29 maart 2024, 02:40:35

Chinchilla's

Gestart door Karin, 18 februari 2008, 23:11:09

« vorige - volgende »

Karin

18 februari 2008, 23:11:09 Last Edit: 19 februari 2008, 22:31:40 by Karin
Ik heb een huis vol dieren en met veel plezier. Naast mijn valkjes heb ik katten, een hond en kippen. O ja, en een aquarium vol vissen, maar die zijn van manlief  ;D Maar ik heb ook 2 bejaarde chinchilla's en dat zijn eigelijk de enige dieren waarvan ik wel eens af vraag of ze wel gelukkig zijn. Het is de laatste keer dat ik knaagdieren neem. Ze zitten met zijn tweetjes in een kooi. Vroeger hadden ze een kamervolière, maar omdat ze 's nachts altijd als een gek door de kooi heel reesde wat een kabaal maakte schoten de valkjes ( zitten in dezelfde kamer ) steeds in de stress. Grote paniek 's nachts. Ook werden de chin's een dagje ouder en voor ze zichzelf bezeerde maar in een kleinere kooi. En nu zitten ze daar.... Loslopen gaat ook niet, ook omdat de vogels dit eng vinden. Ik probeer het zo leuk mogelijk voor ze te maken met speeltjes, knaagdingen enz. Maar toch..... eigelijk horen ze gewoon niet in een kooitje. Ik heb er heel goed overna gedacht voor ik ze nam ( zoals met al mijn dieren ), maar ik zou het niet nog een keer doen. De fokker waar ze vandaan kwamen hield ze in nog kleinere kooien, maar bij mij moet alles het liefst zo ruim mogelijk zitten. Hebben jullie ook ooit een dier genomen waar je achteraf van denkt had ik beter niet kunnen doen ? Ik voel me gewoon schuldig als ik ze zie zitten.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

*Yvon

Hoi hoi

Ja,ik heb dat met onze nijnen. ;)
Toen we hier kwamen wonen hebben we onze tuin opgeknapt.
Maar ik miste iets...... een konijnenhok !!
Dat vond/vind ik zo gezellig staan.  :D
Zo gedacht,zo aangeschaft.  ;)
Hok en konijn aangeschaft,na een poosje de 2de konijn,alleen is ook maar alleen.  :-\
Na een moeilijke koppeling,gelukkig toch nog vriendjes for live geworden.  :D
Ze staan nu nog in de tuin,al zo'n 5 jaartjes.
Kunnen hun hok in en uit,dag en nacht.
1 Konijn(Loewie)is te kroelen de andere(Sofie) niet.
Verders doen we er weinig mee op de verzorging na dan.
Dit zijn onze eerste nijnen,maar hierna nemen we ze niet meer.

Groetjes Yvon


Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Wilma1

Heb je foto's van je Chinchilla's ??? Ik heb ze eigenlijk nooit goed bekeken en de naam doet me altijd denken aan een haarkleurtje die mijn schoonmoeder altijd had, dát heette Chinchilla  ;D en was grijsblauw/paarsachtig .... wel erg mooi en daar vergelijk ik die beestjes dus ook altijd mee  ::)

Het schijnen best leuke beestjes te zijn en de grootte van een cavia ??? klopt dat ??? Dan heb je zeker een grote kooi nodig  ::)

Maar net wat je zegt...ook bij mij moet alles in een ruime royale ruimte, zodat ze hun dag er lekker in door kunnen brenegn en soms kán dat wel eens lastug zijn met de ruimte die je zelf hebt  :-\

Hoe oud worden ze dan ???

;) Wilma



Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

carco

Hoi Wilma

Ik heb bij andere dieren een topic over onze chinchilla's daar kan je van alles lezen over ze:  http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,6973.0.html

Een aanschaf waar ik ''spijt'' van gehad heb is de cavia Karel.
Ik heb zelf vroeger al wel eens een cavia gehad, maar nadat ik een konijn kreeg vond ik die veel leuker.
Nu wilde Simone toen we Pluisje nog hadden persé een cavia want die vond ze zo leuk. Dus een cavia bij het konijn gezet ( wat overigens heel goed ging hoor) maar eigenlijk is er nog nooit naar dat beestje omgekeken: hij is altijd heel schuw gebleven terwijl Pluisje zo lief was
Hij is nu al ruim een jaar dood, maar ik zou ook geen nieuwe meer nemen.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Wilma1

IK zou dat ook niet kunnen .... een dier, zomaar wegdoen :-\ omdat het eigenlijk tegenvalt  :-\  het is voor het beestje wel erg sneu  :-\ Gelukkig heb ik dat nog niet gehad en hoeven doen  :)

Ik ga ff kijken in je andere topic  ;)
;) Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Karin

Citaat van: Wilma1 op 23 februari 2008, 11:53:29
Heb je foto's van je Chinchilla's ??? Ik heb ze eigenlijk nooit goed bekeken en de naam doet me altijd denken aan een haarkleurtje die mijn schoonmoeder altijd had, dát heette Chinchilla ;D en was grijsblauw/paarsachtig .... wel erg mooi en daar vergelijk ik die beestjes dus ook altijd mee ::)

Het schijnen best leuke beestjes te zijn en de grootte van een cavia ??? klopt dat ??? Dan heb je zeker een grote kooi nodig ::)

Maar net wat je zegt...ook bij mij moet alles in een ruime royale ruimte, zodat ze hun dag er lekker in door kunnen brenegn en soms kán dat wel eens lastug zijn met de ruimte die je zelf hebt :-\

Hoe oud worden ze dan ???

;) Wilma




Als je even op mijn website klikt ( onder mijn handtekening ) en dan bij mijn andere dieren kijkt zie je een foto van ze. Ze kunnen meer dan 16 jaar worden.

Ja, wegdoen doe je inderdaad niet zomaar. Je staat wel eens in tweestrijd : je trots / gevoelens ( alle dieren die hier binnen komen gaan hier niet meer weg ) of je verstand ( stel je voor dat ik tegen iemand aan loop met heel veel ruimte voor ze dan.... ). Maar als je ergens aan begint moet je je verantwoordelijkheid er voor dragen. Maar als ze er niet meer zijn komen er geen nieuwe meer  ;)
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves