Kuiserkes Valkparkieten -Het kleintje doet het goed...

Gestart door kuiserke, 21 februari 2008, 20:01:36

« vorige - volgende »

Dierenfreackske

Hoi hoi , ik heb ook grasjes en valkjes samen zittezn maar ze kweken nog nieyuw of liever , ik heb ze geen blok gegeven , dus kunnen ze eigenlijk niet kweken , maar ik ga de valkjes toch appart zetten mocht ik volgend seizoen een nestje van een koppeltje willen  ! Want grasjes met valkjes samen geeft soms probleme,n , grasjes vallen meestal valkjes en jongen aan hoor ! Ze zijn vrij aggressief tijdens de broedperiode hoor ! Dus heb ik bewust geen blog aan de grasjes en valkjes gegeven , he ! De grasjes zijn wel broedrijp maar ga wachten met ze , zeker tot ze appart zitten , dan mogen ze van mij een nestje beginnen ! Niet eerder !
Hopelijk blijft het goed gaan met dfe andere donsjes , het is altijd jammer als je dode donsjes vind die dan dood gebeten zijn ofzo !
Meestal door stress of door andere bewoners , maar soms ook door hun ouders omdat ze te veel stress hebben hoor!

Veel  succes nog met de andere donsjes , ik hoop dat ze het goed blijven doen daar ! Grtjs Ann

Kimm

hoi

hoe gaat het met ukkie? ik hoop dat het goed gaat want donkere ontlasting is toch niet goed.
groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

kuiserke

19 juli 2008, 17:17:59 #47 Last Edit: 19 juli 2008, 17:19:30 by kuiserke
Hallo,
Ukkie zijn ontlasting is beter het nu een bruinachtige creme kleur, goed vast als anders ik hoop dat dit goed is...Volgens ik hier gelezen heb op het forum is dat het pap kleur...of niet?Ukkie eet goed en zit nu lekker in mijn hals. Ik vraag me soms af wie er pap gegeten heeft ik of Ukkie hahaha. Ik geef hem 10 % pap van zijn lichaamsgewicht ik weeg hem voor en na. ik let goed op alles....wat ben ik bang dat het verkeerd zou gaan....hij geniet echt om in mijn hals te liggen lekker warm denk ik. Ik laat hem dan ook na de voeding wat in mijn hals blijven...Na zijn voeding is hij rustig ik hoop dat ie morgen wat bijgekomen is...Ik doe mijn uiterste best meer kan ik niet doen he..t is een echt schatje hoor jammer dat hij zo toegetakelt is.....Als ik hem uit zijn kooi neem klimt hij direct naar mijn hals en begint hij aan mijn ooringen te bijten/spelen.
knufs Anita

Anke

Hoi,
Fijn dat het goed gaat met Ukkie :)
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

kuiserke

Ik maak me een beetje zorgen....Ukki eet goed al is het iedere keer een groot karwei...hij kan goed tegenpruttelen voor zijn eten .Ik stop maar als hij 10% van zijn lichaamsgewicht naar binnen heeft. Het is vandaag dag 2 en hij was niks bijgekomen maar ook niet afgevallen. Ik zie er wel verandering in ....hij kan al op een stok blijven zitten...als hij op de bodem zit staat hij op één poot. Ik heb hem al eens zien pikken in de trosgierst en Eric in de graantjes. Ik geef Ukkie nu vier voedingen....voor de rest ziet hij er goed uit is alert en kruipt na zijn eten goed in mijn hals... Moet ik mij zorgen maken....

Dierenfreackske

Het komt wel goed hoor met Ukkie , zo lang hij maar niet te weinig eet he , als hij eet en op zijn ene poot slaapt is het goed en speelt he !
Ik zou me nog geen zorgen maken hoor ! Wel zien dat hij niet vermagerd natuurlijk he ! Grtjs Ann

kuiserke

Hallo Ann,
Ukkie eet goed, speelt wast zijn eigen en zit op één poot. Hij kan nu ook al op een stok zitten. Vandaag heeft hij voor de eerste keer geroepen. Hij speelt met zaadjes en nipt ook aan de trosgierst. Het eten geven blijft een karwei maar dat heb ik er graag voor over. S avonds is het moeilijks omdat ik dan zelf niet meer goed kan bewegen maar we doen ons best. Zijn wondjes zijn goed aan het genezen dat is ook al goed.
bedankt voor je antwoord
knufs Anita - kuiserke

kuiserke

24 juli 2008, 15:19:40 #52 Last Edit: 24 juli 2008, 16:51:32 by kuiserke
 :) ik ben superblij, Ukkie eet zaadjes ik had het al een paar dagen gezien maar nu pelt hij ze en eet ze op. Ik ga één voeding verminderen. Het is nu normaal tijd voor zijn voeding en hij zit in het zaadpotje....Dus geef ik hem om 5 uur eten en hou hem goed in het oog. Hij weegt nu 81gr ik denk wel dat in nu kan minderen of niet? Met de andere valkjes gaat het heel goed..
Hier zie je de Foto's van alle kleintjes...

