16 april 2024, 19:48:23

vleugels knippen

Gestart door stijn, 2 maart 2008, 21:55:43

« vorige - volgende »

stijn

ik krijg mijn valkparkiet neit tam en ben van plan hem te knippen maar is dit een goed idee.

Anja


Als je de vleugels van je valkje knipt wordt hij echt niet sneller tam.

Ik zou gewoon het stappenplan volgen dat kun je hier links vinden.

Groetjes Anja

BaUkJe

Indd... geduld hebben! Wij hebben ons valkje met 7mnd gekregen, kwam uit een dierenwinkel, niet tam!!! Met veel geduld, vliegt hij nu mijn oren van mijn hoofd!!! Geduld, geduld!!! Dat is de enige oplossing en natuurlijk het stappenplan! ;) SUCCES!

senga_66

Wij zijn dus wel overgegaan op wieken ( na een week en ze zijn ongeveer een half jaar oud) we hadden door dat ze niet bang waren maar puur eigenwijs, ze lieten zich kroelen maar gingen niet op de vinger zitten, nu  zijn ze gister gewiekt  nu zitten ze lekker uit de kooi op onze schouder , laten zich kroelen  zitten te spelen met een elastiek om de pols.
Ze zijn helemaal niet bang ook niet voor manlief die ze gewiekt heeft , voor deze 2 was het wel een goed oplossing!!

Ik wil niet zeggen dat het altijd een oplossing is maar deze 2 kon je op de rug zo de hand eromheen doen  met kroelen dus daar waren ze niet bang voor.
Het is overigens niet de bedoeling ze te blijven kortwieken nu eerst  lekker  aan elkaar wennen en zometeen als de vleugels weer aangegroeit zijn  dan hebben ze echte vleugels,