Kuiserkes Valkparkieten -Het kleintje doet het goed...

Gestart door kuiserke, 21 februari 2008, 20:01:36

« vorige - volgende »

kuiserke

Wat er vooraf ging...
Deze week kwam er een dame aanbellen en vroeg me of ik haar vogels wou hebben zelf heb ik een volière met grasparkieten. Toen ze die gisteren avond bracht kon ik mijn ogen niet geloven zes vogels in een kooi 4 valkparkieten en twee graspariketen...vuil vies de kooi stonk gewoon....gelukkig had ik een papagaai kooi staan dus heb ik de dieren direct bespoten met bio kil tegen bloedluis en andere parasieten ..En ze vlug in een ander verblijf gestoken..
Ik had direct gezien dat er een grasparkiet met schurftmijt zat aan zijn neus en al redekijk gevorderd niet aan de ogen...deze morgen ben ik dan ook om vaseline gegaan bij de apotheek en heb ik hem en zijn pop ingevreven ook hun pootjes ....ik heb 3 uur geschrobd aan hun kooi volledig alles ontsmet...ze zaten onder tussen in een klein verblijfje..ik heb nu de garsparkieten appart gestoken ...ik zie nog niks aan de valkparkieten zouden die dat ook krijgen of moet ik ze nu ook al beghandelen met vaseline? Wie weet er raad ik moet nog veel leren over valkparkieten. Hoe zie je of het een pop of een man is?


21-02-08
Vandaag is het een week dat ik de valkparkieten heb...Na de grote schoonmaak beurt.... begin ik hun vertouwen te winnen...ze komen door de kooi al om eten uit mijn handen dat geeft een goed gevoel ...ze hebben het blijkbaar naar hun zin in hun nieuwe propere kooi.De parkietjes die erbij waren zitten appart wegens de schurftmijt blouwtje het mannetje zijn neus is al 10 keer verbeterd hij laat zich goed verzorgen zijn pop daarintegen krijst heel de beuurt bij elkaar  :)
Dat is Angel ik denk een pop de tijd zal het uitwijzen

Dat is Matcho een man

Dat is Erwin geslacht???

Dat is Rambo geslacht???


Ik hoop gauw te weten wat geslacht ze hebben ....als ik zeker weet dat ze gezond zijn gaan ze naar de volière daar kunnen ze vliegen en hebben ze alles wat hun hartje kan wensn samen met de parkieten

Anke

Hoi,
Wat leuk dat je een dagboekje bent begonnen!
Je valkjes zien er inderdaad uit alsof ze het naar hun zin hebben.
Ze boffen maar met zo'n lief nieuw baasje!!
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Dierenfreackske

Hoi ...wat een leuke valkjes heb je zeg ! Ik zie ook dat ze het er naar hun zin hebben daar ! Lekker met z'n viertjes zeg ! Zitten ze alle vier samen in een kooi ? Grtjs Ann



kuiserke

Mijn Volière....hoe ik ze bekomen heb..Vorig jaar had ik twee parkietjes en op een keer hadden ze jongen en op minumum van tijd waren ze met zeven...dus het was kiezen wegdoen of zorgen voor een goed huisvesting...mijn man dan maar aan het werk gezet ( t is een schatje hé) een plan uitgetekend  en maar het hout besteld
Dit zijn mijn eerste vogels....



Deze volière heeft mijn man gemaakt vorige zomer voor mijn parkietjes...nu is deze voledig afgedekt met plastic voor de tocht en de kou...



Iedere dag ga ik een zestal keer naar mijn vogeltjes onder tussen heb ik er al een paar meer..







Nu word het regelmatig schrobben om hun stokken proper te maken zolas jullie zien is het nieuwe eraf...hahahha








kuiserke

21 februari 2008, 20:26:29 #4 Last Edit: 21 februari 2008, 20:29:38 by kuiserke
Hallo Ann,
Momenteel zitten ze samen in een papagaai kooi....ik wist ook niet waar anders ze te plaatsen het waren onaangekondigde gasten maar waar ik heel blij mee ben...
Hier is hun nieuwe huisvesting....


Zo heb ik ze ontvangen...





Dus een hele verbetering....Na 3 uur schrobben en ontsmetten aan de kooi waar ze in gebracht werden heb ik dan de zieke grasparkietjes daar in onder gebracht want die hadden schruftmijt...
knufs Anita - kuiserke

Anja

Hoi Anita,

Wat een wereld van verschil zeg. Nou ze boffen maar dat ze bij jou terecht zijn gekomen.

Ook de grasjes buiten zitten er erg mooi bij. Je man heeft een mooie voliere gemaakt hoor.

