28 maart 2024, 12:47:00

tamme halsbandparkiet

Gestart door jo, 5 maart 2008, 09:45:49

« vorige - volgende »

jo

hallo allemaal,
wij hebben een loge, een tamme blauwe mannelijke halsbandparkiet, de eigenaar wil hem niet meer komen ophalen, tis een schat van een dier, prachtig in de veren, zit op mijn schouder tijdens stofzuigen, eet uit mijn hand, fluit liedjes, en riedeltjes echt een prachtige vogel.
nou hebben wij al 40 vogels, dit is al eigenlijk teveel en ik zoek dus een goed tehuis, particulier, geen handelaar, waar ik weet dat hij het goed krijgt, als je serieus bent krijg je hem gewoon, ik wil dat hij het goed krijgt. de vogel hecht zich erg aan je, merk ik al na een week...
weet je iemand bijvoorbeeld die een voliere heeft en hem tussen soortgenoten kan plaatsen, of wil je hem zelf reageer dan.... alvast veel dank

ankje


een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

jo

hoi! ik woon in alblasserdam tussen rotterdam en dordrecht maar heb een auto kom m gewoon brengen als t moet....
het reizen is geen probleem

Kuifiiee

5 maart 2008, 19:58:16 #3 Last Edit: 5 maart 2008, 20:06:37 by nicky
Heeeeeeyy
Ik heb al 1 valkparkietje (mannetje)
Maar ik heb helaas geen grote volière maar bij mij mogen ze elke avond in de kamer rondvliegen en gaat mijn valkje lekker mee tv kijken  ;D

Je moet het zelf bekijken maar het lijkt me wel heeeeleuk ;)

Groeten Nicky        (mijn mail is: nicky-for-live@hotmail.com)

Ojaaa... Ik heb een wildkleur mannetje als je de foto's wil zien moet je het maar zeggen
Ik zal mijn valkparkiet even voorstellen:
Naam: Kuif
Geboortejaar: 2003
Geslacht: Man
Karakter: Schreeuwertje, Schatje
Hoe tam: Hij komt op je hand zitten en je kan hem soms aaien.

Ik vlieg minimaal één keer per week rond in de kamer en heeft een grote kooi samen met twee catharina's

Groetjes Kuif

ankje

ik zou hem graag willen hebben maar wij wonen helemaal in het zuiden van het land dat is toch een pittig stukje rijden

een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

jo

hoi ankje!
nou dat is geen probleem toch? misschien kunnen we ergens halverwege afspreken en die mooie blauwe overhevelen naar jouw auto.
wat voor vogels heb jij?
en zou hij dan binnen komen te zitten?

jo

hoi nicky,
ik heb zelf beneden waar nu de halsband zit een kooi met 2 parkieten en een kooi met 2 kanaries, hij kijkt er eigenlijk niet echt naar, hij is geen andere vogels gewend, dus dat moet je dan heel langzaam doen, hij is echt op jou gericht... vooral mannen vind ie erg spannend, hij moet echt je vertrouwen winnen, en dat kan een paar weken duren....
hij vertrouwde mijn vriend eerder dan mij maar dan komt goed... waar woon jij?

ROCKS

Hallo Jo,

Ik heb je gister een mailtje gestuurd, heb je die ontvangen?
Anders mail ik je weer opnieuw, oke?

Groetjes, Nellie


                                         ROCKY  *R*I*P*
                                          28 maart

ankje

hoi jo ik heb nu 2 valkjes met 2 jongen die ik tam aan het maken ben en ja hij zou binnen blijven. mijn man wil een voliere maken maar das voor de valkjes
groetjes ankie

een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

ROCKS

Hallo,

Heb je al iemand gevonden?
Ik heb helemaal geen reactie gehad op mijn mailtje of reactie hier, dat vind ik jammer.
Kan je laten weten of je nog een ander adresje zoekt of heb je al wat gevonden?
Een reactie zou leuk zijn.

Groetjes, Nellie


                                         ROCKY  *R*I*P*
                                          28 maart