28 maart 2024, 10:45:35

Geen fruit voor dit lieverdje

Gestart door Mario, 14 oktober 2002, 06:03:10

« vorige - volgende »

Mario

Ik heb sinds onlangs een nieuw valkje in huis. Deze wil echter van niets anders weten dan zijn zaadmengeling. Een beetje trosgierst kan nog wel, maar dan enkel buiten zijn kooi. Van vers fruit moet hij echter niet weten. Niet aan de tralies, niet uit de hand. Hoe kan ik dit oplossen? Verder voor een of ander bad is hij/zij ook niet te vinden, en de plantenspuit is ok niet zijn/haar lieveling.

Thx Mario

Diana

Misschien is alles nog wat nieuw voor dit valkje en moet ze eerst nog wat beter wennen voor dat je allemaal van die enge dingen aan 'm laat zien die hij nog nooit heeft gezien en dus nog niet vertrouwd bij is. Dus dit komt vaste wel goed!


Tara

Hoi Mario, er bestaan ook zaadmengelingen met stuksjes fruit in (wel gevormd naar zaad dan) die zijn, roodkleurig, groenkleurig... En daar zijn de meeste valkjes wel dol op. Er bestaan ook zo'n stokjes, ik weet niet precies hoe dat heet, en die kun je dan aan de tralies hangen en je kunt er kopen waar er zaadjes met zo'n fruitkorreltjes aan hangen. Veel succes!

Diana


Maar vers fruit is denk ik altijd beter dan blokjes, en het smaakt ze ook veel beter, als ik jouw was Mario had ik gewoon een stukje fruit tussen de tralies gehangen, daar gaat hij vast wel van eten als hij er zin in heeft.

Mirjam-Moniek

Hoi

Mijn nieuwe valk is net zo. Hij eet ondertussen wel aan mijn plantjes. Toen heb ik peterselie geprobeerd omdat dat wel wat weg heeft van plantjes en dat at hij wel.

Natalie

Pino at in het begin ook geen fruit, maar nu (hij is nu 3 maanden) vindt hij mandarijn en witlof heel erg lekker. Appel heeft hij niet zo graag, maar ik denk dat een valkje ook sommige dingen lekkerder vindt dan andere. 'T is net als bij mensen, toch? :D

Mandy

Niet één van m'n parkieten houdt van fruit.
Ze houden wel van groenvoer zoals sla, bruidssluier, muur en soms wat wortelsnippers en ze zijn gek van brood, vooral met sesamzaadjes erop...
Ik probeer het nog steeds, maar vindt dan altijd het stukje fruit onaangeroerd terug. In het begin zijn ze natuurlijk nieuwsgierig, maar na één hapje lopen ze er hard van weg. :-X
Ik probeer het nu maar met extra toevoegingen in het zaad;
uit een doos met gedroogd fruit en groente. Ik weet zo gauw niet hoe het heet, maar ook daar pakken ze niet altijd van.
Ach ja, blijven volhouden.
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Tara

Hallo Mandy, ik zou toch maar oppassen met mandarijn hoor, die witte velletjes kan geen kwaad, maar de inhoud van de mandarijn wel, pas goed op, want wat te veel mandarijn is zeer slecht voor de valk, groetjes Tara&co