6 mei 2025, 21:29:11

Split?

Gestart door Jordy, 22 februari 2008, 12:11:37

« vorige - volgende »

Jordy

hallo,

ik heb 2 valkparkieten, 1 wildkleur mannetje en een gepareld vrouwtje... nou zag ik vandaag dat er bij het wildkleur mannetje, tussen de witte veertje op zijn vleugels ook nog gele veertjes zitten. betekent dat, dat het mannetje dan ergens split voor is? ???

Ik vraag me ook af of het geen geparelde kan zijn want hij heeft wel witte stippeltjes achter zijn kuif...?  ???
ik weet verder niet veel van deze valk omdat we hem buiten hebben gevangen en dus niet weet hoe oud hij is... ;)

Lin

buiten gevangen?

Heb je een foto?

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Jordy

ik kan er wel een foto van maken maar ik heb geen mogelijkheid om hem op mijn computer te zetten, dat moet ik even bij iemand anders. Zal kijken wat ik kan doen.

het mannetje is vorig jaar oktober bij ons aan komen vliegen,
hij werd achterna gezeten door kraaien of eksters.
vandaar dat wij hem hebben gevangen met een schepnet anders had ie het niet overleefd denk ik.
we hebben wel zo'n punt gebeld voor vermiste dieren maar niemand die er eentje kwijt was, dus mocht ik hem houden.
hij zit nu samen met een gepareld vrouwtje in een kamervoiliere en begint steeds tammer te worden, wat ik in het begin niet gedacht had...

Silke *

Ivm die gele vlekjes op de witte plekken op zijn veren, dat heeft volgens mij niets te maken met split zijn voor iets. Eén van mijn cinnamons heeft ook erg veel geel op die plek en is split voor geelwang & gepareld, kanssplit bont. Ik denk eerder dat het hier gaat over een valkparkiet met een hoge geelfactor.

Jordy

ik zag net bij de fotos van de mutaties dat er een wildkleur tussen zat die het ook heeft... dus ik denk dat je gelijk heb.
en of die ook nog gepareld is weet ik niet zeker, zal ik ooit wel zien als er eitjes komen.
nog bedankt voor je antwoord in ieder geval.