kuiserke

:) Hallo, Ukkie doet het goed maar verzwaard maar lichtjes. Hij pruttelt nog steeds goed tegen als hij moet eten. Als hij heeft dan loop ik rond met hem op mijn schouder of zitten we samen aan de pc....hij geniet er erg van. In zijn eerste kooi klom hij zelf naar binnen ....maar nu weet hij wel beter, hij blijft liever bij mij...
Ondertussen heb ik het al een beetje onder de knie, ik hang niet meer vol met pap hahaha. Hij is verhuist naar zijn nieuwe verblijfplaats een grotere kooi...

Deze staat nu in onze wintertuin (met een schaduwnet op het dak) Hij kruipt rond en speelt zit op een poot is al wat gegroeid (zegt de familie zelf zie ik dat niet zo goed) en is niet bang....dat zie je hier

De andere zijn ook schatjes, Gizmo en LouisGi komen al uit mijn handen eten Beppa is wat schuchter maar dat komt wel.
Met parkieten zit ik overbevolkt straks komt er een vriendin er nog wat weg halen ze heeft zelf ook een volière en dan heeft ze nieuw bloed. Ik ben blij dat ze naar haar gaan zo zie ik ze nog eens terug. Er zijn 44 jongen van de tweede ronde uitgekomen...
Nu zijn ze begonnen aan hun derde en laaste ronde, de valkparkieten laat ik maar twee rondes doen. Die heeft nu ook weer 5 eitjes ondertussen hopelijk gaat alles nu goed. Want ik heb liever dat de ouders hun jongen opvoeden. Ze tam zijn ze toch doordat ik iedere dag zeker zes maal in de volière ga in het broedseizoen. Ik wil niet dat er iets misloopt, Ik ben al blij dat ik volgend jaar weer een nieuwe volière er bij heb. Eric ga voor mijn 3 meter op 2.20 op 2 m  bijbouwen. Dan kan ik de valkjes appart steken. En de jpnge parkieten ook...

Dierenfreackske

Hoi Anita ...leuk dat je er een voiliere bij krijgt volgend jaar , weer iets om naar uit te kijken he , het is echt zalig , echt waar om je valkjes in zo'n ruime voiliere te kunnen doen waar ze hun ding kunnen doen he ! Leuk dat alles goed gaat met Ukkie en de andere valkjes ! Grtjs Ann

*Yvon

Hoi hoi

Wat fijn dat het met Ukkie zo goed gaat !!  ;D

En je weet nog niet veel van mutaties af dus ?  :D
Nou als je goed rond kijkt zal je een heleboel mooie tegenkomen.
En voor je het weet is je voliere gevuld met prachtige valkjes.  ;D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

kuiserke

Ik deed vandaag de nestcontrole zoals iedere dag, toen ik in het blok van de valkjes keek zag ik een eitje gebroken liggen. Angel draaide een beetje en daar zak ik een piepklein donsje  :). Angel zat wel in aanvalshouding....raar.... deed ze daarvoor niet. Ik heb rustig tegen haar gepraat en het blok weer dichtgedaan. Nu op naar de vier anderen...... :)

Kimm

hoi

gefeliciteerd met je eerste donsje! :D

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

kuiserke

Bedankt het bliojft altijd spannend wat het nu gaat worden van soort...

kuiserke

Een spanned weekend....er zitten nu al 3 donsjes in het nest wat schattig zijn ze....De avond heb ik een parkietje gevangen die was doodop en uitgehongerd. Hij zat aan de volière de peletjes van de zaadjes te eten vlug een schepnet genomen en hem gevangen. Het is een muisgrijze met zwart witte vleugels een hele mooie. Hij at direct ik hoop dat hij morgen nog leeft ziet er voor de rest heel gezond uit het is een man...