Kuiserkes Valkparkieten -Het kleintje doet het goed...

Gestart door kuiserke, 21 februari 2008, 20:01:36

« vorige - volgende »

Anja

Hoi Anita,

Hoe gaat het hier? Alles goed?

Groetjes Anja

kuiserke

Hallo,
De valkjes zijn tevreden vandaag zijn ze hun gierst weer komen eten bij mij...ze kennen het al goed dat ik de vloiére alle dagen reinig ....ze zijn niet meer zo bang en beginnen al te reutelen als ik tegen hen praat ...leuk hé. De parkieten dat is wat anders die zijn oorlog tegen elkaar aan het voeren hahaha ze zijn aan het vechten voor hun blokken ik ben ervan verschoten dat die zo te keer gaan....tot bloedens toe...ik heb een paar nieuwe foto's ik ga ze eerst wat bewerken dat plaats ik ze wel  :D Blauwtje de parkiet is bijna helemel genezen die tatert en tatert maar door ik denk volgende week hem ook in de volière te laten...dan ben ik zeker dat het weg is
knufs Anita

Kaatje

Hoi Anita,

Dat is zeker heel erg leuk dat ze je al beginnen te leren kennen ! Wel minder dat ze oorlog aan het voeren zijn ! Heb je wel genoeg broedblokken hangen voor al je valkjes en hangen ze ver genoeg uit elkaar !?

Leuk dat je foto's gaat plaatsen, ... ik ben heel erg benieuwd hoor !!

Fijn ook dat blauwtje weer bijna helemaal genezen is !!

Groetjes, Karin

kuiserke

Hallo,
Het is weer ee tijdje geleden maar ik heb het ontzettend druk. De valkjes beginnen mij te vertrouwen Angel komt al op mijn hand zitten en ik mag haar aaien het witmasker Matcho is nog steeds bang alleen als ik af kom met rosgierst komt hij tot bij mijn handen. Angel is gelijk ,iet tevreden met haar man ze gaat steeds bij matcho zitten. Ze wil haar blijkbaar nog niet laten bevruchten ze vlucht steeds weg...ik ben benieuwd wie ze gaat kiezen. Ik denk er aan om nog twee poppen bij te kopen ik heb een sterk vermoeden dat ik met 3 mannen zit en één pop. De parkieten zijn volop aan het broeden ik heb zo een 40 eieren liggen en er zijn reeds 13 jongen uitgebroed.
Ik hou alles nauwlettend in het oog dus veel werk. Maar heel leuk werk. Hier een foto van de valkjes




Knufs Anita

kuiserke

Hallo,
T is weer een tijdje geleden maar dat komt door mijn gezondheid ....met de parkieten en de valkjes gaat alles zeer goed. Ik ga zoveel mogelijk bij de parkietjes en de valkjes ze komen nu volledig bij mij gezellig. Eindelijk heb ik Angel en Rambo zien paren en vandaag zochten ze al een blok uit .....dus dat komt goed denk ik...op het forum heb ik gelezen over het kweken dus ik denk dat ze nu aan de stap zijn om hun broedplaats vast te leggen. Ik ben vreselijk benieuwd ......momenteel heb ik 19 jonge parkietjes en lig ik ook nog met eieren ....ik heb 10 nesten veel he maar er zijn nog 4 blokken vrij en 2 voor de valken......Ruzie maken ze zoveel niet meer gelukkig.
Een van mijn eigen kweek... wel een beetje moeilijk broodgeven en een foto trekken gelijk..



kuiserke

 :) :D Ik ben super blij vandaag heeft Angel haar eerste eitje gelegd.....jammer genoeg heeft haar ma gevochten met een andere man ik ga het goed opvolgen of ik ze niet appart ga moeten zetten. Ik heb momenteel 23 parkietjes nog in de blokken zitten ik denk dat volgende week het eerste zal beginnen uitvliegen
knufs Anita

kuiserke

Weer een eitje erbij ik hoop dat ze bevrucht zijn....

Anke

Hoi,
Spannend... eitjes!
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Anja

Hoi Anita,

Wat een mooie foto's heb je geplaatst. En de eitjes bevrucht.....................spannend zeg.

Hoop dat het nu wat beter met je gezondheid gaat?

Groetejs Anja

kuiserke

Hallo Anja,
Met mijn gezondheid gaat het niet meer beteren ......gelukkig heb ik mijn dieren waar ik mij met bezig kan houden zo heb ik nog wat verstrooiing
knufs Anita

Dierenfreackske

Hoi ...wat spannend hier ook met al de blokken en eitjes en donsjes ! Heerlijk toch ! Grtjs Ann



kuiserke

Hallo, op 30 mei zijn de jonge valkjes geboren geboren. Ik heb vandaag een paar foto's gemaakt....ze zijn echt schattig.






Ik kan het nog niet zo goed zien of het er vier of vijf zijn...

kuiserke

De valkjes doen het heel goed, ik heb er twee met rode ogen en ik denk 3 bonte....dat is nog even afwachten. Ik ga er zeker twee van houden voor mijn andere mannetjes. De handelaar heeft me gezegt ze zeker 6 maand bij te houden dan kunnen ze zien of het een pop is. Dat gaan we dus zeker doen. Het zijn schatjes...





Anke

Hoi,
Wat een schattige jonkies :)
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

kuiserke

Bedankt Anke,
Het gaat goed met de valkjes, vandaag heb ik de man zien hangen aan het ander blok misschien zouden ze daar ook wel beginnen.  De parkieten broeden er op los, ik heb al 14 parkietjes weggebracht ik kig nu ongeveer met 28 jongen en 35 eieiren nog....overbevolkt dus .Vorig weekend heb ik een poes gevonden in mijn tuin...vreselijk mager en janken dat ze deed. Toen ik dichterbij kwam zag ik metteen dat er iets niet pluis was ik zag een teek zitten. Ik ben direct naar binnen gelopen om mijn tekentang oh arme dat beest er zaten negen teken in haar lichaam. Ik heb het dan volledig ontsmet...en haar een bedje gemaakt in mijn tuinhuisje. Dat staat vlak voor de deur naast de voliere en ik ga daar wel een paar keer per dag naar toe. Eerst heb ik haar wat droogvoer gegeven iedere keer met beetjes want ze schroktte vreselijk. Maar ze eet liever uit blik dat heb ik nu al ondervonden. Ik had gebeld naar het asiel maar blijkbaar hadden ze geen tijd om haar te komen halen. Ik ben bnag dat ze haar gaan doden er zijn teveel puppies nu dus ik denk dat ik haar bij mij ga houden als Eric er mee akkoord ga. Mijn andere viervoeters zijn katers die zien dat zo niet zitten ze zijn jaloers maar ze zijn wel gecastreerd we zien wel.
knufs Anita