28 maart 2024, 12:41:23

ei ei ei........van wie is dat ei

Gestart door Vogellovertje, 23 oktober 2003, 22:32:56

« vorige - volgende »

Vogellovertje

oo heb ik dat...
4 kwartel 4 valkjes
Ik kijk in het hok en er ligt een ei  :D
Het ei is tussen de 2 en 3 cm en is  groen van kleur....
rarrarararar is dat ei nou van de kwartel of van de valk :D

help me please!! loraine

Tara

Hoi,

het eitje zal van een kwartel zijn, daar valkparkieteneitjes ongeveer 2 cm lang zijn en wit zijn van kleur.

Veel plezier met je kwartelnestje :).

Groetjes, Tara

Vogellovertje

dankje voor de info hihi en babykwartels zijn zo groot als een bei :D

Tara

Je hebt best geluk, ik wil ook al een tijdje een nestje van m'n kwartels, ahhh volgend jaar :). Nu weet ik tenminste ongeveer hoe ze eruit zullen zien, maar Chinese dwergkwartels kunnen meer dan 18 verschillende eitjes hebben :-/, maar mijne zijn geen Chinese dwergkwartels :)

Vogellovertje

ah leuk mijne wel!!!

we hebben 1 mannetje en 3 vrouwtjes hihihi

Paul

Hoi loraine,

Nou maar hopen dat ze gaan broeden dat zou wel leuk zijn in elk geval :-)
Straks hebben jullie meer kwartels dan valkjes zitten  :D

Groetjes, Paul

Vogellovertje

bedankt voor de leuke reacties :D

Ik kom thuis van boodschappen en kijk in de voliere terwijl pa en ma bezig zijn en  naast de voerbak ligt nog steeds een ei en toen keek ik in hun broedhok en er lag weer een ei..zo lief

Maar er zijn ook erge dingen..lees maar bij ziek..:jeltje is ziek?...kots op venster

nogmaals bedankt en ik hou julllie op de hoogte....
nieuwe vraag ..van welke kwartel is nu dat ei hahaha :D

Tara

Hoi hoi,

liggen die eitjes daar nou gewoon? Wel naar, dat ze niet broeden, misschien wachten ze tot ze er allemaal liggen, in ieder geval, gefeliciteerd met je volgend eitje :).

Vind het wel jammer, van Jeltje, hoop ook echt dat ze geneest. Sterkte ermee.

Groetjes, Tara

Inger m

Hoi,
Chinese dwergkwartels gaan pas broeden als ze een nest vol eieren hebben (stuk of 12). Alleen is het probleem dat het broedinstinct bij deze soort grotendeels is weggefokt, omdat ze veelal in broedmachines uitgebroed worden en kunstmatig grootgebracht. Als je broedsucces wil hebben kun je het beste natuurbroed kwartels kopen.
(Ik heb vroeger een natuurbroed stel gehad die verschillende nestjes grootbracht, zij legden de eieren wel steeds in een nest)

De eieren leggen ze vaak door heel de voliere heen ipv een nestje te maken en ze daarin te leggen (dat horen ze wel te doen). je kunt de eieren in een hoekje bij elkaar leggen, maar het is nu niet echt het seizoen om te gaan broeden.
Een kwartel die eieren legt zal een wat uitgezakte kont hebben, maar dat is lastig te zien.

Trouwens Tara, wat voor kwartels heb jij in je voliere zitten. Het verschilt ook per soort hoe goed ze zullen gaan broeden.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Tara

Mijn moeder zei dat het geen Chinese Dwergkwartels zijn, maar ze lijken er wel op, maar ben niet zeker, ik neem ff een foto .....

Groetjes, Tara


Speedy

Hoi Tara,
dat zijn wel chinese dwergkwartels hoor...ze zijn er ook in diverse kleuren.

Hahahaha die Loraine en familie.....hahahahahaa 12 eieren en dan gaan ze pas broeden...hahahahahahaa iklig in een deuk....ja ja dit gaat jouw moeder echt overkomen hoor, let maar op.
Miep gaat echt broeden en alle 12 komen ze uit.
hahahahahahahaha


Groetjes,
    Trudie

Vogellovertje

Heeeeeelp dat worden dan 5 volieres hahahahaha
ik dacht 6 tot 8 maar 12 is ook heel veel eh leuk :D :D :D
oke dan!

Met jeltje gaat het nog steeds heel slecht he jesses :'(

Inger m

Hoi,
Ze kunnen zoveel eieren leggen om te broeden, maar kunnen er ook wel minder worden. Als je ze weghaalt blijven ze leggen, dus je kunt ze het beste in een soort nestje leggen en hopen dat ze ze voortaan daar leggen, maar ze broeden wel wat lastig. jonge kwartels zijn heel leuk, net hommels, maar ze passen wel door heel klein gaas heen, dus opletten dan. Doordat de eieren zo donker zijn, zijn ze moeilijk of niet te schouwen (kijken of ze bevrucht zijn met een lamp).

Hoi Tara, je hebt inderdaad Chinese dwergkwartels, zilverkleurig, deze heb ik ook weleens gehad.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Vogellovertje

bedankt voor de reacties

ik heb een zilverkleurig zandkleurig en bruine vrouwtje en een zwart mannetje
Dat zijn er dus 4... :D
4+12=16 ahhahahahahahaha :D

VaLKPaRKieTJe

Hoi,

We weten niet zeker of de eitjes van Miepie afkomen, aangezien Calimero degene is die er steeds bijzit, en niet Miepie.

Calimero heeft ook een rare witte pluim veren aan haar kont. Best grappig gezicht maar is me niet eerder opgevallen, zou het er dan nog maar pas zitten? En ja, Calimero heeft, voor we haar kregen, wel bij een mannetje gezeten en ze was op haar ruggetje helemaal kaal, dus grote kans dat Calimero ons moedertje is.

Groetjes, Mariette