29 maart 2024, 00:02:53

Papegaaienziekte

Gestart door Okki, 14 april 2008, 18:11:49

« vorige - volgende »

Okki

Onze Okki lag afgelopen woensdag ineens dood in de kooi nadat ik thuis kwam van het werk.

Hij was de laatste dagen wat stiller, agressiever en had groene diarree. Kan dit de papegaaienziekte zijn? Had at en dronk wel normaal en floot ook gewoon.
Ik heb zoveel vraagtekens bij wat er aan de hand zou kunnen zijn geweest? had ik het kunnen voorkomen? Moet ik mij zorgen maken over mijn eigen gezondheid? Wat zijn de symptomen van de papegaaienziekte bij mensen? Komt de papegaaienziekte voort uit parasieten?
Ik heb enorm behoefte aan antwoorden. Alvast bedankt voor de antwoorden die ik ga krijgen.
Maartje

Valerie

Hoi Maartje,

Allereerst heel veel sterkte met het verlies van Okki.
Wat het geweest is, kan ik je niet zeggen. Het kan van alles zijn. Symptomen van papegaaieziekte kan je makkelijk op google vinden. Vaak hebben die vogels ook last van een oogontsteking.
Als je zekerheid wil, kan je Okki opsturen voor sektie bij een vogelarts.



Rianne

Hoi Maartje,

hoe oud was Okki?
Symptomen zijn oa lusteloosheid, veel slapen op 2 pootjes, op de bodem slapen, gifgroene ontlasting, oogontsteking en vermagering.
Papegaaienziekte word overgedragen van de ene kromsnavel op de andere.
Wil je zekerheid over de oorzaak, kun je het lichaam opsturen naar een vogelarts. Neem wel van te voren even contact op.