11 mei 2025, 07:09:00

eletrische sigaret

Gestart door sliekie, 2 maart 2008, 17:31:58

« vorige - volgende »

sliekie

Ik heb 2 valkies en kan ik daarbij een elektrische sigaret roken?
De rook die je uitademt zijn waterstof en nicotine.
Is dit schadelijk voor mn valkies?

gr Angelique.

Anke

Hoi,
Nicotine is sowieso schadelijk.
Dus ik denk dat je de sigaret niet kan roken bij je valkjes.
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Anja

Ik ben het helemaal met Anke eens.

Niet doen bij je valkjes.

Groetjes Anja

Amy

hey een vriendin van mij had een valkparkiet en die rookte daar dus constant bij en nie alleen zei maar haar vrienden ook en de kamer was niet echt groot.nu ze rookte ook jointe bij de valk en deze werd na een paar maanden agressiever volgens haar en nu is die weg.beter voor hem want zoiets doe je niet met wat dier ook in je buurt.

is het daardoor dat die agressief werd?

mvg amy
Mijn valkje,hij heet Kiekske & ben er dol op
x smak x

danoontje21

Je moest eens weten hoeveel mensen er in huis roken terwijl er kinderen rondlopen...
Dat is net zo schadelijk natuurlijk, dat kan ook echt niet vind ik.
Zelf heb ik een dwergpapagaaitje in huis, nu al een jaar, die ik toen bij mensen heb opgehaald die rookten als ketters. Ze hadden heel veel vogels in een kleine woonkamer en een open keuken en het zag er gewoon blauw van de rook. Ik ben toen meerdere keren langsgeweest om te kijken naar het vogeltje toen het net geboren was enz. Toen het 3/4 weekjes oud was heb ik het meegenomen naar huis om zelf verder op te voeden met de hand. Het beestje stonk een uur in de wind en we hebben hem ook toepasselijk "Smokey" genoemd.
Een lief schattig beestje, dat echter er niet helemaal uitzag zoals het hoorde. Hij bleef heel klein en had amper veren. Ook had hij geen enkele vliegpen en kon (en kan) dus niet vliegen. Meerdere keren mee naar de vogelarts geweest die constateerde dat hij een ernstige groeiachterstand had. Meerdere vitamine/mineralen en nog wat andere injecties gehad, maar het mocht niet baten.
Smokey is nog steeds klein, is meer kaal dan dat hij veertjes heeft en kan niet vliegen. Het is een lief beestje en verder ook niet ziek, hij speelt en eet er lustig op los, maar gewoon een groeiachterstand die nooit meer bij zal trekken aangezien hij nu al ouder dan een jaar is. Hij is al in de rui geweest en toen was hij echt helemaal kaal...zag er niet uit.
Niemand kan het met zekerheid zeggen, maar dat al die rook voor jonge vogeltjes niet goed is dat blijkt wel!

sliekie

dank jullie wel voor de antwoorden, ik ga niet elektrisch roken bij mn valkies.

*Yvon

Hoi hoi

Ik zie het al,allemaal anti-rokers.  ;) :D
En wat ik even wilde zeggen is :
Roken is niet gezond,dat weten we allemaal.
Maar of kleine donsjes hier nou schade van kunnen krijgen ??
Ik heb zelf een jong bonte boertje die ook van baby af aan ook nicotine heeft in kunnen ademen bij de kwekers.
Zo zaten er meerdere papegaaien-baby's in de kamer waar er gerookt wordt.
Ik heb ze allemaal goed zien groeien,geen van allen een achterstand of kaal . :D
Ik kan het weten ik volg ze op een andere forum.  ;)
En onze bonte boer(Maccus) is een heel komplete lieve gaaitje.
Zo kom ik bij meerdere mensen die gewoon roken in de kamer waar ook hun vogeltjes zitten en de vogeltjes en andere huisdieren zien er gewoon goed uit.

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >