20 april 2024, 01:11:32

poepen in het hok

Gestart door kiertjuh, 1 maart 2008, 16:00:26

« vorige - volgende »

kiertjuh

Hallo mijn vraag is of je een valkparkiet kunt leren dat die alleen op of in het hok poept?

groetjes kiren

Hermien

Het antwoord kan kort zijn: Nee! Als een valkje in huis rond vliegt zul je moeten leren leven met de vallende shit. Als de poepje een vaste constructie zijn kun je het even laten opdrogen en zo wegvegen. Maarrrrr......omdat ze vliegen kan de ontlasting ook vaak dun zijn. Tja, en dan is het een kwestie van even met een vochtige doek weer schoonvegen. Andere oplossing is: ze nooit los laten vliegen, maar ik neem aan dat je de valkjes dáár niet voor aangeschaft hebt en het is ook hartstikke gezellig om ze in de kamer lekker om je heen te hebben.
Heel lang geleden heb ik op tv wel eens een documentaire gezien van een Australische dame die voor haar papegaai en valkparkieten speciale luiertjes had ontwikkelt....hihiihihi. In Nederland heb ik die nog nooit gezien en het zou de arme beestje weer belemmeren om te vliegen. Maar niet doen dus!

kiertjuh

Maar je kunt ze dus ook niet afleren dat ze op je poepen??
want dat vind ik nog het viest.

groetjes kiren.

Anke

Hoi,
Nee helaas, je zult moeten wennen aan het feit dat er zowel op jou als op je meubels enzo gepoept wordt.
Trek dus een oude trui aan als je je valkjes los laat ;D
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Hermien

Inderdaad! Als mijn valkjes in de kamer rondvliegen, draag ik meestal een oud shirt en oude broek. Maar ik moet toegeven dat mijn valkjes over het algemeen voor hun shit even lekker gaan 'zitten'. Dan zoeken ze de leuning van de bank, draaien even met hun kontje over de rand en floep.....daar komt de afval.....hiihii. Over het algemeen blijven mijn kleren dus wel schoon, maar garantie is daarvoor niet te geven. Het zijn toch ook zulke lieverdjes......

Rianne

Je kunt het idd vaak zien aankomen. Maar zo niet, je gooit je kleding in de was en het is er zo weer uit. :)