28 maart 2024, 10:07:16

limburgse valkjes

Gestart door ankje, 22 februari 2008, 14:17:34

« vorige - volgende »

ankje

22 februari 2008, 14:17:34 Last Edit: 22 februari 2008, 15:02:50 by ankje
hallo allemaal.
ik ga toch eens proberen om wat te schrijven over mijn valkjes.
vorig jaar kocht ik mijn eerste valkje een albino pop pietie ik vond dat zo leuk dat ik er nog een wou,dus kwam nummer twee een wildkleur man coco.
ze gingen meteen met zijn twee in een kooi en het klikte meteen, alleen willen ze niet uit de kooi.
nu heb ik dit jaar een nestje van die twee , ze hadden 4 eitjes waarvan 3 uitgebroed en 1 niet uitgekomen, 1 donsje is meteen gestorven die was heel erg klein en met de andere 2 gaat het goed.
ik haal de kleintjes iedere dag uit het blok en doe wat met ze tutten om ze handtam te krijgen, maar schreeuwen kunnen ze als de beste ook blazen gaat ze goed af.
nu wil ik een valkje houden die vind ik wel leuk van kleurtjes wat er dan nu te zien is, en de andere gaat naar de vriendin van mijn dochter.
nu word het hier natuurlijk wel wat drukker als er valkjes bij komen dus heb ik mijn man zo gek gekregen dat hij een voliere gaat bouwen nog voor de zomer. nu
ik dit zit te typen hoor ik coco op de achtergrond de hele tijd het bouwvakkersfluitje doen dat vind ik zo lief, maar heb net natuurlijk ook weer wat foto's gemaakt
deze wil ik graag houden weet alleen niet hoe deze kleur heet
Deze is 21 dagen


Dit is de andere


deze is nu 19 dagen oud en de grootste schreeuwerd maar ook erg leuk
ik heb nog geen naam voor de pieties dus denken jullie maar mee
heel veel groetjes ankie

een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

ankje

22 februari 2008, 14:19:18 #1 Last Edit: 22 februari 2008, 15:03:50 by ankje
gaat het weer mis met de foto's en ik krijg ze niet kleiner :-[ :-[ :-[

Edit: me zoon heeft me geholpen het klopt nu

een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

Monky

Hi ankje,

Je kan het beste de foto's met "paint" van Microsoft even verkleinen en dan uploaden. Gebruik dan de veranderknop in je eerste berichtje om de link te vervangen voor de nieuwe.

Succes!!  :)

Groetjes,
Monky

Monky

Hi Ankie,
Leuk dat je een boekje bent begonnen  :D

Wat een schatjes zijn die jongen zeg  :)

De eerste is een bonte en de tweede is wildkleur... maar misschien ook bont... ik weet niet zo goed wat ik van die gele vlek in de nek moet denken...

Veel plezier met je jongen  :) Dat ze groot en sterk mogen worden  :)

Groetjes,
Monky

Kaatje

Hoi Ankje,

Wat leuk dat je een verhalenboekje bent begonnen en wat een lieve kleine donsjes !! Enuhhh welkom op het forum  :D

Groetjes Karin

Mara

Hoi Ankie

Ik heet je als Limburger welkom op dit gezellige forum.

Wat schatjes zeg, je valkjes. Echt zo ontzettend lief.  :-*

Mara

BaUkJe

Wat leuk die foto's... Heb helaas niet mogen meemaken dat onze Arie nog zo klein was! gr Baukje

stag en puk


ankje

nog even en ze vliegen uit ze worden steeds nieuwschieriger
dit is zo leuk en we zijn nu hard aan het zoeken voor een voliere dan komen er natuurlijk nog valkjes bij  ;D ;D ;D

een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

Anke

Hallo bijna naamgenoot :) ,
Wat een schattige valkjes heb je!!
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

ankje

27 februari 2008, 09:07:52 #10 Last Edit: 27 februari 2008, 09:23:10 by ankje
zo net even de kooi schoon gemaakt en de hele tijd een serenade gehoord van de baby's, wat een geschreeuw.
als de jongen uit de kooi zijn zit vaders de hele tijd het bouwvakkersfluitje te fluiten dat klinkt zo, leuk maar ik moet hem maar eens een ander fluitje leren als van de zomer de deuren openstaan dan menen de mensen die langs lopen dat ik het tegen hun heb en dat is niet de bedoeling ;D de jongen groeien zo hard elke dag als ik kijk zijn ze weer veranderd het zijn net toverballen,en elke keer zitten ze beter in de veren.
het gaat echt snel maar wel leuk groetjes ankie

een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

ankje

o nee he dit heb ik weer pa heeft van allebei de kuifjes er uit getrokken en nu zitten ze met een kaal bolletje, ze zijn inmiddels uit het blok en zitten op de grond van de kooi.
ze worden wel goed gevoerd en ik smeer nu 2 keer per dag vasseline op hun bolleke maar het ziet er niet uit, gelukkig komen de veertjes weer terug maar ik vind dit wel jammer.
pa en ma hebben weer zitten wipwappen dus ik denk dat pa ze gewoon uit het blok wou hebben want nu gaat het redelijk met plukken(hij deed dit toen ze nog in het blok zatten) verder gaat het met de jongen heel goed en zijn het twee dikkertjes
groetjes ankie

een dag niet gelachen is een dag niet geleefd