Bo heeft zojuist haar tweede eitje gelegd, heb wat vraagjes !

Gestart door Peggy, 23 februari 2008, 11:15:05

« vorige - volgende »

Peggy

Bo heeft vannacht of vanmorgen haar eerste eitje gelegd...ze zijn er wel steeds mee in de weer maar zitten er niet echt rustig op te broeden ofzo...ivm onrust in de kooi...Bo&Dirkje verdedigen natuurlijk het ei...heb ik Bo&Dirk apart gezet in een ander klein kooitje...ik heb daar nu ook een doosje in gezet met houtsnippers ( heb nog geen zaagsel in huis ) en ze zitten in het doosje zo te winkelen...een blok past niet in die kooi en ik kan er ook geen blok aanhangen...wat kan ik nu het beste doen ?

het poepertje v Bo is wel wat rood en opgezet?  is dat normaal na het leggen vh eerste eitje...af en toe krabt ze er ook aan..
En qua voeding??  is er nu iets wat Bo extra nodig heeft ?

alle tips zijn welkom .

Gr Peggy

Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje

Voor ons dagboek; klik hier

Quinten

Hééj!

Wat leuk! Je kan ze wat extra eivoer geven , dat brengt ze ook in de stemming natuurlijk! en Sepia voor de kalk natuurlijk.
Dat het wat rood ziet is denk ik wel  normaal.

Afwachten hé :)

GRTJS Quinten

Anja

Ik wist het. Ik zei het gister nog. Je kan hier wel wat zaagsel komen halen hoor.

Dat poeperdje lijkt me normaal. Dat was bij Yobi ook. Bruin brood, eivoer, gewoon voer etc mag je ze allemaal geven.

Let wel dat de luchtvochtigheid goed is. Zie deze link waar Anke de vraag neer heeft gezet.

http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,27720.0.html

Groetjes Anja

Peggy

25 februari 2008, 11:56:57 #3 Last Edit: 25 februari 2008, 11:59:09 by Peggy
Hoi hoi,

Bo heeft zojuist haar tweede eitje gelegd,  wederom op de bodem vd kooi,  ze zit er nu wel op...maare het eitje ligt niet op het zaagsel ofzo....ze ''gooien'' zelf iedere keer het zaagsel en houtsnippers opzij....Nu heb ik toch enkele vraagjes;

* Wat moet ik nu doen met eitje nr 1,  dat ligt nu, zeer koud te zijn, in het doosje ?

* Moet ik Bo & Dirkje mss ergens anders neer zetten...het kan namelijk ontzettend druk zijn hier in de hk  en de jongens willen natuurlijk steeds even bij de kooi staan om te kijken ?
Ik wil ze toch ook eigenlijk zoveel mogelijk hun rust geven...ze hebben al geen blok.

*  Heeft het zin om nu alsnog een blok te gaan kopen ? Want nu ligt het eitje dus gewoon op de bodem vd kooi...op dit moment,terwijl ik dit typ is Bo ervan af gegaan en is dirkje ermee in de weer...Is het niet slim om er toch wat zaagsel bij te leggen nu ?

Enne Dorothé...hebben de eitjes dan al die dgn koud gelegen en is daar toch nog een donsje uitgekomen ?

Gr Peggy
Ik vind het wel leuk allemaal hoor    Maar omdat ik er niet zoveel verstand van heb,zijn alle tips welkom..

*Yvon

Hoi hoi

Je kan het eerste eitje ook bij het 2de eitje leggen.
Dat het zo koud is geworden moet geen kwaad kunnen.
Ze broeden tenslotte meestal vanaf dat het 2de eitje gelegd is.
Je zou er nog wat extra zaagsel er omheen kunnen leggen als wat extra bescherming.
Ikzelf zou ze nu gewoon lekker laten gaan,er zijn wel meerdere donsjes geboren op de bodem van een kooi.  ;)
Of het slim is om ze nu van ruimte te veranderen weet ik niet.  ::)
Ze zijn de hk gewend en zullen zich denk ik ook wel op hun gemak voelen,anders waren ze er ook niet aan begonnen,lijkt me.  :)
Na deze broedsel kan je ze proberen om een blok te geven als je ziet dat ze weer gaan beginnen.  :)

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Bello

Het 2e eitje is zelfs een hele week niet bij Jannes en Catka niet in de kooi geweest.

Ze zijn alle 4 uit gekomen, hier begonnen ze met broeden na het leggen van het laatste ei.

Lekker laten waar ze nu staan.....

Dorothé

Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Peggy

heel erg bedankt voor je reactie Dorothé ..ben nu toch wel heel erg benieuwd hoe het gaat lopen  :D  ik vind het ontzettend spannend en vooral heel leuk,  door jouw verhaal weet ik nu wel dat het dus best nog kan gaan lukken...ik laat de eitjes dus gewoon lekker liggen waar ze liggen...nogmaals bedankt hè

Gr Peggy

Yvonne,  jij ook bedankt voor al jouw tips hè..ik heb daar heel veel aan.