28 maart 2024, 12:56:43

plukken enzo

Gestart door de lien, 25 februari 2008, 02:48:45

« vorige - volgende »

de lien

25 februari 2008, 02:48:45 Last Edit: 8 maart 2008, 15:52:00 by de lien
Ik heb een paar vraagjes.
Allereerst over Falco en Flippie (koppeltje): Elke dag kroelen ze met elkaar. Nu hebben ze achter op hun koppies allebei een klein kaal plekkie. Wel lelijk, maar nog niet erg. Nu begint bij Falco ook al de gehooropening zichtbaar te worden. Kan dit kwaad? (kan dit gaan ontsteken o.i.d?)
Nu over alle 4(Falco,Flippie,Tazzie en Chico): Een paar maanden geleden is Ollie overleden aan een buikvliesontsteking. Dit was de meest aktieve, meest aanhankelijke, meest mensengerichte en noem-maar-op-vogel die je je voor kunt stellen. Daarvoor kwamen er altijd 4 vogels 's avonds de kooi uit. Alleen Chico niet. Ollie was altijd de eerste. Na zijn overlijden is de langste tijd dat ze eruit zijn gekomen maximaal een uur, maar vaak niet langer dan 5 minuten ;als ze er al uit komen. Hoe kan ik ze dat weer aanleren?
Nu nog over Chico: Dit is een vogel die we hebben opgehaald bij een oudere dame toen ze al een jaar of 6 was. Een heel rustig vogeltje dat zich hele dagen vermaakt met een simpel belletje. Ik stond een keer voor de kooi toen ik zag dat haar ogen wegdraaiden, daarna viel ze achterover van haar stokje en draaide salto's achterover op de bodemplaat. Ik heb haar direct gekalmeerd door mijn handen om haar heen te leggen tot ze rustig was en toen in een hoek van de kooi gezet. Ook heeft ze soms dat ze haar snavel om een tralie vastbijt en 1 vleugel lam laat hangen. Dan reageert ze ook nergens op. Heeft ze misschien een milde vorm van epilepsie? Moet ik dit wel met medicijnen onderdrukken, aangezien ik haar maar 4 keer dit heb zien doen? Ik weet wel zeker dat ze 1 keer haar vleugel heeft bezeerd door een aanval, dus heeft ze het minmaal 5 keer gehad. (de vleugel hadden we snel weer goed, hoor, want wij gaan direct naar een dierenarts als we denken dat t nodig is)
bedankt en groetjes