doen het gelukkig goed en ik hoop dat Grizzly in hun voor zal leven....
Ook is er nog een valkje overleden ik denk van ouderdom, het mannetje van de albino valkje van Cobie....
Nu is het albino valkje alleen, en ik doe mijn uiterste best om veel aandacht te geven....hopelijk vind ze een nieuw mannetje..
Omdat we verder gek werden zoals ik eerder al geschreven had dat alle vogels zoveel eieren legde, en de nep eitjes uit de nestjes gooide, dachten we slim te zijn en 6 broed hokjes op te hangen, en dan konden ze de nepeitjes er niet uitgooien.
En bij diegene die zelf eitjes legde heb ik met een naald ze lek geprikt...maar dat werkt dus ook niet.....en nu hebben we dus jongen......
Sasha en Chico hebben 1 jong, die gisteren uitgevlogen is.
Lizzy en Boyke hebben ook 1 jong, die vanmorgen uitgekomen is....
En Pim met zijn 2 dames, hebben ook 1 jong.
Dus nu hebben we toch jongen valkjes.... ??? ???
Iets wat ik dus niet wilde...maar ja ze zijn er nu, en weg gaan ze ook niet...
Maar ben dus desperat opzoek naar een goed advies om er voor te zorgen dat ze niet blijven leggen.....iemand ook maar dan iemand een ander idee....?

Dan ook nog wat ik wel heel leuk vind hoor, maar ook niet geplant was....hebben we jonge chinese dwerg kwartels...jawel het lijkt wel erge vruchtbare bodem in onze volliere....maar liefst 8 stuks.....als iemand geintereseerd is, mag deze me een berichtje sturen....want leuk zijn ze wel....ik dacht sorry nu niet lachen dat we muizen hadden, maar het bleken dus jonge kwartels te zijn..... :o
Die volgens een hoop mensen niet te kweken zijn...nou hier lukt het wel.
Ze hadden het nestje ook verstopt achter ons wilgenbos...en daar heb ik ook niet gekeken, tot dat ik dacht muizen te hebben, wat blijkt ze hebben een schitterend nest gemaakt, van een rietenmandje, die ze helemaal versnipperd hebben.
Zo nu is iedereen weer een beetje op de hoogte.
Oja de opvang is geheel stop gezet dit omdat we echt vol zitten.
Ook is de website weg, want men blijft maar valkjes aanbieden.

Groetjes Saskia
p.s zal van de week wat foto's plaatsen.
Snip en Snap Valkjesopvang
http://www.monsterlijkgoed.nl/snipensnap
Dierenwebshop www.monsterlijkgoed.nl

Caroline

Leuke update, we zijn weer helemaal bij.  :D

Sterkte met de verliezen.  :'(

Groetjesssssssssssssss
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Mara

Hoi hoi

Sterkte met het verlies van de valkjes.

Tja, kwartels. Ze zijn gewoon moeilijk om als natuurbroed te kweken. Ik heb zelf een nestje gehad van 8 eitjes, daar is er maar eentje groot van geworden. Je hebt gewoon geluk gehad.

Weet je toevallig of de ouders van de kwartels zelf natuurbroed zijn? Dan is het wat makkelijker om kwartels te fokken.

Succes met de jonge valkjes.

Mara