16 mei 2025, 00:58:05

Eitje gelegd

Gestart door natachag, 24 februari 2008, 13:23:25

« vorige - volgende »

natachag

Hoi allen,

Ik heb een vraagje. weet niet meteen in welke rubriek het zou kunnen thuishoren, vandaar dat 'k het hier plaats.

Mijn valkje, Sunaya heeft vandmorgen een ei gelegd   ze is single, dus zeker geen bevruchting. Moet 'k me hierover zorgen maken of is dit volstrekt normaal?
betekent dit ook dat ze liever een mannetje in de buurt wilt? alleen denk ik dat een mannetje in datzelfde kotje alleen maar miserie zal geven...  Haal 'k het eitje weg, laat 'k het in de kooi? Het is niet zo dat ze er constant op zit te broeden. Als 'k het eitje weg neem reageert ze niet echt, maar na een tijdje lijkt ze het wel terug te zoeken in de kooi.

Graag wat advies  :-\

Anke

Hoi,
Waarschijnlijk komen er nog wel meer eitjes....
Je kan de eitjes het beste laten liggen tot je valkje haar belangstelling verliest.
Als je ze weghaalt zal ze door blijven leggen.

Waarom denk je dat ze ruzie zal maken met een mannetje?
Valkjes zijn over het algemeen heel sociale vogels.
Waarschijnlijk zal ze blij zijn met een soortgenootje.
Succes!!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

natachag

Hoi Anke,

Alvast bedankt voor de info. 'k Had ook geen eitjes verwacht gezien ze single is. 'k Weet ook niet wat de aanleiding hiertoe is geweest. En qua ruzie maken. 'tis nogal een madamtje met karakter  ;D om 't zo te zeggen. Blazen en bijten doet ze wel graag :D  Vooral naar mijn vriend :D

Moest ze jonkjes krijgen zou dat wel leuk zijn, maar 'k wil voorlopig toch zeker geen grote bende.

Anke

Hoi,
Als je een maatje voor haar neemt, hoef je niet meteen jongen te krijgen hoor.
En gaan ze toch eitjes leggen, dan kan je deze vervangen voor nepeitjes.
Voor je valkje is het gewoon heel gezellig om een soortgenootje in de kooi te hebben.
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

natachag

Hoeveel eitjes mogen we nog verwachten? sunaya zit weer op de grond van de kooi in een hoekje vreemde geluiden te maken met haar staart in de lucht. Is er iets dat 'k kan doen zodat ze geen eitjes meer gaat leggen? Moet 'k iets voorzien van extra voeding ofzo?  ??? :-[

thx for the advice...