Groetjes Anja

Anke

Hoi,
Je hebt een prachtige voliere ook.
Wat zitten de grasjes gezellig bij elkaar :)
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Dierenfreackske

Ja he ...de grasjes zitten allemaal lief bij elkaar zeg  en wat een mooie voilere heb je voor je valkjes ! En ik geloof best
dat je veel hebt moeten schrobben aan die ene kooi maar het ziet er in ieder geval heel leuk en heel zuiver uit nu ! Hihi
Ik heb ook genoten van de voilere die je daar hebt zeg ! Wat leuk en mooi ! En de grasjes hebben het daar heel goed naar hun zin zie ik ! Houden zo he ! Grtjs Ann



kuiserke

De valkjes zijn verhuist naar de volière...ze hebben het best naar hun zin eerst heb ik nog een paar foto's getraokken toen ze een woltel aan het eten waren ze genoten er erg van. Ik ga per dag toch zeker een zes tal keer bij hun ze kijken nog raar ....nu kunnen ze vliegen en hun uitleven tussen de parkieten....hier nog wat foto's voor ze naar hun nieuwe verblijf gingen








Zie hun rode bekjes het zijn lieverd hé...
de volgende foto's komen uit de volière dat is voor later
knufs Anita

Anke

Hoi,
Wat goed dat de valkjes nu in de voliere zitten!!
Ik ben benieuwd hoe het ze daar bevalt :)
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Dierenfreackske

Hoi Anita  wat een lieve en mooie foto's van je valkjes heb je geplaatst !
Ja  en ik ben heel benieuwd hoe ze het in de voilere maken hoor ! Hopelijk hebben ze niet al te veel last van het slechte weer maar ...jouw voilere is beschut tegen het slechte weer ook he , dat scheelt een pak hoor ! Heel mooi is die voilere ook van jou zeg ! Zitten jouw valkjes nu samen met de grasjes ? Zo is het toch he ! En gaat het zo'n beetje samen in de voilere ? Grtjs Ann



kuiserke

11 maart 2008, 18:26:27 #11 Last Edit: 11 maart 2008, 18:29:23 by kuiserke
Hallo,
De valkjes stellen het goed ....morgen als ik kan ga ik foto's trekken ....mijn volière is nog afgeschermd tegen dat weer gelukkig...ik heb wel onderaan al een beetje plastic weggedaan zodat ze wat kunnen klimatiseren hahahaha ben ik wel over mijn vogels bezig ....ze kunnen geen tocht hebben ze zitten meestal allemaal bovenaan als het zo een weer is ....onder de kap van mijn volière zijn er zitstokken en daar gaan ze maar al te graag naar toe s avonds en als het slecht weer is. De parkieten hebben helemaal geen last van de valkjes nu ben ik vooral veel bezig tegen hun ...ik hoop hen ook bij mij te doen komen zoals mijn parkieten maar ze zijn nog wat schuchter....ik mag niet klagen zolang heb ik ze nu ook weer niet het komt wel als het beter weer is zet ik me bij mijn vogels met een stoeltje dan kunnen ze meer aan mij wennen....

Anja

Hoi Anita,

Fijn te horen dat het allemaal goed gaat. Ben wel benieuwd naar je foto's.

Ze boffen echt dat ze bij jou terecht zijn gekomen.

Groetjes Anja

Kaatje

Hoi Anita,

Ik ben eerst in je andere topic begonnen en zo ben ik ook te weten gekomen hoe je je valkjes hebt verkregen ! Vandaar dat ik nu even hier kom spieken  ;) Ik vind het echt super om te zien en te lezen hoe goed jouw valkjes het nu hebben, echt heel lief van je dat je hun op hebt willen nemen in je groep !

Ook wat je gedaan hebt voor de grasjes is super ... de vogels krijgen nu een tweede kans en hadden anders nooit zo goed terecht gekomen !!

Het zijn ook nog eens plaatjes om te zien, echt hele mooie valkjes, ... fijn voor jullie hoor en geniet er maar lekker van !! Ik hoop dat ze snel wat minder schuw zullen worden  :D  Ik ga je boekje zeker volgen !!

Groetjes, Karin

kuiserke

Hallo,
Vandaaag hebben we de blokken gehangen...het was wat uitgesteld.. Eric mijn man heeft eerst nog een plaat tegen de muur gezet zo dat alles netjes was en de blokken steun hadden....Rambo en angel de valkjes zijn vandaag tot bij mij komen trostgierst eten... het vertrouwen begint te komen morgen neem ik wel een foto vandaag was het al te laat ...het zijn echt schatjes ook de parkieten ze stellen het samen heel goed  :) Nu ga ik de kweekfiches opmaken zodat alles klaar is ...
Anita